خرید کانکی از پوریا کانتین بین الملل

کانکس دکوراتیو چیست؟

استفاده از کانکس چندین سال است که مورد توجه قرار گرفته است. کانکس ها اقامتگاه های موقتی هستند که در شرایط مختلف می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال در سایت های صنعتی که نیاز به اقامتگاه یا محل استراحت کارگران داریم، یا دفتار موفق برای مسئولین رده های بالاتر و… استفاده از کانکس گزینه خوبی است. از طرفی در شرایطی که به دلیل حوادث طبیعی خانه ساکنین یک منطقه تخریب شده و نیاز به محل زندگی موقت احساس می شود. انواع کانکس می توانند گزینه های بسیار خوبی برای ما به شمار روند. کانکس دکوراتیو یکی از جدیدترین انواع کانکس است که در ادامه این مطلب از سایت پوریا کانتین آنها را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

منظور از کانکس دکوراتیو چیست؟

وقتی با کلمه دکوراتیو روبرو می شویم، منظور ما یک سازه خاص است که با استفاده از روش ها و مصالح گوناگون زیبا سازی شده است. امروزه برای زیبا سازی بخش های مختلف ساختمان سراغ طرح ها و مصالح گوناگون می روند که در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند. روند بکارگیری بخش های دکوراتیو در یک سازه خاص مانند کانکس بسته به خلاقیت طراحان می تواند متفاوت باشد. در بیشتر موارد مصالح به کار رفته برای تولید بخش های مختلف کانکس دکوراتیو عبارتند از: “کامپوزیت، شیشه، چوب و…” البته نباید فراموش کرد که در زمان استفاده از این مصالح حتما باید اصول اولیه برای انجام این کار را مد نظر داشته باشید.

 

کانکس نگهبانی

چاستانداردهای کانکس دکوراتیو

برای تولید انواع کانکس به صورت دکوراتیو یا معمولی نیاز داریم که پارامترهای مختلفی را مد نظر قرار دهیم. در نظر داشتن تمامی این موارد باعث می شود تا جنبه های مختلف محصول تولید شده از کیفیت خوبی برخوردار باشد و به این صورت بتواند هم از نظر کاربرد و هم از نظر زیبایی، کانکس مناسبی در اختیار داشت. پارامترهای اصلی که در زمان تولید سازه های دکوراتیو مانند کانکس باید به یاد داشته باشید عبارتند از: «قیمت، ظاهر زیبا، پایداری و دوام» در صورتی که کانکس دکوراتیو مورد نظر شما صرفا به جنبه ظاهری اهمیت داده بود بهتر است بدانید که امکان آن که در آینده برای استفاده از کانکس به مشکل بربخورید وجود دارد.
نمونه دیگری از سازه های لوکس و لاکچری در بازار موجود می باشند که قیمت بسیار بالایی دارند و نسبت به انواع کانکس گزینه های بسیار پر هزینه ای محسوب می شوند. از سوی دیگر اگر به دنبال نمونه ای از کانکس هستید که بتواند علاوه بر مزایای کلی این محصولات، ظاهری زیبا نیز در اختیار شما بگذارد، کانکس های دکوراتیو انتخاب مناسبی خواهند بود.

کانکس دکوراتیو چگونه تولید می شود؟

پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به مصالح گوناگون باعث شده تا روند تولید کانکس بسیار ساده تر از قبل باشد. این روزها می توان سراغ مصالح جدیدی رفت که علاوه بر کارایی مناسب، به زیباتر شدن جلوه نهایی کار کمک کنند. البته در زمان انتخاب مصالح و مواد اولیه مورد نیاز پارامترهای اصلی هزینه، زیبایی و دوام را در نظر داشته باشند. استفاده از مصالح خاصی مانند چوب یا کامپوزیت در کانکس دکوراتیو باعث شده قیمت این کانکس ها نسبت به کانکس های معمولی کمی بیشتر باشد. از سوی دیگر روند ساخت بخش های دکوراتیو آنها به دلیل ظرافت ظاهری بالا نیازمند دقت و ظرافت بالاتری است.
اصلی ترین مصالح تولید کانکس این روزها ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل ها معمولا به شکلی هستند که دو بخش بیرونی و داخلی آنها از ورق گالوانیزه استفاده شده و بین ورق ها برای ایجاد مقاومت بالاتر در برابر ضربه، تبادل حرارتی و… از فوم مخصوصی استفاده می کنند. سایر قسمت ها مانند درب، پنجره و… نیز در بیشتر موارد از جنس UPVC یا آلومینیوم خواهند بود. چرا که علاوه بر زیبایی، گزینه های سبک، به صرفه و کارآمد هستند. از آنجایی که ساندویچ پانل برای تولید کانکس دکوراتیو یکی از مهمترین مواد اولیه است، در ادامه توضیحات بیشتری را در این زمینه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

