نحوه صحیح بارگیری کانکس توسط جرثقیل و تریلر

نحوه صحیح بارگیری کانکس توسط جرثقیل و تریلر

استفاده از کانکس‌ ها به عنوان اقامتگاه موقت، اتاق کنترل در پروژه‌ های مختلف، دفتر کاری، کلاس آموزشی و… این روزها بسیار گسترده شده است. قابل حمل بودن این محصولات به عنوان یکی از ویژگی‌ های مثبت آنها در نظر گرفته می‌ شود. اما نکته بسیار مهمی که باید در این زمینه مد نظر قرار دهید، نحوه درست حمل این محصولات می‌ باشد. در زمان بارگیری کانکس توسط جرثقیل اگر به صورت اصولی عمل نکنید، ممکن است آسیب‌ های جدی به کانکس وارد شود. شرکت‌ های فعال در عرصه فروش کانکس معمولا با شرکت‌ های حمل و نقل مطمئن طرف قرارداد هستند. با استفاده از تجربه و مهارت این افراد می‌ توانید روند حمل و نقل این محصولات را به شکل اصولی و ایمن انجام دهید. در ادامه این مطلب نیز نحوه صحیح بارگیری کانکس توسط جرثقیل و تریلر در اختیار شما گذاشته می‌ شود تا با روند انجام این کار آشنا شوید.

 

بارگیری کانکس توسط جرثقیل

 

نکات مهم در مورد نحوه صحیح بارگیری کانکس توسط جرثقیل و تریلر

اولین موردی که در خصوص نحوه صحیح بارگیری کانکس توسط جرثقیل و تریلر باید مد نظر قرار دهید، این است که بهتر است با شرکت‌ ها یا افراد معتبر برای این کار هماهنگ کنید. به این صورت اگر هر گونه اشتباهی از طرف آنها منجر به خراب شدن کانکس در زمان حمل و نقل شد، پرداخت خسارت بر عهده آنها خواهد بود. حتی در شرایطی که روند حمل و نقل بر عهده شرکتی باشد که کانکس را از آنها خریداری کرده‌اید و مشکلی برای کانکس پیش آمد؛ افراد متخصص اقدامات لازم برای تعمیرات را انجام خواهند داد. یکی از نکات مهم در زمان حمل کانکس که باعث کاهش خطرات مختلف می‌ شود، کیفیت کانکس مورد نظر است. هر چقدر کیفیت مواد اولیه استفاده شده برای ساخت کانکس با کیفیت‌ تر باشند، احتمال آسیب رسیدن به این محصولات در زمان بارگیری و حمل تا مقصد کاهش خواهد یافت. در ضمن وجود وزنه‌ های مخصوص روی شاسی و هوک یا قلاب روی سقف به حمل بهتر این محصولات کمک خواهد کرد. تعداد هوک‌ های مورد استفاده روی سقف به وزن کانکس شما بستگی دارد. تعداد و قدرت این قلاب‌ ها باید به شکلی باشد که بتواند در زمان حمل وزن کانکس شما را تحمل کند. در بخش زیرین کانکس و روی شاسی باید روزنه‌ هایی وجود داشته باشند تا با استفاده از آنها بتوان کانکس را به تریلر ببندید.

 

روش بارگیری کانکس توسط جرثقیل و تریلر

جرثقیل مورد استفاده برای حمل کانکس باید قدرت کافی داشته باشد تا بتواند به صورت ایمن و بدون هرگونه ضربه‌ ای کانکس را روی تریلر جای گذاری کند. بسته به نوع کانکس، نوع جرثقیل هم تغییر خواهد کرد. برای حمل کانکس‌ های بزرگتر یا محصولات تولید شده با متریالی که وزن بیشتری دارند، باید از جرثقیل‌ هایی که ظرفیت حمل بار بالایی دارند، استفاده کرد. تریلری که قصد حمل کانکس با آن را دارید، باید دارای فنرهای با کیفیت و بالن‌ های استاندارد برای حمل بار باشد. از آنجایی که این محصولات به سراسر کشور حمل می‌ شوند، باید این موضوع را حتما مد نظر قرار دهید که روند حمل و نقل شما مغایرتی با قوانین حمل و نقل جاده‌ ای نداشته باشد. در چنین شرایطی باید مواردی مانند ارتفاع، طول و عرض کانکس‌ ها به شکلی باشد که در دسته بندی بارهای ترافیکی قرار نگیرد. برای حمل بارهای ترافیکی شما باید جریمه پرداخت کنید و صرفاً در ساعات مشخصی حق عبور و مرور در جاده‌ ها را دارید. این موضوع در شرایطی که برای رساندن به یک منطقه خاص عجله دارید، می‌ تواند کمی دردسر ساز باشد.

