کانکس های پوریا کانتین

تفاوت خانه های پیش ساخته و کانکس ها

یکی از راهکارهای نسبتا جدید و بهینه برای ساخت خانه، خانه ‌های پیش ساخته و کانکس‌ ها هستند که با هزینه بسیار کمتر نسبت به ساخت ساختمان‌ های متداول و تسریع در فرایند ساخت محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند. اگر به دنبال خرید و استقرار چنین خانه‌ ای در زمین خود هستید ممکن است برای شما سوال باشد که چه تفاوتی بین خانه پیش ساخته و کانکس وجود دارد؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به بیان تفاوت های عمده خانه پیش ساخته با کانکس ها بپردازیم.

کانکس ویلایی

خانه پیش ساخته چیست؟

به خانه ‌هایی که تمام اجزای آن با ابعاد استاندارد و قابلیت نصب آسان در محیط کارخانه ساخته شده و برای نصب به محل استقرار منتقل می‌شود، خانه پیش ساخته گفته می‌شود. خانه‌ های ماژولار، سازه‌ های فلزی و خانه‌ های قابل حمل و جابجایی در این دسته‌ بندی قرار می‌گیرند.

کانکس با خانه پیش‌ساخته چه تفاوتی دارد؟

از نظر فنی کانکس‌ ها نیز نوعی خانه پیش ساخته هستند، چرا که در کارخانه ساخته شده و در محل مورد نظر نصب و مونتاژ می‌شوند. با این حال تفاوت ‌هایی نیز بین آنها وجود دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

جهت آشنایی با محصولات پوریا کانتین کلیک کنید

نوع سازه

اگر بخواهیم در یک دسته‌ بندی کلی در مورد کانکس ‌ها و خانه ‌های پیش ساخته صحبت کنیم باید گفت در واقع کانکس ها یکی از انواع خانه ‌های پیش ساخته هستند. اما باید بدانید که به طور کلی خانه ‌های پیش ساخته از نظر نوع سازه دارای دو دسته ‌بندی هستند:

  1. خانه‌ های ماژولار

خانه‌ هایی که تمام قطعات آن در کارخانه تولید شده و در محل مورد نظر نصب می‌ شوند.

  1. کانکس یا کاروان

کانکس ‌ها سازه ‌هایی یکپارچه هستند که به طور کامل در کارخانه تولید می‌ شوند و سپس به صورت یکجا برای نصب در محل مورد نظر فرستاده می‌ شوند.

جنس و متریال به کار رفته در ساخت

در خانه‌ های پیش ساخته تنوع بسیار بالایی در مواد به کار رفته برای ساخت وجود دارد، به گونه ‌ای که این خانه‌ ها در انواع مختلفی مانند بتنی، پی ‌وی ‌سی و یو ‌پی‌ وی ‌سی، LSF (ورق‌های نازک از جنس فولاد)، چوبی و ساندویچ پانل تولید می ‌شوند. در صورتی که کانکس ‌ها معمولا از  آهن ، ورق گالوانیزه ، ساندویچ پانل و … تولید می ‌شوند.

کاربرد

خانه‌ های پیش ساخته همانگونه که از نام آن پیداست برای کاربرد مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که تنها یکی از کاربرد های کانکس استفاده مسکونی از آن است و کانکس ها در موارد مختلفی مانند کانکس نگهبانی، برای راه ‌اندازی مقرون به صرفه یک کسب و کار مانند پرورش قارچ و یا به عنوان ماینینگ فارم، کانکس فروشگاهی، کانکس خدمات شهری و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارند.

وزن سازه

وزن سازه برای خانه ‌های پیش ساخته و کانکس ‌ها با توجه به جنس مواد به کار رفته در ساخت متفاوت خواهد بود. در ساخت کانکس‌ ها معمولا از موادی استفاده می‌شود که سازه نهایی سبک‌ تر خواهد بود. در صورتی که در خانه پیش ساخته اگر از بتن برای ساخت آن استفاده شود در پایان سازه نهایی سنگین تر است.

