مراحل تولید کانکس پوریا کانتین

مراحل تولید کانکس چگونه است ؟

همانطور که هر خانه قبل از ساخته شدن طرح و نقشه آن ریخته می شود ، برای ساخت کانکس هم باید طرح و نقشه آن معلوم باشد و از پیش برای ساخت آن برنامه ریزی کرد تا یک کانکس کاربردی و زیبا طراحی شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل تولید کانکس آشنا کنیم و به شما بگوییم که یک کانکس برای ساخته شدن چه مراحلی را طی می کند. پس با مقاله “کانکس ها چگونه ساخته می شوند” با ما همراه باشید.

برای ساخت یک کانکس ابتدا باید دید که این کانکس قرار است به چه منظور ساخته شود، آیا برای یک مدرسه در یک روستای کوچک می باشد ؟ آیا برای یک آسایشگاه در یک کارگاه صنعتی می باشد و یا موارد دیگر. بعد از اینکه مشخص شد هدف از ساخت این کانکس چیست، باید در مورد راه کارهای ساخت آن، مصالح و مواد مورد نیاز آن، هزینه و نحوه حمل و نقل که قرار است از محل ساخت تا محل استفاده چگونه منتقل شود صحبت کرد.

 

ساخت کانکس پوریا کانتین

 

کانکس ها بر چند نوع هستند که در ادامه چند نوع از آنها را نام خواهیم برد.
• نوع اول کانکس های فلزی که بسیار هم قدیمی هستند، این نوع کانکس ها سبک طراحی بسیار قدیمی دارند، بدنه این کانکس ها از نوع فلزی می باشد و در خیلی از مکان ها از قبیل کارگاه های صنعتی ، مراکز نظامی و … آن ها را تا به حال مشاهده کرده اید. در و پنجره این کانکس ها معمولاً از جنس آلومینیوم می باشد.
• نوع دوم کانکس که به آن ها کانکس های تاسیساتی هم گفته می شود و یا اصطلاح تخصصی تری که برای آن ها به کار برده می شود bts است. در کف این کانکس ها کانال هایی برای عبور کابل ها و تجهیزات وجود دارد.
• نوع سوم کانکس ها، کانکس های سردخانه ای می باشد که اغلب در پشت ماشین های حمل گوشت و مرغ یخ زده و به طور کل محصولاتی که نیاز به کنترل دمای آن ها می باشد نصب می شوند. این کانکس ها به گونه ای ساخته می شوند که بتوان دمای داخل آن ها را به راحتی کنترل کرد. این نوع از کانکس ها دارای سیستم های سرمایشی و گرمایشی خاصی می باشند.
گونه ای از کانکس ها وجود دارند که به دلیل بزرگ بودن ابعاد و به دلیل اینکه حمل آن ها تا محل استفاده ممکن نمی باشد، در محل ساخته می شوند.

 

نیاز به ساخت یک کانکس

 

چرا نیاز به ساخت یک کانکس می باشد ؟

گاهی اوقات به دلیل شغلی که داریم، نیاز به ساخت یک کانکس برای نگهداری از یک سری از تجهیزات احساس می شود. اگر می خواهید یک کانکس زیبا، مطمئن و با دوام داشته باشید و در عین حال قیمت آن مناسب باشد، پوریا کانتین در خدمت شماست و در ادامه مراحل تولید کانکس برای شما شرح داده خواهد شد تا با اصول ساخت یک کانکس آشنا شوید.