آشنایی با ساندویچ پانل دکوراتیو

ساندویچ پانل امروزه یکی از مصالح اصلی برای تولید انواع کانکس است و برای ساخت بدنه، سقف و سایر بخش ها از آن استفاده می کنند. از آنجایی که این پانل ها تاثیر بسیار زیادی روی ظاهر نهایی و ویژگی های اصلی کانکس دارند، باید برای تولید آنها سراغ ورق های با کیفیت برویم که دارای مقاومت مناسبی در برابر عوامل جوی مختلفی هستند. این ورق ها باید از جنس گالوانیزه باشند که در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد و می توان آن را در اشکال مختلفی تولید کرد. بسته به کیفیت تولید و ظاهر می توان انواع ساندویچ پانل را به دسته بندی های مختلفی تقسیم کرد. نمونه های ساندویچ پانل دکوراتیو که در ساخت کانکس استفاده می شوند دارای وزن پایینی هستند و ظاهر آنها نسبت به ساندویچ پانل معمولی زیباتر است. از همین رو به کار گرفتن آنها باعث می شود تا در زمان ساخت کانکس نیاز به مواد اولیه و مصالحی خاص برای تزئین نداشته باشیم. این محصولات قیمت به صرفه تری از چوب، کامپوزیت و… دارند. از طرفی ویژگی های مختلف آنها نیز برای تولید کانکس بسیار مناسب خواهد بود.

مزایای ساندویچ پانل دکوراتیو

ساندویچ پانل های دکوراتیو می توانند مقاومتی یکسان با پانل های معمولی در اختیار شما قرار دهند و در اصل این ظاهر آنهاست که به شکل جدیدی طراحی شده تا به این صورت بتوانند برای مواردی که زیبایی اهمیت بالاتری دارند نیز مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از مزایای اولیه این محصولات وزن پایین آنها است که باعث می شود در زمان حمل و نقل کانکس نیاز به نیروی کمتری داشته باشید. مورد مهم بعدی روند استفاده آسان از این محصولات است. سبک بودن این پانل ها و سازگاری با مصالح دیگر مورد استفاده برای تولید کانکس باعث می شود تا روند نصب آنها ساده باشد.
این روزها توانایی تولید ورق های گالوانیزه و ساندویچ پانل بسیار ساده شده و امکان تولید محصولات مختلف با اشکال ظاهری مختلف وجود دارد. سایر ویژگی های مثبت این محصولات عبارتند از:

  • قابل استفاده در کانکس ها با کاربری های متفاوت
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • قابل استفاده برای دیواره ها، سقف و کف کانکس
  • دارای جلوه ظاهری مناسب برای بخش های داخلی و بیرونی کانکس
  • قدرت عایقی بالا در برابر صدا و حرارت
  • مقاومت بالا در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و آتش سوزی
  • دارای تکنولوژی ساخت پیشرفته که باعث شده منافذ کمتری داشته باشد و به این صورت کمتر شاهد اتلاف انرژی برای گرمایش و سرمایش باشیم.

 

خرید کانکس

کانکس دکوراتیو باید از چه جنسی باشد؟

بسیاری تصور می کنند که استفاده از مصالح بسیار باکیفیت و طبیعی می تواند بهترین گزینه برای کانکس ها باشد. صد البته متریال کاملا طبیعی مانند سنگ، چوب و… می توانند گزینه های بسیار خوبی باشند. اما نباید فراموش کرد که ما روی خواص و ویژگی های نهایی این محصولات کنترل نداریم. به عبارت دیگر قرار گیری سنگ و چوب در شرایط جوی مختلف می تواند عمر آنها را کاهش دهد یا از زیبایی آنها بکاهد. اما ساندویچ پانل از نظر قیمت به صرفه تر خواهد بود. علاوه بر این در طولانی مدت این محصولات انتخاب های خوب و با دوامی هستند که به مروز زمان زیبایی خود را از دست نخواهند داد.

از سوی دیگر کانکس های دکوراتیو نیز ممکن است در شرایط آب و هوایی متفاوت به کار روند. از همین رو باید جنس بدنه، درب ها و پنجره ها به صورتی باشد که تا حد امکان از اتلاف حرارتی جلوگیری شود و برای گرمایش در فصول سرد سال به مشکل برنخوریم.

