خرید کانکس

 دمونتاژ کانکس چگونه انجام می شود؟

یکی از مهمترین پرسش هایی که معمولا برای خریداران کانکس وجود دارد امکان دمونتاژ کانکس و مجددا مونتاژ کردن آن است. بیشتر کاربران پس از مدتی استفاده از کانکس ها بنا بر دلایلی مجبور به جمع آوری این سازه ها هستند. انجام فرایند دمونتاژ دارای نکات بسیار حساسی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

دمونتاژ کردن کانکس

آشنایی با مقوله دمونتاژ کانکس

همانطور که می دانید کانکس ها به دلیل سبک و قابل حمل بودن همچنین هزینه های پایین آن ها در نصب و اجرا باعث می شود که افراد زیادی برای موارد مختلف مانند اسکان کارگران و کارکنان در پروژه های ساختمانی یا سکونت از کانکس استفاده کنند. اما بنا بر هر دلیلی پس از اتمام پروژه مورد نظر لازم است که کانکس های را جمع کنند و به محل دیگری انتقال بدهند. در این جا برای بیشتر افراد این سوال پیش خواهد آمد که آیا امکان باز کردن کانکس ها وجود دارد؟ آیا این امکان وجود دارد که کانکس را در محل باز کرده و در جای دیگری نصب کنیم؟ در کل آیا امکان دمونتاژ کانکس وجود دارد؟

همانطور که مکرر گفته ایم کانکس ها این قابلیت استفاده چند باره را دارند. یعنی شما می توانید قطعات کانکس را از همدیگر باز کرده و در محل دیگر مجددا نصب کنید. حتی در برخی موارد این امکان وجود دارد که شما قطعات کانکس را باز کنید و از آن برای ایجاد یک کانکس با کاربری دیگر و در مکان دیگری  استفاده کنید.

دمونتاژ کانکس چگونه انجام می شود؟

بیشتر افراد تمایل دارند که عملیات دمونتاژ کانکس را خودشان انجام دهند. اما این کار برای اکثر کانکس ها اتفاق نمی افتد. به این دلیل که در هنگام اجرا و نصب کانکس زیر سازی اسکلت بندی و زیر سازی به شکلی انجام می گیرد که لازم است قطعات به وسیله جوش با یکدیگر متصل می شوند. لازم است بدانید که این فرایند بدون داشتن تجربه و تجهیزات لازم امکان پذیر نیست. در صورتی که که زیرسازی کانکس شما با پیچ و مهره انجام گرفته باشد. در صورتی که کانکس های شما به وسیله  جوش به همدیگر متصل شده باشند باید حتما به کمک متخصصان و به وسیله دستگاه های مخصوص از قسمتی که مشخص شده جدا گردد سپس برای استفاده دوباره در محل نصب کانکس به هم مجددا متصل می شوند.

چگونگی دمونتاژ کانکس

یکی از مهمترین علل استفاده از کانکس ها دسترسی به قابلیت مونتاژ و دمونتاژ این محصولات است. این قابلیت به منزله ی این است که کاربران پس از یک مدت زمان می توانند قطعات کانکس های مختلف را از یکدیگر تفکیک کرده و مجددا در مکان مورد نظرشان آن را برپا نمایند.

برای انجام این کار مهم باید به چند پارامتر توجه کنید. درست است که به شکل معمول کانکس ها با قابلیت دمونتاژ تولید می شوند اما باید دقت داشته باشید که این سازه ها در صورتی به سادگی دمونتاژ می شوند که استراکچر آن ها با پیچ و مهره تولید شده باشد. در این شرایط است که می توانید به سادگی قطعات کانکس را از همدیگر جدا کنید سپس آن را در محل مورد نظرتان برپا کنید.

 

بهترین کانکس

 

اما مشکل این جا است که اکثر سازه ها از قابلیت دمونتاژ کانکس با سرعت بالا برخوردار نیستند. به این دلیل که ساخت استراکچر و اسکلت بندی آن ها به صورت جوشی و یک تکه است. کانکس هایی که با این متد ساخته شده اند در زمان دمونتاژ شدن نیاز به برش دادن قطعه ها در همان قسمت هایی دارند که فرایند جوش انجام گرفته است. برای دمونتاژ کردن این نوع کانکس ها احتیاج به افراد حرفه ای و متخصص است که بتوانند پس از برش مجددا قطعه ها را از محل بریده شده جوش بدهند.