نکات مهم در ساخت کانکس

ساخت هر سازه مهندسی نیاز به علم و دانش فنی در آن حوزه دارد ، برای ساخت کانکس هم به همین صورت است. برای ساخت کانکس نیاز به یک سری اصول فنی و مهندسی می باشد تا کانکس به بهترین نحو ممکن ساخته شود.
1. همانطور که برای ساخت هر سازه مهندسی و یا هر خانه و یا هر چیز دیگر قبل ساخت نیاز به تعیین ابعاد و مشخصات آن سازه می باشد، برای ساخت کانکس هم به همین صورت است. برای ساخت یک کانکس ابتدا باید مشخصات ظاهری، فنی و ابعاد آن مشخص شود.
2. بعد از اینکه ابعاد و مشخصات ظاهری کانکس مشخص شد، در این قسمت یک مهندس فنی که به اصول ساخت کانکس اشراف کامل دارد؛ بر تمامی مراحل اتصال قطعات مختلف کانکس به یکدیگر نظارت می کند تا تمامی مراحل طبق اصول فنی و مهندسی انجام شوند.
3. برای اتصال اجزای مختلف کانکس از پیچ و مهره های مقاوم استفاده می شود تا هنگام جابه جایی مشکلی برای کانکس ساخته شده پیش نیاید.

کانکس پوریا کانتین

4. قسمت هایی از کانکس که احتمال دارد در اثر رطوبت و یا باران دچار زنگ زدگی شوند را باید رنگ آمیزی نمود تا کانکس در طول زمان مقاومت خود را از دست ندهد. همچنین برای اتصال ورقه های آهنی کانکس از جوش های ممتد استفاده می شود تا مقاومت بالایی داشته باشند.
اگر برای اتصال ورقه های کانکس از پیچ و پرچ استفاده شد، این نکته باید رعایت شود که فاصله آن ها از یکدیگر زیاد نباشد تا سازه از مقاومت بالایی برخوردار باشد. حداکثر فاصله ای که پرچ ها می توانند از یکدیگر داشته باشند، 10 سانتی متر می باشد.
5. برای افزایش امنیت کانکس و حفاظت از وسایل موجود در آن از میله های آهنی بر روی پنجره ها استفاده می شود.
نکات مهم در مورد ساخت یک کانکس را برای شما بیان کردیم. اکنون به سراغ مراحل تولید یک کانکس می رویم. برای تولید هر کانکس سه گام اساسی وجود دارد که این موارد بسیار مهم هستند و برای اینکه کانکس تولید شده از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد، باید این موارد به خوبی رعایت شوند.

قدم اول
در ابتدا گفتیم که هدف از ساخت کانکس در آغاز باید مشخص شود و اینکه این کانکس به چه منظور قرار است که ساخته شود. بعد از تعیین هدف ساخت کانکس جزئیات و مسائل مختلف در طی مراحل ساخت کانکس مشخص می شود. به عنوان مثال اگر کانکس مورد نظر برای یک آسایشگاه می باشد، باید مکان پنجره ها به خوبی مشخص باشد تا ورود نور خورشید به کانکس در ضمن تامین روشنایی آن باعث آزار افرادی که در حال استراحت در کانکس هستند نشود. اگر قرار است این کانکس برای مناطق گرمسیر طراحی شود، محل قرار گیری کولر گازی به نحوی مشخص شود که بیشترین بازده را داشته باشد. همچنین مشخص شود که درب ورودی کانکس در کدام سمت قرار می گیرد. در این بخش یک مدل دو بعدی و یا سه بعدی از کانکس طراحی می شود تا مراحل ساخت آن سریع تر پیش برود.

قدم دوم
بعد از اینکه هدف و جزئیات ساخت کانکس مشخص شد، نوبت به تخمین مصالح مورد نیاز برای ساخت آن پرداخته می شود. در این بخش باید مشخص شود که کانکس مورد نظر به چه مواد و مصالحی نیاز دارد و یا از چه متریالی قرار است در آن استفاده شود. مواد و مصالح مورد نیاز برای ساخت کانکس همگی باید تهیه شوند، تا در طی مراحل ساخت کمبود مصالح احساس نشود. آهن از اجزای مهم تشکیل دهنده کانکس می باشد، برای ساخت شاسی کانکس که تمام اجزای کانکس بر روی آن نصب می شود، از آهن استفاده می شود. برای اتصال شاسی و یا به طور کلی اسکلت کانکس از پیچ و مهره و جوش با هم استفاده می شود تا کانکس تولید شده از مقاومت بالایی برخوردار باشد. بعد از ساخت اسکلت و شاسی کانکس به دلیل اینکه آهن موجود در آن ها به مرور زمان دچار زنگ زدگی می شود ، آهن های آن رنگ می شوند تا مقاومت کانکس به حداکثر برسد و در طول زمان های طولانی دچار مشکل نشود و از استحکام خوبی برخوردار باشد.

