كانكس مسكوني و كانكس ويلايي

تفاوت كانكس مسكونی و كانكس ویلایی

کانکس مسکونی و کانکس ویلایی از جمله پرطرفدارترین کانکس های تولید شده در شرکت پوریا کانتین می باشند. اما آیا به چرایی آن فکر می کنید؟ باید بگوییم در دنیای پیشرفته امروزی، کانکس ها یکی از بهترین ابزارها جهت اسکان و برطرف کردن نیازها در شرایط سخت و دشوار هستند. تاکنون چندبار در سطح شهر انواع مختلف کانکس ها را مشاهده کرده اید؟ این سازه خصوصا در پروژه های عمرانی به وفور دیده می شود. باید بگوییم پس از پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داد؛ کانکس هایی با کاربردهای مختلف و امکاناتی خارق العاده در اختیار عموم مردم قرار گرفت که افراد به راحتی میتوانند برای رفع نیازهایشان به سراغ آنها بروند.

اما برای پاسخ به اولین سوال این مقاله باید بگوییم؛ یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به افزایش تقاضای کانکس های ویلایی و مسکونی شده، عدم تمایل مردم به صرف هزینه های سنگین و سپری کردن زمان های طولانی، جهت ویلاسازی است. اینجاست که روی آوردن به خرید کانکس یک تصمیم کاملا معقول و به صرفه تلقی می شود. اما تفاوت کانکس مسکونی و کانکس ویلایی در چیست؟ چرا متخصصان میان این دو کانکس که کاربری تقریبا یکسان دارند، تفاوت قائل شده اند. در ادامه این مقاله قصد داریم به این ابهام پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

 

کانکس ویلایی را بشناسید

برای آشنایی بیشتر با کانکس ویلایی باید بگوییم این کانکس ها نوعی سازه از پیش ساخته هستند که اغلب برای مصارف مسکونی در فضاها و ملک های ییلاقی و به طور کلی در مناطق خارج از شهر و خوش آب و هوا مورد استفاده قرار میگیرد. برای ساخت این سازه شما می توانید با کارشناسان و متخصصان سایت پوریا کانتین بین الملل صحبت کنید تا در حین طراحی، ابعاد موردنظرتان را لحاظ نمایند. در این راستا باید به بخش تماس باما مراجعه نمائید. اما چرا این سازه پرطرفدار شده است؟

اول از همه اینکه سرعت بالایی در بخش اجرا دارد. در واقع شما برای ساخت یک بنا باید حداقل شش ماه الی یکسال را در نظر بگیرید. زیرا مراحل آن تقریبا به هم وابسته بوده و تا زمانی که مرحله قبلی به اتمام نرسد، شروع مرحله جدید امکانپذیر نیست

از طرفی هزینه های بسیار سنگینی را اعم از هزینه کارگر، نگهبانی از مصالح، ناظر پروژه و… با خود به همراه دارد. این در صورتی است که کانکس ویلایی در مدت زمانی بسیار کوتاه تر آماده شده و در محل مورد نظر قرار خواهد گرفت.

دوم اینکه در برابر زلزله کاملا مقاوم است. تاکنون چندبار به جهت زلزله و تکان های شدید خانه احساس ترس و وحشت تمام وجود شما را فرا گرفته است؟ باید بدانید کانکس ویلایی جزء سازه هایی با وزن سبک هستند که به خوبی در برابر زلزله از خود واکنش نشان می دهند و همسان با لرزش ها هیچگونه تخریبی را شامل نمی شوند. در بدبینانه ترین حالت باید بگوییم در اثر تخریب سازه، مصالح آن به قدری سبک بوده که خطر جانی را برای ساکنین به وجود نخواهد آورد.

از سومین دلایل پرطرفدار بودن کانکس ویلایی قابل حمل بودن آن است. شما به راحتی میتوانید این نوع از سازه ها را از محلی به محل دیگر منتقل کنید، بدون اینکه هیچ آسیبی را به اجزای سازه و امکانات داخلی آن وارد نمائید. در واقع این مسئله به این دلیل است که در حین ساخت سازه، این قبیل از پیش بینی ها برای آن منظور می شود. شما باید این امکان رادر نظر بگیرید که شاید در آینده اقدام به فروش ملک خود نمائید، چه چیزی بهتر از اینکه ویلای خود را به ملک جدید منتقل کنید؟ دیگر هزینه های اضافی ساخت مجدد بر دوش شما نخواهد بود. از طرفی شما می توانید پس از چندسال استفاده از کانکس ویلایی آن را به عنوان یک سازه دست دوم به فروش برسانید و بخشی از سرمایه اولیه خود را بازگردانید.