قیمت کانکس در فرایند دمونتاژ کردن

قیمت دمونتاژ کردن کانکس ها بستگی به این موضوع دارد که کانکس مورد نظر از چه نوعی است. بر اساس نوع کانکس ها برای دمونتاژ کردن هزینه های متفاوتی دارند. جالب است بدانید که قیمت کانکس بر روی هزینه دمونتاژ کردن تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال کانکس ویلایی از قیمت بالایی برخوردار است به همین دلیل هزینه دمونتاژ کردن آن از هزینه کانکس های کارگاهی و کانتینرها بالاتر است. افرادی که قصد دارند کانکس هایی را برای پروژه های ساختمانی خریداری کنند بهتر است در هنگام خرید دقت داشته باشند که کانکس هایی را خریداری کنند که استراکچر آن ها به وسیله پیچ و مهره به همدیگر متصل شده باشند.

این مدل از کانکس ها به دلیل پیچ و مهره ای بودن راحت تر دمونتاژ می شوند و  در زمان جا به جایی و حمل از هزینه های کمی برخوردار هستند بنابراین بسیار مقرون به صرفه تر می باشند. در کنار آن استفاده از افراد متخصص در این زمینه موجب می شود که در در هنگام برپایی مجدد کانکس ها دچار هیچ نوع مشکلات و خسارات مالی نشوید.

مطلب زیر را حتما بخوانید: قیمت کانکس بر چه اساسی محاسبه می شود؟

نکات مهم در هنگام دمونتاژ کانکس

افرادی که قصد دارند از دمونتاژ کردن کانکس ها برای ایجاد تغییر کاربری استفاده کنند لازم است که حتما به هزینه های اضافی نیز دقت داشته باشند. در صورتی که قصد دارید یک کانکس با کاربری جدید ایجاد کنید لازم است که قطعات جدیدی را به آن الحاق نمایید که اضافه کردن این قطعات با هزینه هایی همراه است.

در زمان تغییر کاربری و دمونتاژ لازم است که به قطعات و بدنه ی کانکس ها دقت کنید به این دلیل که با گذشت زمان امکان دارد که برخی از قطعات دچار فرسودگی شده باشند که در هنگام دمونتاژ نیاز به تعویض دارند.

کانکس هایی که زیر ساخت آن ها به صورت جوشی است پس از انجام برش ها کوتاه تر از حد معمول می شوند. بنابراین نیاز است که در زمان انجام فرایند دمونتاژ کانکس حتما قطعاتی را به این قسمت ها اضافه نمایید. این کار نیاز به هزینه هایی برای تهیه مواد اولیه دارد.

یکی دیگر از نکات مهم قابلیت مونتاژ و ساخت سریع کانکس ها در محل مورد نظر می باشد.

ضایعات و دور ریز مواد مصرفی در هنگام دمونتاژ کانکس ها باید در کمترین میزان خود باشد.

هزینه های مربوط به دمونتاژ کردن کانکس

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم اکثر کانکس هایی که زیر ساخت های آن ها به وسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند برای دمونتاژ شدن هزینه های بسیار پایینی دارند و به سادگی در محل دیگری برپا می شوند. اما باید به این نکته توجه نمایید که این موضوع زمانی امکان پذیر می باشد که کانکس مورد نظر از نظر فیزیکی سالم باشد. زمانی که قطعات مختلف در کانکس ها بر اثر عوامل محیطی و طبیعی دچار آسیب دیدگی های شدیدی شده باشند به صورت کلی دمونتاژ کردن کانکس یک کار بیهوده به شمار می رود.

در این موقعیت لازم است که قطعات آسیب دیده تعمیر شده یا در برخی موارد تعویض شوند. پس از انجام تعمیرات لازم می توانید مجددا کانکس را مونتاژ نمایید.

در مورد کانکس های جوشی همانطور که قبلا اشاره کردیم هنگام دمونتاژ کردن قطعات کوتاهتر می شوند و لازم است جدا کردن آن ها توسط افراد متخصص انجام بگیرد. نکته دیگر اینکه در زمان بازسازی و مونتاژ نیز به وجود متخصصان نیاز است. در این موقعیت به مصالح اضافه احتیاج پیدا می کنیم همین امر موجب می شود که هزینه های دمونتاژ به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

خرید کانکس دمونتاژ

در صورتی که قصد دارید کانکس دمونتاژ خریداری کنید باید به چند نکته مهم توجه نمایید. در ابتدای امر لازم است کانکسی را خریداری کنید که متناسب با نیازهای پروژه شما باشد. به عنوان مثال افرادی که برای پروژه معدن نیاز به کانکس دارند لازم است کانکس هایی را خریداری نمایند که از استحکام و پایداری بالایی برخوردار باشند. این نوع کانکس ها با فضای سخت معدن سازگاری دارند و در هنگام پایان پروژه و انجام عملیات دمونتاژ هزینه ها و زحمت کمتری را برای شما به دنبال دارند.

