کانکس کلاس درس پویا کانتین

کانکس کلاس درس و مدارس پیش ساخته

کانکس کلاس درس و مدارس پیش ساخته امروزه یکی از بهترین راهکارها برای تعیین مکان تحصیل در مناطق روستایی می‌ باشد. البته در شرایط دیگری مانند تخریب مدارس یک منطقه در اثر بروز حوادث طبیعی که در سالهای اخیر نیز شاهد آن بوده‌ایم نیز تا حدی باعث افزایش توجه به این کانکس‌ها شده است. تنوع بالای این محصولات به شما اجازه میدهد با توجه به وضعیت مکان مورد نظر خود یک کانکس را انتخاب کرده و از آن به عنوان یک مدرسه استفاده کنید. کانکس کلاس درس و مدارس پیش ساخته این روزها به ما کمک میکنند که در مکان‌ های محروم بتوانیم یک محل تحصیل استاندارد و متناسب با وضعیت موجود داشته باشیم. در ادامه این مطلب از سایت پوریا کانتین بیشتر در مورد این محصولات صحبت خواهیم کرد.

 

کانکس کلاس درس

زمانی که صحبت از کانکس کلاس درس و مدارس پیش ساخته می‌شود، بیشتر افراد تصور میکنند که این کانکس‌ها مانند کانکس معمولی هستند و صرفا از آنها به عنوان کلاس استفاده میشود. اول از همه بهتر است بدانید که این تصور اشتباه است. منظور از کانکس کلاس درس یک محصول تخصصی است که برای پیشبرد برنامه تحصیلی در مناطق محروم استفاده میشود. در این کانکس ها امکاناتی مانند میز و صندلی، نیمکت، تخته وایت برد و… مورد استفاده قرار می‌گیرند تا فضای مناسبی را برای تحصیل کودکان بوجود بیاورند. از طرفی بسیاری از کارفرمایان در پروژه‌ های خاص، با به کارگیری این کانکس‌ها محل مناسبی برای ارائه آموزش‌های تئوری به کارکنان خود در اختیار خواهند داشت. در زمان انتخاب و خرید این کانکس‌ ها باید در نظر داشته باشید که حتما با توجه به کاربرد مورد نظر، ظرفیت و انتظارات خود، کانکس را انتخاب کنید. مقاومت بهتر کانکس‌ در برابر شرایط نامساعد جوی، عمر بالا و فراهم کردن فضایی مناسب و استاندارد از مزایای اصلی این محصولات محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر در خصوص ویژگی‌های کانکس کلاس درس و مدارس پیش ساخته صحبت میکنیم.

 

ساخت کانکس کلاس درس

 

مشخصات کانکس کلاس درس و مدارس پیش ساخته

در این بخش مشخصات کانکس کلاس درس و مدارس پیش ساخته را از زوایای مختلف با هم بررسی می‌کنیم. شناخت این محصولات قبل از خرید باعث میشود که در زمان انتخاب کانکس بتوانید هوشمندانه عمل کنید.

ابعاد
کانکس‌ های کلاس درس معمولا در ابعاد مشخصی تولید نمی شوند و ابعاد آن با توجه به سفارش مشتری می‌ تواند متفاوت باشد. کوچکترین نمونه این کانکس ها، با عنوان مدرسه پیش ساخته یک کلاسه شناخته می‌ شود و بیشترین کاربرد آنها در روستاهایی با جمعیت کم می‌ باشد. اما در صورتی که جمعیت مورد نظر افزایش پیدا کرد و یا قصد اضافه کردن اتاق هایی برای استراحت معلمان داشتید؛ کانکس‌ های دیگری در اختیارتان قرار میگیرد. برخی از این کانکس‌ ها دارای ابعاد بزرگی هستند که آنها در زمان بخش بندی به 2 قسمت تقسیم می کنند تا به این شکل فضای کافی در اختیار داشته باشید. برای سفارش و خرید این کانکس‌ها از نظر تعداد و ابعاد محدودیتی وجود ندارد و میتوانید بسته به نیاز خود چندین کانکس کلاس درس سفارش دهید.

● مواد اولیه
در بیشتر موارد کانکس کلاس درس و مدارس پیش ساخته از پانل ساندویچی ساخته می‌ شوند. در بهترین حالت ضخامت این مصالح حدود 4 سانتی متر است. در ضمن بین ورق‌های گالوانیزه مورد استفاده برای پانل ساندویچی از عایق‌های جنس پلی اورتان استفاده می شود. این مواد باعث میشود که کانکس در برابر حرارت، رطوبت و تا حدی سروصدا عایق شود.