این امکان در ویلاهای ساخته شده با مصالح بنایی امکانپذیر نیست. تنها راهی که می تواند شما را از شر ویلا خلاص کند، تخریب آن است.

میتوان از هزینه های اضافی جلوگیری کرد. چه کسی بدش می آید که در هزینه ها صرفه جویی کند؟ چه کسی دوست ندارد با کمترین هزینه همان چیزی را که مدنظر دارد بدست آورد؟ باید بگوییم مصالح بکار رفته در مصالح بنایی اغلب چگالی بالایی را دارا می باشند که در نتیجه وزن بسیار زیادی را برای ساختمان فراهم می آورد. در نتیجه خطر ابتلا به زلزله و.. افزایش پیدا می کند. اما این مسئله در ساخت کانکس ویلایی صدق نمی کند. عایق های مناسب بکار رفته در حین ساخت از تبادل حرارتی جلوگیری کرده و در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد کرد.
با این تفاسیر فکر می کنید کانکس ویلایی می تواند نیاز شما را برآورده کند؟

کمی صبر کنید، اکنون زمان تصمیم گیری نیست. بیایید در رابطه با کانکس مسکونی نیز بدانید.

کانکس مسکونی را بشناسید

کانکس مسکونی را باید مشابه کانکس ویلایی بدانید. اما مسائل کوچکی وجود دارد که تفاوت میان کانکس ها را رقم میزند. البته در طی سال های گذشته اگر نگاهی به تاریخ فروش شرکت پوریا کانتین بین الملل بیاندازید متوجه تقاضای بالای این کانکس در میان انواع سازه های امروزی خواهید شد. امروزه این کانکس در سبک ها و طرح های مختلفی آماده می شود و حتی امکان شخصی سازی آن نیز وجود دارد. ساخت و طراحی این کانکس ها اصول و قواعد خاص خود را می طلبد که طراحان و معماران با بهره مندی از متریال های به روز و ایده پذیری از طراحی کانکس های اروپایی سعی بر آن دارند بهترین و با کیفیت ترین نوع این سازه را تولید و عرضه نمایند.

اگر بخواهیم بارزترین ویژگی کانکس مسکونی را اشاره کنیم مطمئنا به هزینه پایین آن میرسیم. این کانکس ها به واسطه از قبل آماده بودن و مصالح سبک تر از قیمت بسیار پایین تری برخوردارند. از طرفی قابلیت جابجایی آسان تری دارند. از طرفی امکان تعبیه تمامی امکانات رفاهی یک زندگی لوکس در این قبیل از سازه ها وجود دارد.

تفاوت میان کانکس مسکونی و ویلایی

تا اینجا دانستیم که تفاوت زیادی میان کانکس مسکونی و کانکس ویلایی وجود ندارد. به عقیده متخصصان و فعالان، اصلی ترین و مهم ترین چیزی که باعث می شود این دو نوع سازه از یکدیگر متمایز شوند، کیفیت و متریال مصرفی آنهاست. اینکه تیرآهن بکار رفته سنگین یا سبک باشد، نوع عایق حرارتی و صوتی از چه جنسی باشد، برق کشی آن در چه سطحی انجام گیرد و…..

از دیگر تفاوت های میان آنان باید به نوع کاربری شان اشاره کرد. این روزها انوع کانکس های بافت در بافت شهر یا حومه شهر مورد استفاده قرار میگیرد. این در صورتی است که کانکس های ویلایی به عنوان یک ویلای خارج شهر کاربرد داشته و به آن دلیل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای اینکه بتوانید از این سازه ها در راستای برطرف کردن نیازتان استفاده کنید، توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان سایت پوریا کانتین می توانند اطلاعات دقیق و راهنمایی های کاملی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهند.