کانکس های پوریا کانتین بین الملل

چگونه کانکس ها به رشد و بهبود اقتصاد کمک می کنند؟

در طی چند سال اخیر با دیجیتالی‌ شدن جهان، شاهد طلوع انقلاب اقتصادی جدیدی به نام ارزهای دیجیتال بودیم. یک تکنولوژی که باعث شد دیگر نیازی نباشد برای بدست ‌آوردن طلا و الماس تیشه برداریم و شروع به کندن سنگ ‌های سخت کنیم. در حال حاضر این کار به راحتی، با حرکت دادن دست‌ها و یک کلیک ساده روی موس امکان‌پذیر است.

با ورود ارزهای دیجیتال و مطرح‌ شدن موضوعی به نام ماینینگ که به معنی استخراج این ارز‌ها است، افراد بسیاری به این فکر افتادند تا از فرصت استفاده کنند و با تهیه امکانات لازم، اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال کنند. به همین منظور مکان ‌هایی با نام فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج بوجود آمد تا دستگاه ‌ها و پردازشگر‌های مخصوص استخراج ارزهای دیجیتال در آن‌ها مستقر شوند. فضای کافی و استاندارد با شرایط مناسب همیشه یکی از دغدغه‌ های مهم در ایجاد یک فارم ماینینگ بوده است و در سال‌ های اخیر استفاده از کانکس‌ های مخصوص ماینینگ بین علاقه‌مندان این حوزه رواج پیدا کرده است. ما در این مقاله قصد داریم تا با این کانکس ‌ها بیشتر آشنا شده و اطلاعات بیشتری از اجزا و نحوه کارکرد آن‌ ها بدست بیاوریم.

 

کانکس فارم ماینینگ یا کانکس ماینر چیست؟

همانطور که گفته شد امروزه میزان استفاده از پردازشگر های قدرتمند برای ماینینگ افزایش یافته است. این پردازشگر ها برای اینکه بهترین عملکرد را از خود نشان دهند باید در محیطی با شرایط مناسب و استاندارد قرار داده شوند. محیطی که هم دارای تهویه مناسب باشد تا گرمای پردازشگر را کنترل کند و هم طبقه‌بندی استانداردی داشته باشد تا بتوان پردازشگرها و دیگر قطعات الکترونیکی را به صورت منظم در کنار یکدیگر متصل کرد. کانکس ‌های ماینر هم در واقع همان محفظه‌ هایی هستند که هم دارای تهویه ‌ای مناسب می‌باشند و هم طبقه‌ بندی استانداردی دارند تا پردازشگرها در کنار هم قرار گرفته و شروع به کار کنند.

 

کانکس فارم ماینینگ پوریا کانتین بین الملل

 

چرا باید از کانکس‌های فارم ماینینگ استفاده کنیم؟

همانطور که احتمالا می‌دانید استخراج ارزهای دیجیتال فرآیندی سنگین و پیچیده است. به همین منظور برای استخراج این ارزها به پردازنده‌ها و کارت گرافیک ‌های قدرتمندی نیاز است. در ادامه با فشار زیادی که برای استخراج ارز دیجیتال به این قطعات وارد می‌شود، دمای آن‌ ها بالا می‌رود و اگر این دمای بالا کنترل نشود می‌تواند باعث سوختن قطعه شود که هزینه ‌های مالی هنگفتی را برای شما بوجود می‌آورد.

در این شرایط وجود یک فضای مناسب و استاندارد بیش از هر زمان دیگری واجب و ضروری است. کانکس ‌های مخصوص ماینینگ معمولا عایق هستند و همچنین دارای خنک‌ کننده‌ های قدرتمندی می‌باشند که باعث می‌شود دمای بالای قطعات کنترل شود و در نتیجه قطعه الکترونیکی گرمای بیش از حدی را تولید نکند که منجر به سوختن و آب‌ شدن اجزای آن بشود.