از سوی دیگر خریدن کانکس هایی که مجهز به پیچ و مهره هستند در هنگام دمونتاژ کار شما را آسان و سریعتر می کنند. قطعات این نوع کانکس ها بسیار سریعتر باز می شوند. این نوع کانکس ها در زمان مونتاژ و بسته شدن نیز کمی به مصالح مصرفی اضافه دارند. یکی از نکات دیگری که باید به آن توجه کرد محل نصب کانکس است که بسیار حائز اهمیت می باشد. به این دلیل که لازم است بدنه و سقف کانکس با منطقه مورد نظر شما تناسب داشته باشد. این امر باعث می شود که کانکس آسیب کمتری ببیند و این موضوع مهمی در هنگام دمونتاژ است.

 

خرید کانکس دست دوم

مونتاژ کردن کانکس

همانطور که می دانید کانکس ها دارای ویژگی های بسیار زیادی هستند به همین دلیل به عنوان محبوب ترین سازه هایی هستند که بیشتر افراد تمایل دارند آن ها را جایگزین سازه های سنتی کنند. یکی از مهمترین ویژگی ها هزینه پایین ساخت می باشد. یکی دیگر از قابلیت های بسیار مهم در کانکس ها امکان مونتاژ و دمونتاژ کردن آن ها می باشد. اکثر افرادی که کانکس ها را به عنوان محل سکونت خود در محل مورد نظرشان نصب می کنند یا از آن ها به عنوان محلی برای کسب و کار خود انتخاب می کنند به علت سهولت نصب و قابلیت جا به جایی آن ها است.

لازم است بدانید که نصب یا مونتاژ کانکس به دو روش انجام می گیرد. در صورتی که شما بخواهید در یک محل هموار و مناسب کانکس را نصب بکنید سازه را در کارگاه می سازند و به محل مورد نظر انتقال می دهند. اما در مواقعی که کانکس بزرگتر از حد معمول باشد و نصب آن باید در مناطق صعب العبور انجام بگیرد کانکس را به صورت دمونتاژ یا جدا شده به محل مورد نظر انتقال می دهند سپس اقدام به نصب آن در محل مورد نظر می نمایند.

تعمیراتی که در هنگام دمونتاژ برخی از کانکس ها باید انجام بگیرد

ممکن است شما یک کانکس ویلایی یا کارگاهی را پس از استفاده در طی چندین سال نیاز نداشته باشید. بنابراین می توانید کانکس را به راحتی دمونتاژ کرده و به فروش برسانید. افرادی که کانکس های دمونتاژ را خریداری می کنند باید بدانند که برخی از این کانکس ها نیاز به تعمیر در نواحی مختلف دارند.

پس از دمونتاژ کانکس مورد نظر و انتقال آن به محل مذکور می توانید این تعمیرات را در محل نصب انجام دهید. دقت کنید که برخی از کانکس های دمونتاژ به شدت آسیب دیده اند و هزینه تعمیر آن در برخی موارد بیشتر از هزینه خرید یک کانکس نو می شود.

تعمیر بدنه خارجی در حین دمونتاژ کانکس

یکی از مراحل دمونتاژ کانکس ویلایی و کارگاهی تعمیراتی است که باید در بدنی خارجی انجام بگیرد. البته باید توجه داشته باشید این مورد در کانکس کارگاهی بیشتر از کانکس ویلایی مشاهده می شود. به این دلیل که جا به جایی های مکرر، برخورد با ماشین آلات سنگین معمولا باعث آسیب بدنه خارجی این نوع کانکس ها می شوند.

نکته مهم در مورد دمونتاژ کانکس این است که پیش از انجام عملیات و خرید کانکس باید به صورت حضوری کانکس رویت شود. لازم است که این مشاهده و بررسی با حضور یک کارشناس انجام بگیرد. در صورتی که کانکس ها در قسمت ورقه نیاز به تعویض و تعمیر دارند و تنها کمی به عملیات صافکاری نیاز دارند خریدن آن ها به صرفه است. کانکس هایی را خریداری کنید که تعمیرات ان در محل صورت بگیرد و در نتیجه تنها نیاز به یک رنگ آمیزی داشته باشند. این موارد باید انجام بگیرد تا سازه مانند روز اول سالم شود.

