آشنایی با کانکس های دوقلو و یا چند قلو

کانکس های دو قلو و چند قلو به کانکس هایی اطلاق می شود که بر خلاف کانکس های دیگر از چندین بخش بهم متصل تشکیل شده اند. به دلیل اینکه نحوه ساخت آن ها به گونه ای طراحی شده است که گویی چندین کانکس در کنار یکدیگر قرار گرفته و با یک سقف مسقف شده اند، به نام کانکس های دو قلو و یا چند قلو شناخته می شوند. کانکس های دو قلو فضای زیادی را در اختیار کاربر قرار داده و قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به خرید چند کانکس جدا از هم ارائه می دهند.

کانکس ها سازه هایی هستند که در کارخانه به صورت کامل تولید شده و سپس به محل مور نظر انتقال داده می شوند. مزیت استفاده از این سازه ها در انتقال ساده و کاهش زمان تولید آن ها است. کانکس ها بسته به ساخت خود انواع مختلفی دارند و کانکس های دو قلو و یا چند قلو نوعی از آن ها بوده که کابرد های متعددی را ارائه می دهند.

 

کانکس دو قلو پوریا کانتین

 

کاربری کانکس های دو قلو و یا چند قلو

این کانکس ها با توجه به فضاهای زیاد و تفکیک شده ای که در اختیار کاربر خود قرار می دهد، کاربری های متعددی برای آن ها تعریف می شود. این کانکس ها در قالب کانکس های مسکونی- ویلایی، کانکس های اداری، کانکس های بیمارستانی، کانکس های کارگاهی، کانکس های خوابگاهی (کارگری و مهندسی) ، کانکس های مدارس، اتاق جلسات و کنفرانس و … تولید می شوند. با توجه به کاربری خاص آن ها امکانات درون آن ها از یکدیگر متمایز بوده و بسته به نیاز مشتری در آن تعبیه می شود.

امکانات کانکس های دو قلو

با توجه به نیاز مشتری و طراحی خاص کانکس ها تعداد پنجره ها در این نوع کانکس ها متفاوت بوده و از جنس یو پی وی سی استفاده می شود. کف پوش کانکس ها از جنس pvc بوده که بر روی تخته اجرا می شود.عایق بندی کانکس ها بسته به مکانی که از آن ها استفاده می شود ممکن است متفاوت باشد اما اغلب از جنس پلی استراین است که به خوبی علاوه بر ذخیره انرژی، سر و صداهای اضافی را نیز حذف کرده و مانع ورود رطوبت به داخل کانکس می شود.

کانکس ها را می توان با عایق بندی به محیطی ایمن از لحاظ سرمایی و گرمایی تبدیل کرد که این مورد موجب صرفه جویی در قبوض نیز می شود. همچنین تجهیز محیط کانکس به وسایل رفاهی از قبیل اجاق گاز، سینک ظرفشویی، کابینت بندی و … نیز امکان پذیر است. نور طبیعی کانکس ها از طریق پنجره های موجود تامین می شود که با توجه به طراحی مختلف است.

 

 کانکس های دو قلو پوریا کانتین

 

انواع کانکس های دو قلو و یا چند قلو

کانکس های دو قلو با توجه به متریالی که در ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، ابعاد، امکاناتی که در آن تعبیه می شود و … انواع مختلفی پیدا می کند. کانکس های دو قلو و یا چند قلو در متریال های مختلفی اعم از چوبی، ساندویچ پنل و گالوانیزه و … ارائه شده و قیمت های مختلفی را شامل می شوند، و مانند ساختمان های دیگر بر اساس متر مربع به فروش می رسند. زمان ساخت کانکس های دو قلو و یا چند قلو با توجه به طراحی  و ساخت پیچیده تر نیز و ابعاد بزرگ تری که دارد، از زمان ساخت کانکس های معمولی بیشتر است.

 

کانکس های دو قلو مسکونی

یکی از کابری های کانکس های دو قلو، کاربری مسکونی آن می باشد. کانکس هایی با کاربری مسکونی که بیشتر به عنوان ویلا مورد استفاده قرار می گیرند به فضاهای مجزایی از قبیل آشپزخانه، اتاق خواب ها، کمد دیواری، سرویس بهداشتی و حمام و … تجهیز می شوند. همچنین نورپردازی، لوله کشی آب و برق کشی نیز در این کانکس ها امکان پذیر است. فضای کانکس های دوقلوی مسکونی به گونه ای طراحی می شود که زندگی آسانی را برای شما فراهم کند. از آنجایی که برخی از مکان ها در مسیر های صعب العبور جنگلی و یا دره ای هستند و امکان انتقال مواد اولیه به محیط برای ساخت مسکن های سنتی وجود ندارد، کانکس ها یکی از بهترین گزینه ها هستند. زیرا هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ قیمت مقرون به صرفه بوده و کارایی بالایی دارند.

 

کانکس دو قولو پوریا کانتین بین الملل

 

کانکس های دو قلو اداری

یکی از دیگر از کاربری های کانکس های دو قلو، استفاده از آن ها به عنوان فضاهای اداری است. فضاهای اداری به اتاق های مختلفی تقسیم شده و نورپردازی و امکانات داخلی به گونه ای طراحی می شود که مناسب کار کارمندان باشد. استفاده از این نوع فضاهای اداری در پروژه های موقت و مکان هایی که ساخت  و ساز های معمول در آن ها به دلیل کمبود وقت، کمبود هزینه و … امکان پذیر نیست مرسوم است.

کانکس های دوقلو و یا چند قلوی بیمارستانی

یکی از کاربری های مهم کانکس های دو قلو و یا چند قلو استفاده از آن ها به عنوان بیمارستان است. با توجه به شرایط حساس کنونی که بیمارستان ها با کمبود جا مواجه شده اند، استفاده از کانکس های چند قلو یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان بیمارستانی که در زمان کوتاهی ساخته می شوند، هستند. کانکس های دو قلو و یا چند قلوی بیمارستانی، به فضاهای متعددی از جمله، اتاق تزریقات و سرم، اتاق پزشک، اتاق استراحت پرسنل، بخش اداری، داروخانه های درون بیمارستان، اتاق بستری بیمار و … تجهیز می شوند و با توجه به قیمت مقرون به صرفه ای که دارند یکی از بهترین انتخاب ها هستند.

 

قیمت کانکس های دو قلو و یا چند قلو

قیمت کانکس ها مانند دیر سازه های ساخته شده بر حسب متر مربع قیمت گذاری می شود.قیمت کانکس ها به موارد متعددی از جمله عایق بندی، نوع کانکس، متریال مورد استفاده و … نیز بستگی دارد. اما لازم به ذکر است که قیمت کانکس های دو قلو و یا چند قلو، از قیمت مقرو به صرفه ای برخوردار است. زیرا چندین کانکس در کنار یکدیگر قرار گرفته و با حذف سقف های متعدد، دیوار های اضافی، عایق کاری اضافی و … قیمت پایین تری در مقایسه با خرید چندین کانکس با هم پیدا می کند.

 

کانکس های دو قلو مسکونی پوریا کانتین