 

مقاوت کانکس

بالا بردن مقاومت کانکس

همانطور که می دانید یک کانکس خوب کانکسی است که استحکام و مقاومت خوبی دارد. برای کانکس هایی که طول بلند در حدود 6 متر به بالا دارند، از شاسی های قوی استفاده می شود تا در طول مراحل جابه جایی کانکس و همچنین در محل استفاده، کانکس مقاومت لازم را داشته باشد. همچنین تعداد قلاب هایی که به سقف متصل می شوند، در صورت نیاز افزایش می یابد تا کانکس از استحکام خوبی برخوردار باشد.

قدم سوم
بعد از ساخته شدن اسکلت کانکس نوبت به اتصال بدنه و سایز تجهیزات آن می رسد. برای بدنه کانکس از مواد مختلفی نظیر ورقه های آهنی و یا چوب استفاده می شود، بسته به این که قرار است چه ماده ای استفاده شود، پیش نیاز های آن برآورده می شوند. برای اتصال ورقه های آهنی از پرچ کردن آنها به اسکلت کانکس استفاده می شود. اگر قرار است از چوب برای بدنه کانکس استفاده شود، باید از تجهیزاتی که چوب را به آهن متصل می کنند، استفاده نمود. در صورت ساخت کانکس با چوب، عایق کاری مناسب از داخل صورت می گیرد تا رطوبت و گرد و غبار به داخل کانکس نفوذ نکند.
بعد از پایان مرحله نصب بدنه کانکس نوبت به نصب در و پنجره ها می رسد که معمولاً در و پنجره ها از نوع دو جداره نصب می شوند تا هم عایق صدا باشند و هم از نفوذ گرد و غبار به داخل کانکس جلوگیری شود.
آخرین مرحله از تولید کانکس برق کشی، لوله کشی و نصب تاسیسات داخلی آن می باشد.

تزئین کانکس

بعد از اینکه مراحل ساخت کانکس به صورت کامل انجام شد، نوبت به تزئینات داخلی آن می رسد. می توان از موادی نظیر پارکت و یا کفپوش برای کف کانکس استفاده کرد که جلوه بسیار زیبا و شکیلی را به کانکس می دهند. همچنین می توان برای دیواره های کانکس از پوشش های UPVC و دیگر پوشش های موجود در بازار استفاده کرد. برای سیستم روشنایی می توان از لامپ های LED استفاده کرد و اگر قرار است آشپزخانه ای در کانکس وجود داشته باشد، نصب کابینت ها و شیرآلات آن انجام می گیرد.
آخرین مرحله در تولید هر محصول کنترل کیفی آن محصول می باشد که کانکس هم از این موضوع مستثنا نیست. بعد از اینکه کانکس به صورت کامل ساخته شد، تست های مختلف روی آن صورت می گیرد. یکی از بخش هایی که تست می شود سقف کانکس می باشد که باید از نظر عایق بندی به خوبی چک شود تا در هنگام وقوع باران آب به داخل کانکس نفوذ نکند. همچنین سیستم سیم کشی برق و لوله کشی به طور کامل چک می شوند. درها و پنجره ها نیز باید به خوبی تنظیم و عایق بندی شوند.

تزئین کانکس پوریا کانتین

درصورت نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر راجع به مراحل تولید کانکس در خطوط تولید پوریا کانتین بین الملل با شماره های ذیل تماس گرفته و از همکاران ما کمک بگیرید.

تلفن واحد فروش(ساختمان مرکزی): ۷-۸۸۶۷۸۲۳۵-۰۲۱

تلفن واحد فروش(کارخانه): ۵۵۲۷۲۳۴۲-۰۲۱ 

دورنگار : ۸۸۶۷۸۲۳۶-۰۲۱

موبایل مدیریت فروش : ۰۹۱۲۱۳۶۵۷۶۶