دمونتاژ کانکس های کامپوزیتی و چوبی از حساسیت های بیشتری برخوردار است. جدا کردن این کانکس ها کمی پیچیده تر می باشد به این دلیل که مسئله ظاهری این کیوسک ها مطرح است بنابراین احتیاج به تعویض و تعمیر قطعات بیشتری در نمای ظاهری و بدنه بیرونی خواهید بود. در صورتی که بدنه ی این مدل کانکس ها دچار تخریب شود تعمیر آن ها با سختی بیشتری انجام خواهد گرفت.

با توجه به اینکه این نوع کانکس ها در فضای شهری به کار می روند و در محیط کارگاهی کاربردی ندارند احتمال وجود خرابی در بدنه آن ها بسیار کمتر است.

تعمیرات نمای داخلی در زمان دمونتاژ کانکس

زمانی که دمونتاژ کانکس انجام می گیرد لازم است تعمیراتی را در نمای داخلی آن انجام دهیم. در این مواقع ابتدا باید نمای داخلی کانکس مورد آسیب شناسی قرار گرفته و دلایل تخریب مشخص شود سپس اقدام به تعمیر سازه انجام بگیرد.

در حالت کلی آسیب دیدن نمای داخلی کانکس ها به دو علت اتفاق می افتد. یکی این که بر اثر رطوبت دیوارهای داخلی آسیب دیده و روکش ها از بین رفته اند. این مورد معمولا در کانکس های ام دی اف اتفاق می افتد. در این موقعیت لازم است که ابتدا محل نشت رطوبت را تشخیص داده و پس از آن به کمک ایزوگام یا چسب های آب بندی فرایند آب بندی کردن را انجام دهید.

نکته دیگری که موجب آسیب به فضای داخلی کانکس ها می شود آتش سوزی در بخش داخلی است. زمانی که آتش سوزی اتفاق می اغتد بسیاری از عایق ها از بین می روند و جداره ها آسیب می بینند. در این موقعیت لازم است دیوارهای سوخته را تعمیر کرده و مجددا مراحل عایق کاری و دیوار پوشی انجام بگیرد. البته در برخی موارد امکان دارد تنها بخشی از دیوارها سوخته و آسیب دیده باشد که در این موقعیت تنها قسمت های آسیب دیده را تحت تعمیر و بازسازی قرار می دهند.

فروش و دمونتاژ کانکس

همانطور که می دانید یکی از مهمترین موارد در هنگام انجام فرایند دمونتاژ کانکس باید مورد توجه قرار بگیرد انجام این عملیات توسط افراد متخصص و حرفه ای است. در صورتی که این عملیات توسط افراد ناوارد و ناشی صورت بگیرد امکان دارد آسیب های زیادی به قطعات و بدنه وارد کند. این امر باعث می شود که هزینه های هنگفتی را بر دوش افراد بگذارد. برای جلوگیری از این خسارات لازم است که خرید خود را از مراکز معتبر و استفاده از گروهای متخصص برای دمونتاژ انجام دهید.

یکی از بیشترین تقاضاها برای دمونتاژ کانکس مربوط به جمع کردن یا برچیدن کمپ هایی است که برای پروژه های بزرگ عمرانی و کارگاهی انجام گرفته است. این عملیات معمولا در مناطق بیرون شهر برای پیشبرد یک پروژه انجام می گیرد. بنابراین پس از به پایان رسیدن پروژه لازم است که کانکس های مسکونی و کارگاهی دمونتاز و برچیده شوند.

مقالات بیشتر را اینجا بخوانید

 

سوالات متداول

آیا همه کانکس ها قابلیت مونتاژ و دمونتاژ مجدد را دارند؟

در پاسخ باید بگوییم بله این امر یکی از مهمترین ویژگی های کانکس است. اما این فرایند در برخی از نمونه ها سریع تر و در برخی مدل ها کند تر انجام می گیرد.

آیا بعد از دمونتاژ کانکس برای برپایی یا مونتاژ کردن می توان فقط از همان قطعات استفاده شود؟

در صورتی که کانکس دارای استراکچر پیچ مهره ای باشد و آسیب جدی ندیده باشد می توانید از همان قطعات برای نصب مجدد کانکس استفاده کنید. این مورد برای کانکس هایی با استراکچر جوشی امکانپذیر نیست.

آیا می توانیم در پلان داخلی یک کانکس اداری پس از انجام دمونتاژ تغییری ایجاد کنیم؟

اکثر کانکس ها پس از انجام دمونتاژ قابلیت تغییر کاربری دارند که در این موقعیت نیاز به صرف هزینه هایی می باشد.

تفاوت تخریب و دمونتاژ در چیست؟

همه سازه ها اعم از سنتی و پیش ساخته امکان تخریب دارند. دمونتاژ کانکس به این معناست که پس از جدا کردن آن را برای یک کاربرد جدید استفاده می کنند.