کانکس با نمای کامپوزیت

کانکس های کامپوزیت همان کانکس هایی هستند که نمای آنها از ورق کامپوزیت پوشیده شده است. از ویژگی های مهم ان علاوه بر زیبایی ظاهری و شیک بودن نمای خارجی، مقاومت در برابر رطوبت ، آفتاب ، حرارت و زنگ زدگی می باشد که این ویژگی باعث شده استفاده از کانکس با نمای کامپوزیت روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ویژگیهای ورق کامپوزیت

ورق های کامپوزیتی از نظر جنس و متریال اولیه به سه دسته سرامیکی (CMC) ، پلیمری (PMC) و فلزی (MMC) تقسیم می شوند، که در صنعت کانکس و خانه های پیش ساخته استفاده از نمای فلزی مرسوم می باشد.

ویژگیهای اصلی ورق های کامپوزیت به شرح ذیل می باشند :

مقاومت و دوام بالا در شرایط آب و هوایی مختلف
سبک بودن نمای اجرا شده
سطح صاف و یک دست بودن رنگ آن
شکل پذیری در طرح کلی
تنوع در رنگ نمای خارجی
مقاوم در برابر آتشسوزی
با قابلیت آسان برای شستشو
قابلیت تعویض و ترمیم قسمت های آسیب دیده

در حال حاضر در میان ساختمان های ساخته شده بسیاری از شهرهای کشورمان نماهای مختلفی از جمله سنگ، شیشه ، سیمان ، آجر و … مشاهده می شود که در این میان نمای کامپوزیت زیباترین انتخاب می باشد که به اصلی ترین دلایل آن به شرح ذیل به اختصار اشاره می شود :

امروزه ورق های کامپوزیت در تمام کشورها در دسترس می باشد
هزینه نصب و اجرای ورق های کامپوزیت نسبت به سایر نماها بسیار مقرون به صرفه تر است
زمان اجرای آن به دلیل آماده بودن ورق ها بسیار کمتر از نماهای دیگر می باشد
مقاومت ظاهری آن در شرایط آب و هوایی مختلف بسیار بالا می باشد و در شرایط جوی گوناگون تغییر رنگ نمی دهد
با توجه به شکل پذیری در اجرا با هر طرح و ابعادی امروزه جزو بهترین نماها به حساب می آید

کانکس با نمای کامپوزیت کاربردهای مختلفی دارد که از جمله ی آن میتوان به کانکسهای بخش حراست و نگهبانی با نمای کامپوزیت اشاره کرد که زیبایی دوچندانی به کانکس می بخشد. حتی در مواردی که بخواهیم کانکس اداری با ظاهری زیباتر و شکیل تر داشته باشد می توان از نمای کامپوزیت استفاده کرد. درحال حاضر کیوسک های بلیط الکترونیک با نمای کامپوزیت در سطح شهر زیاد به چشم میخورد که تعداد زیادی از آنها تولید پوریا کانتین بین الملل می باشد.

شایان ذکر می باشد نحوه اجرای نمای کامپوزیت برای کانکس ها بسیار اهمیت داشته و چنانچه توسط افراد خبره و متخصص اجرا نگردد، به لحاظ آب بندی و ایزولاسیون کانکس دچار مشکل خواهد شد، لذا در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید که کانکس کامپوزیتی را از تولیدکنندگان معتبر و دارای تجربه تهیه بفرمایید.

پوریا کانتین بین الملل با کارشناسان مجرب و ماهر میتواند مشاوره ی رایگان برای طراحی و اجرای نمای داخلی و بیرونی کانکس های کامپوزیت به شما بدهد.