ویژگی های کانکس دکوراتیو

استفاده از ساندویچ پانل مخصوص در این کانکس ها باعث شده تا ظاهر این محصولات همیشه نسبت به کانکس های معمولی زیباتر به نظر برسد و از همین رو با استقبال خوبی در بازار مواجه شوند. این روزها شرکت های مختلف این پانل ها را در طرح ها، رنگ ها و ضخامت های متفاوتی تولید و وارد بازار می کنند. به همین دلیل می بینیم که مشتریان در زمان خرید می توانند حق انتخاب گسترده ای داشته باشند. البته مشتریان باید با ویژگی های مختلف این کانکس ها آشنا باشند تا روند خرید را بهتر طی کرده و بودجه خود را به درستی مصرف کنند.
وجود عایق های پلی یورتان که به صورت فوم بین دو ورق ساندویچ پانل تزریق می شود باعث شده تا این محصولات به عنوان عایق های حرارتی بسیار مناسبی شناخته شوند. جالب است بدانید که یک دیوار آجری که دارای ضخامتی در حدود 50 سانتی متر است، دارای قدرتی عایقی برابر با ساندویچ پانل با ضخامت 4 سانتی متر است.

روند ساخت کانکس دکوراتیو چگونه است؟

مهمترین بخش هر کانکس که کیفیت نصب و تولید آن روی روند کلی کار تاثیر زیادی دارد، شاسی یا سازه اصلی است. این سازه در اصل اسکلت کلی کانکس خواهد بود و بخش های مختلف مانند ساندویچ پانل ها، تاسیسات، درب و پنجره و… روی آنها سوار می شوند. در شرکت های حرفه ای مانند پوریا کانتین بعد از ساخت سازه اصلی یا اسکلت سراغ آماده سازی شبکه خاصی می روند که به سازه اصلی متصل بوده و سایر قسمت ها روی آن سوار می شوند. این شبکه فلزی دارای منافذ و بخش هایی است که اجازه می دهد ساندویچ پانل ها و سایر قسمت های تزئینی مانند چوب، کامپوزیت و… روی آن بوسیله پیچ محکم شوند.

بعد از انجام تمامی اتصالات، نصب درب، پنجره و سایر تاسیسات نوبت به آن میرسد که با استفاده از فوم مخصوص بخش های مختلف و منافذی که در زمان نصب بوجود آمده اند را بپوشانید. استفاده از این فوم ها باعث می شود تا بتوانید از ورود گرد و غبار یا حشرات موذی و… به درون کانکس جلوگیری کنید. همچنین در اطراف درب و پنجره نیز سراغ استفاده از سازه های آلومینیومی مخصوص می روند. این پروفیل ها باعث می شوند تا ظاهر نهایی کار زیبا و قابل قبول باشد.

 

کانکس دکوراتیو در چه مواردی کاربرد دارد؟

زمانی صحبت از سازه های دکوراتیو به میان می آید، به سازه هایی اشاره داریم که در آنها ظاهر برای ما اهمیت بالایی دارد. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که بسته به شرایط کاری مختلف و برای اهداف متفاوت، کانکس های دکوراتیو دارای طراحی های مختلفی هستند. از طرفی امکان سفارشی سازی این محصولات وجود دارد و برای آن باید با متخصصین شرکت های فعال در زمینه تولید کانکس تماس بگیرید. البته در یک دیدگاه کلی می توان گفت که مهمترین کاربردهای کانکس دکوراتیو عبارتند از:

  • قابل استفاده برای فروشگاه های سیار با ظاهری خاص
  • مناسب بودن برای احداث ایستگاه های مربوط به دریافت خدمات شهری (به خصوص در شهرهایی که گردشگران زیادی در سال از آنها دیدن می کنند.)
  • قابل استفاده برای شرایطی که باید به فکر یک اقامتگاه یا اتاقک برای نگهبانی یا اسکان کارگران باشید.
  • پرکاربرد در ویلاها، باغ ها یا فضای سبز
  • گزینه ای پرکاربرد برای احداث غرفه های گوناگون در نمایشگاه های داخلی و بین المللی
  • امکان بکارگیری در نمایندگی ها برای ارائه خدمات خاص به مشتریان
  • گزینه ای مناسب برای احداث بوفه و… در محیط های باز خصوصی مانند فضای باز هتل ها و…
  • قابل استفاده برای احداث اقامتگاه های توریستی موقت

انواع کانکس های دکوراتیو

زمانی که صحبت از دکوراتیو بودن کانکس به میان می آید، منظور ما صرفا داشتن ویژگی های ظاهری خاص و منحصر به فرد است. به همین دلیل امکان انجام طراحی دکوراتیو برای کانکس صرفا برای ایجاد جلوه ای جدید در آن هاست. بسیاری از کانکس ها در محیط های کاری استفاده می شوند و به همین دلیل ممکن است ابتدا تصور کنید که نیازی به داشتن ظاهر زیبا ندارند. اما این تصور اشتباه را بهتر است کنار بگذارید. چون این روزها افراد حرفه ای می دانند که زیبا سازی محیط کار می تواند روی بهره دهی بیشتر کارگران یا کارمندان شما تاثیر داشته باشد. در ادامه انواع کانکس دکوراتیو (یا آنهایی که امکان تولید به صورت دکوراتیو دارند) را خدمت شما معرفی خواهیم کرد:

