تامین سرمایش و گرمایش کانکس

تامین سرمایش و گرمایش کانکس

در دنیای امروز، کانکس ها به یک ابزار بسیار مهم در اجرایی کردن اهداف ما تبدیل شده اند. این مسئله خصوصا در بخش ساختمان سازی به طور قابل توجهی مشهود است. اما یکی از مهم ترین نکاتی که خریداران در حین خرید باید به آن توجه نمایند بحث تامین سرمایش و گرمایش کانکس می باشد. به طور معمول از این سازه های پیش ساخته به عنوان مکان یا سرپناهی موقت یا دائمی به جهت اسکان افراد استفاده می شود. از همین رو باید شرایطی فراهم آید تا در شرایط مختلف آب و هوایی، نیازهای سرمایشی و گرمایشی افراد را تامین کند.

به همین دلیل است که این سیستم از جمله موارد ضروری به حساب می آورند. از طرفی در این میان بحث جلوگیری از اتلاف انرژی در کانکس ها نیز به میان می آید که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و به آن اهمیت داده میشود. اگر در چنین شرایطی قرار گرفته اید، اگر به دنبال تامین سرمایش و گرمایش کانکس خریداری شده خود هستید، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در نظر داریم نکاتی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

هر چند که با مراجعه به بخش تماس باما می توانید تمامی ابهامات و سوالاتتان را از طریق ارتباط با کارشناسان و متخصصان شرکت پوریا کانتین برطرف نمائید.

با کانکس آشنا شوید

نوعی از سازه های پیش ساخته را کانکس می گویند که اغلب به جهت اسکان موقت مورد استفاده قرار میگیرند. امروزه از کانکس با نام shelter نیز یاد می کنند که یکی از پرکاربردترین سازه ها به شمار می آید و حتی با گذشت زمان کمترین آسیب به آن وارد می شود. جالب اینجاست که در دنیای امروز انواع مختلفی از آن به بازار معرفی شده که افراد با توجه به نیاز خود می توانند به سراغ بهره گیری از آن بروند.

از جمله بارزترین کاربردهای انواع کانکس می توان به محلی برای اسکان، فروشگاه، اسکان اضطراری، انباری، نگهبانی، باکس های ارائه خدمات شهری مانند کیوسک ها، شعبات بانک ها و… اشاره کرد. اگر بخواهیم به دلایل پرکاربرد بودن این سازه پیش ساخته دوست داشتنی اشاره کنیم، ارزان قیمت و کوتاه بودن زمان ساخت و البته نیاز کم به طراحی را باید ذکر کرد.
مطمئنا استفاده از کانکس ها را این روزها به جهت اسکان کارگران و مهندسان یک پروژه ساختمانی و حتی بازماندگان حوادث طبیعی و جنگ به وفور مشاهده می کنید.

با این تفاسیر فک می کنید، با تامین سرمایش و گرمایش کانکس، این سازه پرکاربرد می تواند نیاز شما را برآورده سازد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

ساختار کانکس

به طور کلی این روزها به واسطه پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده، کانکس ها در طرح ها و مدل های مختلفی به بازار ارائه شده اند. حتی امکان ساخت سفارشی آنها نیز وجود دارد. در این راستا نیاز است تا با کارشناسان، متخصصان و طراحان شرکت پوریا کانتین مشورت نمائید. در غیراینصورت براساس استانداردهای موجود ساخت آنها صورت میگیرد. برای طراحی و ساخت آنها نیز خصوصا در حین تولید شرکت اغلب از قیربندی خاص و همچنین پروفیل کشی در قسمت های کف و بدنه و سقف استفاده می شود.

تمامی این اتفاقات را می توان ساختار کانکس دانست. در آن دسته از کانکس هایی که به صورت عایق متحرک طراحی می شوند، ساختار آنها به صورت شبکه ای بوده و دارای خاصیت ضد زنگ و زنکرومات می باشند. از طرفی امروزه می توان تنها با ایجاد قوس هایی در اشکال مختلف، استانداردهایی به روز ایجاد نمود. چه بسا که حتی امکان ایجاد ساختاری مجزا و متفاوت نیز وجود دارد. دیوارپوش های کانکس نیز معمولا از سه نوع چاپی، معمولی و روکش دار طراحی می شوند.

به خاطر بسپارید، هر یک از بخش های این سازه های دوست داشتنی با توجه به سلیقه و نیاز شما می تواند دستخوش تغییرات شود. از همین رو هیچگونه نگرانی به خود راه ندهید.