● پنجره
پنجره‌ های مورد استفاده در کانکس کلاس درس معمولا از جنس UPVC هستند، این محصولات باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از عبور سروصدا می‌ شوند. همچنین وزن سبک آنها باعث کاهش وزن کلی کانکس مورد نظرتان خواهد شد. البته در مواردی دیده می‌ شود که از پنجره‌های آلومینیومی نیز استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی باید حتما مراقب باشند تا سارقان این پنجره‌ها را باز نکنند. به همین دلیل وقتی در کانکس‌ها از پنجره آلومینیومی استفاده شود، حتما برای آن حفاظ جداگانه در نظر گرفته می‌ شود.

● درب ها
درب‌ های کانکس کلاس درس میتواند از جنس UPVC، آلومینیوم یا MDF باشد که پیشنهاد ما استفاده از درب‌ های UPVC است. چرا که نمونه‌ های آلومینیومی توجه سارقان را به خود جلب می کند و نمونه‌ های چوبی یا MDF نیز عمر کوتاه ترین نسبت به نمونه‌ های UPVC دارند.

● پوشش داخلی کانکس کلاس درس
معمولا پوشش داخلی این کانکس‌ها از نوع MDF یا PVC است. چرا که چنین متریالی دارای ظاهری زیبا و وزن سبک هستند.

● سقف و کف
کف کانکس کلاس درس و مدارس پیش ساخته معمولا از کفپوش‌ های مرغوب و تخته‌ های آب بندی شده در کنار هم است، همچنین گاهی برای زیبایی بیشتر این قسمت‌ها از قرنیز استفاده می کنند. سقف‌ های این کانکس‌ کلاس درس معمولا از نوع ورق‌ های گالوانیزه سینوسی است که بخش زیرین آن برای عایق بندی در برابر حرارت با پشم سنگ یا پشم شیشه پوشیده می شود. در ضمن برای آب بندی ورق‌ ها از چسب سیلیکون استفاده می کنند.

 

مزایای کانکس کلاس درس پوریا کانتین

مزایا استفاده از کانکس کلاس درس و مدارس پیش ساخته

● سازگاری بالا با شرایط مختلف آب و هوایی

محصولات تولید شده توسط شرکت پویا کانتین به شکلی طراحی شده اند که در شرایط مختلف آب و هوایی بتوانند عملکرد خود را حفظ کنند. در ضمن مواد اولیه استفاده شده، اتصالات و… در هر شرایطی قرار بگیرند، دوام خود را حفظ خواهند کرد. از طرفی عایق بودن بدنه، درب و پنجره‌ های کانکس کلاس باعث میشود به راحتی بتوان از آنها در مناطق سردسیر استفاده کرد.

● اجرای سریع و ساده

زمانی که از مدارس پیش ساخته استفاده می‌کنند دیگر مشکلاتی مانند حمل نقل مصالح، نیاز به استادکار مجرب برای ساخت ساز و… را پیش رو نخواهید داشت و همین باعث میشود در کوتاه ترین زمان ممکن شما یک مدرسه استاندارد داشته باشید.

● امکان جابجایی

بعد از نصب کانکس کلاس درس شما میتوانید به راحتی مکان قرار گیری آن را تغییر دهید. این روند میتواند با استفاده از باز کردن کانکس و مونتاژ کردن آن در مکان‌ های دیگر انجام گیرد یا اینکه از همان ابتدای کار کانکس کلاس درس چرخدار خریداری کنید که روند جابجایی آن بسیار راحت تر است.

● مقاومت بالا در برابر بلایای طبیعی

مقاومت بالای کانکس‌ های کلاس درس در برابر آتش سوزی، زلزله، سیل و… باعث شده که از لحاظ ایمنی بسیار قابل اعتماد باشند.

● وجود تاسیسات برق

درون این کانکس‌ ها سیم کشی‌ با استفاده از داکت انجام شده و در آن بخش‌ های دیگری مانند پریز، جعبه فیوز و… وجود دارد. شما میتوانید در زمان استفاده به شکلی که میخواهید سیستم برق رسانی کانکس را تغییر دهید.