علاوه بر مساله دمای محیط، یکی دیگر از دلایلی که باید از کانکس‌ های فارم ماینینگ استفاده شود، هزینه مکان است. استفاده از این کانکس‌ های می‌تواند هزینه جا و مکان فارم را به شدت کاهش دهد و بهترین بهره‌وری را برای شما به دنبال داشته باشد. با استفاده از این کانکس‌ های می‌توانید تمام قطعات الکترونیکی را به صورت منظم در کنار یکدیگر نصب کنید و فارم ماینینگ را از دیگر بخش‌های خانه یا محل کار خود جدا کنید.

 

طراحی کانکس ‌های فارم ماینینگ چگونه باید باشد؟

کانکس ‌های ماینینگ امروزه در ظرفیت‌های مختلف و با قابلیت‌ های متفاوتی برای نصب انواع سرورها طراحی، تولید و عرضه می‌شوند. اما اصولی ثابت برای طراحی و تولید همه این کانکس ‌ها در هر ظرفیت و با هر قابلیتی که باشند وجود دارد تا عملکرد مناسب کانکس را تضمین کند.

همانطور که گفتیم قطعات الکترونیکی که برای ماینینگ از آن‌ها استفاده می‌شوند، معمولا حرارت زیادی تولید می‌کنند و برای سرد نگه‌داشتن آن‌ها نیاز است تا در ابتدا فاصله‌ی مجازی میان آن‌ها رعایت شود. همچنین باید یک سیستم سرمایش با توجه به میزان گرمای تولیدی در کانکس تعبیه شود و در نهایت نیز کانکس‌ مدنظر باید دارای جداره‌های کاملا عایق چه از نظر حرارتی و چه از نظر صوتی باشد. اهمیت وجود عایق‌های صوتی به این دلیل است که پردازشگرها و قطعات الکترونیکی در حین استخراج، صدای بسیار زیاد و گوش خراشی را تولید می‌کنند که مسلما باید از آن جلوگیری شود تا آرامش محیط از بین نرود. بنابراین باید حتما کانکس از لحاظ صوتی عایق باشند.

اهمیت عایق ‌های دمایی هم در دو مورد خلاصه می‌شود:

  • وقتی جداره‌ های کانکس‌ عایق دما باشند، سرمای تولید ‌شده توسط سیستم ‌های خنک‌ کننده درون کانکس هدر نمی‌روند و بنابراین فشار کمتری به این سیستم ‌ها برای تولید سرما وارد می‌شود.
  • اگر جداره ‌های کانکس عایق دما نباشند، گرمای محیط به راحتی وارد کانکس‌ می‌شود و در نتیجه هم فشار بیشتری به سیستم‌ های خنک‌ کننده برای کاهش حرارت وارد می‌شود و هم این گرما با حرارت حاصل از پردازشگرها مخلوط می‌شود و احتمال سوختگی آن‌ ها را افزایش می‌‎دهد.

علاوه بر موارد بالا جداره‌ های کانکس باید عایق گرد و غبار نیز باشند. ورود گرد و غبار به داخل کانکس و قطعات، به مرور باعث کاهش عملکرد و خراب‌شدن آن‌ها می‌شود و به این دلیل که معمولا قیمت پردازنده ‌های مناسب برای ماینینگ بسیار بالا است، باید همه موارد را برای مراقبت از آن‌ها رعایت کنید.

نکته دیگری که باید در طراحی کانکس‌ های فارم ماینینگ مورد توجه قرار بگیرد این است که معمولا سرورها و پردازنده ‌ها برق بسیار زیادی را مصرف می‌کنند که به همین دلیل سیم‌ کشی و مدار برق کانکس باید بسیار دقیق و قدرتمند باشد. اهمیت این موضوع نیز به 2 مورد باز می‌گردد:

  • اگر از سرور درون کانکس استفاده شود، قطع ‌شدن برق و در نتیجه قطع‌ شدن سرور منجر به اخلال در سیستم‌ های زیادی که به آن سرور متصل هستند می‌شود و بعضا عواقب مالی نسبتا زیادی را نیز به دنبال دارد.
  • اگر از پردازشگر هایی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنید، قطع‌شدن برق طبعا باعث خاموش‌شدن پردازنده و توقف فرآیند استخراج می‌شود که در شرایط خاص این موضوع نیز می‌توان به شما ضرر مالی برساند.