 

تریلر متناسب با ویژگی های کانکس

تریلر متناسب با  های کانکس

معمولا عرض کانکس‌ ها در زمان حمل و نقل نباید بیشتر از 5.2 و طول آنها بیشتر از 12 متر باشد. در این مرحله نیز تناسب وزن کانکس با وزن قابل تحمل تریلر موضوع مهمی است که از توجه به آن نباید غافل شوید. معمولا برای کانکس‌ های زیر 5 تن از تریلرهای کوچک و برای محصولاتی که وزن بیشتری دارند، از تریلرهایی با قدرت بیشتر استفاده می شود. در ضمن نحوه صحیح بارگیری کانکس توسط جرثقیل و تریلر معمولا توسط جرثقیل‌ های مجهز به تریلر انجام می شود. این موضوع اجازه می دهد که در زمان حمل نیز کابل‌ های استفاده شده در این تجهیزات با قلاب‌ های روی سقف کانکس در ارتباط باشد و به این صورت احتمال بروز هرگونه مشکلی کاهش پیدا کند. به عقیده متخصصان ما جرثقیل‌های 10 تنی برای کانکس‌ های سنگین‌ تر گزینه‌ های مناسبی هستند.
نکته مهم بعدی در زمینه نحوه صحیح بارگیری کانکس توسط جرثقیل و تریلر، مهارت راننده تریلر است. چرا که بسیاری از مشکلات رایج در زمان حمل کانکس‌ ها به دلیل رانندگی غیر اصولی یا نبستن درست بار روی تریلر می‌ باشد. بسته شدن درست بار روی کفی و استفاده از تمامی وسایل مربوط به مهار بار و گرفتن ضربه‌ های اضافی باعث می شود روند حمل و نقل کانکس بدون مشکل خاصی طی شود.

 

نکات مهم در زمان حمل و نقل کانکس

نکاتی که در ادامه با شما در میان می‌ گذاریم، کمک می کنند تا نحوه صحیح بارگیری کانکس توسط جرثقیل و تریلر را اجرا کنید و محصولات مورد نظر خود را به صورت ایمن به مقصد برسانید.
● برای بستن بخش‌ هایی که با بدنه کانکس در ارتباط است از تسمه‌ های پارچه‌ ای استفاده کنید تا بدنه این محصولات آسیب نبیند.
● سعی کنید مسیری را انتخاب کنید که پستی و بلندی کمتری داشته باشد تا روند حمل این محصولات مطمئن‌ تر شوید.
● گره‌ هایی که با استفاده از طناب‌ های مختلف زده می‌ شوند، باید محکم و اصولی باشند. در غیر این صورت طناب‌ ها در زمان حمل بار باز خواهند شد و به کانکس آسیب می‌ رسد. نوع گره نیز موضوع بسیار مهمی است که رانندگان باید به آن توجه ویژه‌ ای داشته باشند.
● معمولا راننده باید در زمان حمل کانکس بعد از هر 80 کیلومتر وضعیت بار را مورد بررسی قرار دهد، به خصوص در شرایطی که در زمان رانندگی تغییر مسیر یا ترمزهای ناگهانی داشته باشد. همچنین در زمان رانندگی بهتر است که به بالانس بودن بار توجه و وضعیت آن به صورت مداوم بررسی شود.
● در زمان تخلیه بار باید دقت زیادی به خرج داده شود، در غیر این صورت در این مرحله تمامی زحمات شما به هدر خواهد رفت.
● در صورت بروز هرگونه در زمان رانندگی، ماشین باید به صورت کامل توقف کند و با گروه‌ های امداد رسان جاده‌ ای هماهنگی‌ های لازم را به عمل بیاورد. چرا که ممکن است در این شرایط بار در حالتی قرار گیرد که نیاز به بررسی مجدد داشته باشد یا مجبور شوید آن را روی وسیله نقلیه دیگری انتقال دهید.

 

نکات مهم در زمان حمل و نقل کانکس