مزایای اصلی کانکس دکوراتیو چیست؟

این که کانکس دکوراتیو یا به طور کلی هر نمونه از کانکس چه مزایایی را در اختیار مشتری بگذارد؛ تا حد زیادی به تولید کننده مورد نظر بستگی خواهد داشت. از سوی دیگر قبل از خرید مشتریان باید بدانند که محصول مورد نظر آنها چه مزایایی را در اختیارشان قرار می دهد. به هر حال در ادامه ما این مزایای را از دیدگاه متخصصن سایت پوریا کانتین در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • طراحی این نمونه از کانکس بسیار زیبا و شیک بوده و به همین دلیل در مکان هایی با فضاسازی مدرن می توانند گزینه های بسیار خوبی باشند.
  • تنوع این محصولات از نظر ظاهر و کاربرد بسیار بالاست و توانایی برطرف سازی نیاز دسته زیادی از مشتریان را دارد.
  • ابعاد این محصولات به صورت استاندارد برای مصارف گوناگون در نظر گرفته شده اند، اما به هر حال امکان سفارشی سازی آنها نیز وجود دارد.
  • وزن این کانکس ها پایین بوده و به همین دلیل به راحتی قابلیت جابجایی دارند.
  • شما بسته به دلخواه خود می تواند نمای خارجی این کانکس ها را تخریب کنید و نمایی بسته به سلیقه خود را روی آنها پیاده سازی کنید.
  • تنوع ظاهری و نمای این محصولات بسیار بالاست و برای افراد با سطوح نیاز و سلیقه مختلف بسیار مناسب خواهند بود.

قیمت کانکس دکوراتیو چقدر است؟ 

قطعا در زمان خرید کانکس دکوراتیو یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، قیمت کانکس است. پارامترهای مختلفی روی قیمت نهایی کانکس تاثیر گذار خواهند بود که توجه به تمامی آنها در زمان خرید باعث می شود تا بودجه خود را به درستی مصرف کنید. این موارد عبارتند از: کیفیت مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت کانکس،  نوع کانکس و تجهیزات خاصی که در آن استفاده شده اند، ابعاد کانکس، نو یا دست دوم بودن کانکس و… از همین رو پیشنهاد می شود حتماً در زمان خرید کانکس دکوراتیو حتما قیمت ها و کیفیت محصولات تولیدکنندگان مختلف را بررسی کنید تا در نهایت با انجام تحقیقات کافی بتوانید به محصولی متناسب با نیاز خود دست پیدا کنید. همچنین برای کسب اطلاعات جدید در خصوص قیمت کانکس دکوراتیو می توانید با متخصصین ما در سایت پوریا کانتین تماس بگیرید.

سخن نهایی

توضیحات کاملی در خصوص اینکه کانکس دکوراتیو چیست در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم.امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید انواع فعالیت می کنند که ممکن است تفاوت کیفیت و قیمت زیادی را به شما عرضه نمایند. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید حتما در خصوص اینکه کدام نوع از کانکس گزینه بهتری برای شما خواهد بود تحقیق کنید و با آگاهی برای خرید کانکس مورد نظرتان پیش بروید. استفاده از تجربه و تخصص افراد حرفه ای در این زمینه می تواند کمک زیادی به باشد دریافت می کنند و از همین رو متخصصین ما در سایت پوریا کانتین آماده اند تجربیات و اطلاعات خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارند.

کانکس دکوراتیو چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

کانکس دکوراتیو تنها تفاوتی که با نمونه های ساده کانکس دارد این است که از ظاهری زیباتر برخوردار است و برای افرادی که به دنبال گزینه ای با ظاهری بهتر هستند انتخاب مناسبی خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین نوع کانکس دکوراتیو کدام است؟

بسته به نوع نیاز شما و انتظاراتی که از کانکس دکوراتیو دارید، این محصولات می توانند ویژگی های مختلفی در اختیار شما قرار دهند.

چطور برای خرید کانکس دکوراتیو اقدام کنیم؟

برای خرید کانکس دکوراتیو شما باید سراغ تولیدکنندگان حرفه ای بروید که برای تولید محصولات خود سراغ مصالح و مواد اولیه با کیفیت می روند. همچنین در زمان خرید دقت داشته باشید که قیمت باید حتما منطقی باشد.

آیا کانکس دکوراتیو گزینه خوبی برای ما خواهد بود؟

در شرایطی که ظاهر کانکس برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است قطعا این نمونه از کانکس می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند

آیا امکان تغییر ظاهر کانکس دکوراتیو وجود دارد؟

بله، مشتریان بعد از خرید می توانند به دلخواه خود از مصالحی مانند چوب، کامپوزیت و… استفاده کنند و آنها را با نمای قبلی کانکس جایگزین نمایند.