همانطور که احتمالا متوجه شده ‌اید طراحی و تولید کانکس امری تخصصی و سفارشی است که باید طبق نیاز خریدار و با توجه به نوع و توان پردازشگرهای مورد استفاده، طراحی و ساخته شود. سیستم‌ های خنک ‌کننده، مدار و سیم‌کشی برق و عایق ‌ها همگی باید بر اساس نوع کاربری کانکس و نوع پردازشگر هایی که برای ماینینگ استفاده می‌کنید طراحی شوند تا بهترین تطابق را با آن‌ ها داشته و در نتیجه قطعات مدنظر نیز بتوانند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. به همین دلیل حتما کانکس خود را از مراکز معتبر و متخصص در این زمینه تهیه کنید تا در آینده به مشکل نخورید.

 

کانکس پوریا کانتین

 

 تجهیزات کانکس ‌های فارم ماینینگ

علاوه بر طبقه ‌بندی مناسب و شکل ساختاری استاندارد، دیگر تجهیزاتی که باید درون کانکس ‌های فارم ماینینگ تعبیه شود، سنسورهای مورد نیاز هستند. از مهم‌ ترین این سنسورها می‌توان به سیستم اعلام حریق و اطفا حریق اشاره کرد تا در مواقع بالا رفتن دما این موضوع اطلاع داده شود و در صورت آتش‌ سوزی اقدامات لازم برای مقابله با آن‌ها قبل از این که به قطعات آسیب برساند، صورت بگیرد. این سنسورها معمولا هم در داخل و هم در خارج کانکس متصل می‌شوند.

در داخل کانکس ‌های فارم ماینینگ سنسورهای دیگری نیز تعبیه می‌شوند که در زمان بسته ‌بودن درب کانکس، در صورت وجود هرگونه موجود یا شی در حال حرکت در کانکس آلارم زده و این موضوع را اعلام می‌کند. همچنین این سنسور بسته ‌نبودن درب به صورت کامل را نیز اعلام می‌کند.

سیستم نورپردازی یا روشنایی یکی دیگر از تجهیزاتی است که باید در کانکس‌ های فارم ماینینگ قرار داده شوند. بیشتر مواقع از لامپ‌ های فلورسنت برای این منظور استفاده شده و تعداد آن ‌ها نیز به ابعاد و فضای کانکس مربوط می‌ شود.

جنس کانکس ‌های فارم ماینینگ

در تولید بدنه و جداره‌ های کانکس‌ های فارم ماینینگ معمولا از ساندویچ پنل ‌های مقاوم و با ضخامت استاندارد استفاده می‌شود. یکی دیگر از جنس‌ های پر استفاده در بدنه کانکس‌ ها هم ساندویچ پنل‌ های ماموتی است.  البته جنس کانکس به سفارش شما بستگی دارد و می‌توانید هر نوعی که نیاز دارید را انتخاب کنید. در نهایت فرقی نمی‌کند که کانکس از چه جنسی باشد ولی حتما باید از لحاظ نفوذ گرد و غبار و گرما و سرما کاملا عایق باشند و هیچ راه نفوذی به آن وجود نداشته باشد زیرا قطعات الکترونیکی به گرد و غبار بسیار حساس هستند.

 

شکل ظاهری و ابعاد کانکس ‌های فارم ماینینگ

کانکس‌ های فارم ماینینگ معمولا به صورت مکعبی ساخته می‌شوند و ابعاد آن به تعداد سرورهایی که باید درون آن قرار بگیرند، بستگی دارند که این تعداد را شما تعیین می‌کنید. به طور کلی سایز های استاندارد برای این نوع از کانکس ‌ها از 6 متر به بالا است.