کانکس نظامی پوریا کانتین بین الملل

آشنایی با کانکس مصارف نظامی

استفاده از کانکس‌ برای مصارف نظامی امروزه یکی از گزینه‌ های بسیار مناسب به شمار می رود. چرا که ماهیت عملیات‌ های نظامی به گونه‌ ای است در موقعیت‌ های مکانی مختلف انجام می‌‌ گیرند. همین باعث می شود، همواره به یک محل ثابت برای استراحت نیروها، اسکان آنها، نگهداری تجهیزات، داشتن مکان مناسبی برای انجام عملیات پزشکی در مناطق جنگی و… نیاز داشته باشید. استفاده از کانکس‌های مختلف که دارای ساختارها و ویژگی‌های متفاوتی هستند، می‌‌تواند نیاز شما را در این زمینه برطرف کند. کانکس مصارف نظامی به عنوان انبار، محل استراحت، محل برگزاری جلسات، آشپزخانه یا غذاخوری و… مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مطلب شما را بیشتر با کانکس مصارف نظامی آشنا خواهیم کرد.

 

کانکس نظامی چیست؟

کانکس مصارف نظامی باید نسبت به سایر نمونه‌ های کانکس‌ ها دارای خصوصیات و ویژگی‌های مختلفی باشد. نوع کانکس نظامی مورد نظر شما با توجه به کاربردی که مد نظر دارید، مشخص خواهد شد. این کانکس‌ ها را در ابعاد متفاوت و برای مصارف گوناگون نظامی تولید می‌‌ کنند، از این رو مشتریان بهتر است قبل از اقدام به انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود، حتماً در مورد این محصولات و انواع آنها تحقیق کنند. کانکس‌ های نظامی از آنجایی که ممکن است در شرایط جغرافیایی مختلفی قرار بگیرند، باید در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت مناسب داشته باشند. به همین دلیل در این کانکس‌ ها از از دو نوع ساندویچ پانل که در برابر تغییرات جوی مقاوم هستند استفاده می‌ شود. در نمونه دیگری از کانکس‌ های نظامی از ورق های فولادی ضخیم استفاده می‌‌شود، این محصولات دارای خاصیت ضد گلوله بودن هستند.

کانکس‌ های نظامی به طور کلی برای انبار کردن مهمات و غذا یا اسکان پرسنل مورد استفاده قرار می‌‌ گیرند. طراحی محصولات که با توجه به کاربردشان اجرا می‌‌ شود، اهمیت بسیار بالایی دارد، به عنوان مثال تصور کنید یک کانکس نظامی برای استفاده در یک منطقه جنگی که طبیعتی خاکی و صحرایی دارد؛ باید به رنگ خاکی باشد تا استتار به خوبی ایجاد گردد. همچنین برای اینکه کانکس توسط ماهواره‌ ها و هواپیماها شناسایی نشود، بهتر است از رنگ‌ های مات بر روی کانکس‌ ها استفاده کرد تا به این شکل جلوی بازتاب نور گرفته شود.

 

کانکس پوریا کانتین

 

نکات مهم در طراحی در کانکس مصارف نظامی

طراحی و ساخت کانکس‌ های نظامی به سبب کاربرد ویژه ای که دارند، تفاوت‌ هایی با سایر کانکس ها دارد. در ادامه برخی نکات مهم در طراحی کانکس نظامی را مورد بررسی قرار می‌‌ دهیم.

● دیوارها
دیواره‌ های استفاده شده برای انواع کانکس نظامی متفاوت می‌‌ باشد. به این صورت که برای کانکس‌ های انبار معمولاً از دیوارهایی با مقاومت بالا استفاده می‌ شود. همچنین برای یک کانکس انبار مهمات یا مواد غذایی، در نظر گرفتن پنجره و یا سایر روزنه‌ های دیگر به هیچ عنوان ضروری نیست و حتی وجود آنها می‌‌ تواند خطرناک باشد. دیوارهای کانکس‌ هایی که جهت سکونت پرسنل مورد استفاده قرار می‌ گیرند، باید علاوه بر داشتن مقاومت کافی، در برابر تغییرات جوی مقاوم بماند و بتواند نقش عایق حرارتی را به درستی ایفا کند.