چگونگی تامین سرمایش و گرمایش کانکس

قبل از هر چیزی باید بگوییم؛ تمامی روش هایی که به منظور گرم کردن خانه یا آپارتمان خود بکار میگیرید؛ اعم از بخاری گازی و برقی و حتی سیستم های پکیج و رادیاتور و سیستم های گرمایش از کف، در کانکس ها قابل اجرا می باشد. این مسئله در رابطه با سیستم سرمایشی نیز صدق می کند. اما قبل از خرید محصول و یا حتی قبل از سفارش ساخت اختصاصی کانکس، باید نوع سیستم سرمایش و گرمایش را مشخص نمائید تا تمهیدات لازم اندیشیده شود. اصلی ترین دلیل آن هم به برخی از ملک ها برمیگردد، جایی که استفاده از کانکس امکان بهره گیری از شبکه گاز شهری را ندارد. اینجاست که بخاری های برقی و یا حتی کپسول های مایع به جهت گرم کردن فضا مورد استفاده قرار میگیرد.

این مسئله زمانی که شبکه گاز در دسترس باشد کمی ساده تر خواهد بود. و چه بسا که افراد می توانند سیستم گرمایش از کف را برای کانکس خود انتخاب نمایند. در این میان باید بگوییم که روش دیگری برای تامین گرمایش کانکس وجود دارد که اغلب در مناطق معتدل مورد استفاده قرار میگیرد. درواقع کولرهای گازی با توان گرمادهی با توجه به میزان برق متناسب یکی از گزینه های مناسب به حساب می آیند. البته باید بدانید؛ بهره گیری از این روش در مناطق سردسیر به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا گرمایش این کولرها به اندازه نمی باشد.

با این تفاسیر اگر به دنبال تامین آب گرم مورد نظر برای بخش سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه باشید؛ باید چه اقداماتی را صورت دهید؟ معمولا سه راه پیش روی افراد قرار میگیرد؛ راه اول نصب آبگرمکن های خورشیدی بر روی سقف، راه دوم بهره گیری از آبگرمکن های برقی مخزن دار و راه سوم که به عنوان بهترین و متداول ترین روش شناخته می شود، استفاده از آبگرمکن های دیواری یا پکیج ها با انرژی گاز طبیعی است.
شما می توانید با توجه به در دسترس بودن هر کدام، به سراغ بهره گیری از آنها بروید.

اگر به دنبال خرید کانکس هستید، مطمئنا تامین سرمایش و گرمایش کانکس یکی از مهم ترین مسائل به شمار می آید. حال فکر می کنید با توجه به توضیحات ارائه شده، کدام یک از روش ها را به جهت برطرف کردن این نیاز مناسب است؟!

چطور از اتلاف انرژی جلوگیری کنیم؟

یکی از مهم ترین معضلات این روزهای جهان، جلوگیری از اتلاف انرژی است. جالب اینجاست که این مسئله در بهره گیری از کانکس ها نیز نفوذ کرده و عایق کاری به یک بخش مهم تبدیل شده است. باید بدانید این موضوع به اندازه ای مهم می باشد که متخصصان و کارشناسان به طور مجزا در کنار سیستم سرمایش و گرمایش بر روی آن کار می کنند تا از تبادل حرارت داخل کانکس با فضای بیرونی جلوگیری کنند. چه بسا که در این میان بر روی مقاوم سازی، عایق بندی سقف و دیوارها نیز اقداماتی صورت میگیرد.

در واقع عایق بندی سازه ای مانند کانکس بسیار اهمیت دارد و انجام غیر اصولی آن می تواند در زمستان، سبب افت دما و در تابستان، باعث جذب گرما شود. معمولا برای عایق بندی این سازه های از پیش ساخته از روش های زیر استفاده می شود:

  • عایق بندی با روش پلی استایرن
  • عایق بندی با ترکیب فوم یا پشم سنگ همراه با پلی استایرن
  • عایق بندی با فوم پلی اورتان به روش تزریق

فکر می کنید کدام یک از روش های موجود میتواند در این مسیر به شما کمک کند؟

نتیجه گیری

در این مقاله توضیحات کاملی را در خصوص چگونگی تامین سرمایش و گرمایش کانکس خدمت شما ارائه دادیم. با این حال اما همواره سوالات زیادی در ذهن مخاطبان در این خصوص شکل میگیرد. این مسئله خصوصا زمانی که بحث روش های جلوگیری از اتلاف انرژی به میان می آید، از جمله مباحث مهم به شمار می آید و سوالات زیادی را ایجاد می کند.

اینجاست که نیاز به حضور متخصصی باتجربه و کاربلد احساس می شود. شخصی که با تجربه و آگاهی کامل خود می تواند تمامی ابهامات را برطرف سازد و حتی با نیازسنجی دقیق، محصولی مطابق با نیاز افراد را به آنها ارائه دهد. برای برخورداری از چنین خدماتی توصیه می کنیم به بخش تماس باما شرکت پوریا کانتین مراجعه کنید. مطمئن باشید که خدمات باکیفیتی را دریافت خواهید کرد.