کانکس و خانه پیش ساخته

خانه های پیش ساخته

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال ۱۳۹۶ خورشیدی به هموطنان گرامی سراسر جهان و همچنین عزیزان دیگر کشور ها که اغاز فصل بهار را به عنوان نوروز و تحویل سال نو، جشن گرفته و به رسمیت می شناسند.

با یاد و نام خداوند و آرزوی بهترین ها برای مردم سرزمین کهن ایران زمین اولین مقاله خود را در سال نو به کلیه مخاطبین بخش مقالات وب سایت پوریا کانتین بین الملل تقدیم می نمایم.

طبق بررسی ها و تحقیقات میدانی صورت گرفته در دپارتمان بازاریابی و فروش پوریا کانتین بین الملل بسیاری از مردم ایران علاقه بسیاری جهت کسب اطلاع از مفهوم “خانه های پیش ساخته” ابراز نموده اند و در اینترنت و میان سایت ها این کلمه را زیاد جستجو کرده و مقالات و متون بسیاری را راجع به این موضوع مطالعه نموده اند و بسیاری از مخاطبین که نیاز به توضیح کامل تر بومی و ایرانی شده این صنعت دارند، لذا برخود واجب دانستیم راجع به این موضوع توضیحات کامل تری را به مخاطبین محترم ارائه نماییم .

خانه های پیش ساخته یا ساختمان های پیش ساخته بصورت کلی به ساختمان هایی که بصورت مدولار و ترکیبی از قطعات از پیش تولید شده آماده با قابلیت مونتاژ نصب و راه اندازی می گردد،گفته می شود .

متریال مصرفی این نوع ساختمان ها بصورت ترکیبی از آهن، چوب و سازه های سبک ساختمانی بوده و بنا بر شرایط اقلیم آب و هوایی  منطقه ممکن است متفاوت باشد، در بعضی از خانه های پیش ساخته ها نیز چنانچه بخواهیم امکان دمونتاژ نیز وجود داشته و می توان کل ساختمان را پس از چند سال دمونتاژ نموده و درجای دیگر به فاصله صدها کیلومتر دورتر همان خانه پیش ساخته را بنا نمود.

شایان ذکر می باشد ساخت و اجرای این نوع ساختمان های پیش ساخته در کشورمان کمتر مورد استقبال قرارگرفته و بصورت پراکنده در شمال کشور و یا بعضی مناطق مورد استفاده قرارگرفته است، ولیکن استفاده از خانه های پیش ساخته مدرن در کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل به یک صنعت نو شده و کم کم جایگزین بسیاری از ساختمان های قدیمی و روش های سنتی را گرفته و محبوبت بسیاری یافته است.

همانطور که توضیح دادیم خانه های پیش ساخته مدل های مختلفی به لحاظ متریال مصرفی و نوع استفاده داشته و در کشور ما بیشترین نوع آن بصورت مجتمع های Complex Base با متراژ های بیشتر از ۱۰۰ متر بصورت یک طبقه که ترکیبی از اسکلت فولادی و دیواره های پانلی می باشد که بیشتر در پروژه ها مورد استفاده قرار میگیرد و حسن آن سریع الاحداث بودن با قابلیت دمونتاژ و بدون استفاده از مصالح ساختمانی می باشد و ضعف آن یک یا دو طبقه بودن می باشد.

و نوع دیگری از خانه های پیش ساخته از سازه های فولادی سبک LSF ترکیب اسکلت گالوانیزه و صفحات و دیواره های بتنی می باشد که طی چند مرحله شامل اجرای فونداسیون شناژی، اجرای اسکلت، اجرای پوشش سقف، نصب پانل های پوشش خارجی، نصب لایه عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی، نصب پانل های پوشش داخلی، اجرای عملیات تاسیسات الکترونیکی و مکانیکی، نصب درب و پنجره، عملیات نازک کاری از ترکیب متریال مختلف پیش ساخته و مصالح ساختمانی  اجرا گردیده که ضعف آن عدم دمونتاژ و حسن آن انبوه سازی و افزایش تعداد طبقه تا ۵ طبقه می باشد.