● کف کانکس نظامی
معمولاً در کف کانکس‌ های نظامی به جای پارکت، از ورق‌ های آلومینیومی یا ورق هایی از جنس سایر فلزات استفاده می‌‌ شود.

● درب
درب های کانکس‌ ها معمولاً از جنس ساندویچ پانل و از نوع یخچالی می‌‌ باشد.

● سیستم تهویه
سیستم تهویه کانکسی که محل اسکان افراد در مناطق نظامی است، باید به شکلی باشد که علاوه بر امکان دسترسی به هوای تازه، در شرایط اضطراری از ورود آلودگی‌ ها و گازهای شیمیایی به فضای داخلی کانکس جلوگیری کند. به همین دلیل در کانکس مصارف نظامی از سیستم‌ های تهویه پیشرفته باید استفاده کرد.

● کاربری بر حسب موقعیت جغرافیایی
ساختار و طراحی کانکس مصارف نظامی باید به شکلی باشد که از آن در مناطقی با هوای بسیار سرد تا قسمت‌های کویری و بیابانی بتوان استفاده کرد.

● سیستم رطوبت زدا
برای کانکس‌ هایی که به عنوان انبار مهمات و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌ گیرند، وجود یک سیستم رطوبت زدایی مناسب بسیار حائز اهمیت است. وجود رطوبت بالا در مکانی که شما از مهمات و اسلحه‌ ها نگهداری می‌‌ کنید، باعث بروز اختلال در عملکرد آنها و خراب شدن بسیاری از وسایل خواهد شد.

● ژنراتور‌های تولید برق
استفاده از موتورهای برق در کانکس‌ های نظامی این اجازه را به شما می‌‌ دهد که بتوانید انرژی لازم برای دسترسی به تجهیزات پیشرفته مختلف را در اختیار داشته باشید. همچنین برای استفاده از سیستم‌ های ارتباطی و راداری مختلف، روشنایی، انجام برخی از تعمیرات و عملیات‌ های کارگاهی، لباسشویی و… باید به برق دسترسی داشته باشید. امروزه ژنراتورهای مورد استفاده در کانکس نظامی به صورت یکپارچه یا قابل حمل هستند.

 

انواع کانکس نظامی پوریا کانتین

 

انواع کانکس مصارف نظامی

کاربری کانکس تعیین کننده ابعاد، ساختمان کلی، تجهیزات جانبی مورد استفاده و… هستند. در این بخش انواع مختلف کانکس نظامی را از نظر کاربرد مورد بررسی قرار می‌‌ دهیم:

● کانکس پذیرایی و آشپزخانه
ابعاد و اندازه این کانکس‌ ها بستگی به موقعیت مکانی و تعداد افرادی دارد که قصد آماده سازی غذا برای آنها داریم. برخی از کانکس‌ های مورد استفاده برای آشپزخانه، ظرفیت تهیه غذا برای یک گردان کامل را دارند. البته گاهاً ممکن است به دلیل کم بودن جمعیت استفاده‌ های دیگری مانند انبار مواد غذایی داشته باشد . تجهیزات مربوط به تهویه در این کانکس‌ ها باید با کیفیت باشند.

● کانکس پناهگاه
یکی از پرکاربردترین کانکس‌ ها در مصارف نظامی، کانکس‌ های پناهگاه هستند که برای اسکان نیروها، انجام تعمیرات، آشیانه هواپیما‌ها و… مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

● کانکس نگهبانی
کانکس‌ های نگهبانی در مواردی استفاده می شود که در مکان‌ های نظامی یا انتظامی محلی برای پست نگهبانی مشخص شده است، ولی قرارگیری نگهبان در آن محیط به دلیل شرایط آب و هوایی و… امکان پذیر نیست. به همین دلیل برای رفاه حال نگهبانان در زمان نگهبانی از این محصولات استفاده می کنند. معمولا ابعاد این کانکس‌ ها کوچکتر از سایر کانکس‌ های نظامی است. در ضمن از کانکس نگهبانی به عنوان محل استقرار نگهبان‌ های شرکت‌ های مختلف، کارخانه‌ ها و… نیز استفاده میشود.

 

کانکس نضچظامی پوریا کانتین