قابلیت جابجایی

از آنجا که کانکس ‌ها به صورت اجزای متصل شده به محل استقرار انتقال می‌یابند به طور کلی جابجایی آنها بسیار راحت است. اما خانه ‌های پیش ساخته مجموعه ‌ای از قطعات هستند که برای نصب و مونتاژ به محل مورد نظر منتقل می‌شوند، در نتیجه قابلیت جابجایی برای همه آنها وجود ندارد، مگر اینکه از ابتدا با قابلیت جابجایی تولید شوند. در این صورت هم جدا سازی و نصب مجدد اجزای آن نیازمند نیروی متخصص است و به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

مدت زمان لازم برای ساخت و نصب

یکی از تفاوت های عمده کانکس با خانه‌ های پیش ساخته مدت زمانی است که برای طراحی و ساخت، تولید و همچنین نصب آن صرف می‌شود. کانکس ‌ها علاوه بر اینکه در مراحل ساخت روند سریع تری دارند، در مرحله نصب نیز چون سازه آماده است بسیار سریع در محل مورد نظر مستقر می‌شوند. این در حالی است که خانه‌ های پیش ساخته به خصوص با متریال بتن مدت زمان زیادی را برای انجام تست ‌های مرغوبیت، قالب ‌بندی بتن، ساخت مواد اولیه، خشک شدن و ترمیم‌ های احتمالی و… نیاز دارند.

طول عمر

خانه ‌های پیش ساخته طول عمر بالاتری نسبت به کانکس دارند. طبیعتا این تفاوت به سبب نوع متریال به کار رفته برای ساخت، اتصالات و موارد این چنینی خواهد بود. به طور مثال خانه های پیش ساخته بتنی مقاومت و طول عمر بسیار بالایی نسبت به کانکس ‌ها دارند.

قیمت

اگر چه در مقایسه قیمت بین خانه پیش‌ ساخته و کانکس فاکتورهای متعددی دخیل هستند، اما آنچه مسلم است این که کانکس ‌ها در مجموع هزینه مقرون به صرفه‌ تری را در بین خانه‌ های پیش ساخته دارند. کانکس ‌ها هزینه نصب و استقرار چندانی ندارند در صورتی که در خانه‌ های پیش ساخته نیاز به نیروی متخصص برای مونتاژ و نصب قطعات در محل وجود دارد.

آشنایی با خدمات مشاوره کانکس پوریا کانتین

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تفاوت های عمده‌‌ خانه ‌های پیش ساخته با کانکس‌ ها را به طور کلی بیان کنیم، با این حال شما همواره می‌توانید با در نظر گرفتن فاکتور‌ هایی مانند کاربرد مورد نظر، طول عمر و قیمت سازه بهترین انتخاب را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کانکس می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

تفاوت ويلا پيش ساخته و كانكس ويلايي چیست؟

ویلای پیش ساخته در اصل بخش‌ های مختلف ویلا را در کارگاه‌ ها آماده و در مکان مورد نظر آنها را بهم متصل می‌ کنند. اما کانکس ویلایی نیازی به متصل کردن ندارد و صرفا باید در محل مناسب قرار داده شود.

مزایای ویلای پیش ساخته چیست؟

وزن پایین، قیمت تمام شده مناسب نسبت به ساختمان ویلایی سنتی، مقاومت بالا در برابر سیل و زلزله، روند نصب و استفاده راحت و سریع و امکان تهیه کردن این ساختمان‌ ها با هزینه اندک از مزایای آنها می‌ باشند.

مزایای کانکس ویلایی چیست؟

کانکس‌ های ویلایی تمامی امکاناتی که از یک ساختمان ویلایی مسکونی انتظار دارید را در اختیار شما می‌ گذارند. روند نصب این کانکس‌ ها بسیار ساده است و قابل حمل بودن آنها باعث می‌ شود که بتوانید به راحتی مکان استفاده از آن را تغییر دهید.

کانکس ویلایی یا ویلا پیش ساخته، کدام یک بهتر است؟

بسته به نیاز شما هر کدام از این موارد مزایا و معایبی دارند. پس بهتر است برای انتخاب درست حتما با افراد متخصص مشورت کنید.

عمر مفید کانکس ویلایی چقدر است؟

عمر مفید این کانکس‌ ها بین 25 تا 30 سال بسته به محل استفاده برآورد شده است. اما حتی در صورتی که بخشی از این کانکس‌ ها آسیب دید، امکان تعمیر آن قسمت برای استفاده کننده وجود دارد.

برای آگاهی بیشتر از تفاوت خانه های پیش ساخته و کانکس ها همکاران ما در بخش فنی و مهندسی شرکت پوریا کانتین بین الملل می توانند با شماره تلفن های زیر پاسخگو باشند.

تلفن واحد فروش(ساختمان مرکزی): ۷-۸۸۶۷۸۲۳۵-۰۲۱

تلفن واحد فروش(کارخانه): ۵۵۲۷۲۳۴۲-۰۲۱ 

دورنگار : ۸۸۶۷۸۲۳۶-۰۲۱

موبایل مدیریت فروش : ۰۹۱۲۱۳۶۵۷۶۶