تجهيزات و لوازم كانتینر

تجهیزات و لوازم کانتینر

از گذشته تاکنون انواع و اقسام وسایل به جهت حمل و نقل محصولات و کالاها به دنیا معرفی شده است. این روزها نیز با توجه به پیشرفت های صورت گرفته این مسئله به طور قابل توجهی مشهود می باشد. اگر بخواهیم پرکاربردترین این وسایل را نام ببریم حتما کیسه ها، سبدها، جعبه ها و… در این گروه قرار میگیرند. که هرکدام با توجه به ویژگی های منحصر به فردشان برای بسته بندی، نگهداری و جابجایی کالا استفاده می شوند. شما بیشتر از کدام یک از این وسایل استفاده کرده اید؟ آیا میدانید کانتینر به عنوان بزرگ ترین وسیله حمل و نقل، چه از راه دریایی و چه از راه زمینی به جهانیان معرفی شده و توانسته نیاز بسیاری از افراد را برآورده سازد؟

سال 1830 بود که برای اولین بار از کانتینرها در ترامواهای انگلستان و آمریکا استفاده شد. حمل و نقل سنگ معدن، سنگ آهک، ذغال سنگ و… مهم ترین وظیفه کانتینرها در آن زمان به حساب می آمد. دقیقا چیزی مشابه عملکرد کانتینرهای امروزی! البته با این تفاوت که ظرفیت آنها در گذشته تنها 5 الی 10 تن بوده است که این مسئله حمل و نقل ها را بسیار محدود کرده است.

این روزها اما همه چیز دستخوش تغییرات زیادی شده که کانتینرها نیز از جمله آنها می باشد. درواقع کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد اروپا، استانداردهایی را برای شکل، اندازه و ویژگی های مادی کانتینرها در نظر گرفته و آنها را به عنوان یک قلم از تجهیزات حمل و نقل معرفی کرده است. اما سوال اصلی اینجاست؛ خود کانتینرها چه تجهیزات و لوازمی را دارا می باشند؟

در ادامه قصد داریم در این زمینه توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

کانتینر چیست؟

قبل از اینکه به سراغ تجهیزات و لوازم کانتینر برویم، بیایید کمی با این وسیله کاربردی آشنا شوید. اینکه کانتینر چیست و چگونه می تواند نیازها را برطرف کند؟

در طی چند سال گذشته کانتینرها تقریبا به بخشی جداناپذیر از تجارت جهانی تبدیل شده اند. کانتینرها کمک می کنند تا امکان ترانزیت کالا از مرزهای بین المللی و کنترل آن توسط گمرکات در سراسر جهان به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. اصلی ترین دلیل آن نیز به مجزا بودن یا همان شناسه کاربری کانتینر ارتباط دارد. با توجه به اینکه تشخیص نوع بار و شناسایی آنها یکی از مهم ترین فاکتورها در حمل و نقل دریایی به حساب می آید، نیاز است تا فرآیند لجستیک در صنعت کشتیرانی مورد بررسی قرار گیرد.

شناسنامه یک کانتینر براساس وزن، ابعاد و اندازه آن تنظیم می شود. براساس استانداردهای بین المللی یک کانتینر باید با طول 10-20-30-40 فوتی طراحی و ساخته شود. هرچند که در دنیای پیشرفته کنونی برخی از کشورها، کانتینرهایی با طول 45، عرض 8 و ارتفاع 9.8 فوتی نیز ساخته اند.

یکی از ویژگی‌های کانتینر شبیه بودن آن‌ها از نظر ابعاد در سراسر جهان است که این امر شناسایی آن‌ها را بسیار دشوار می‌کند. از این رو، لزوم درج شماره شناسایی بر روی هر کانتینر ضروری بوده و تمام شرکت‌های حمل و نقل باید برای کانتینرهای خود یک شماره سند منحصربفرد ایجاد کنند. اگر خواهان بهره گیری از کانتینر هستید، توصیه میکنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان سایت اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

اما تجهیزات و لوازم کانتینر چه چیزهایی را شامل می شود؟ در ادامه همراه ما باشید.

تجهیزات و لوازم کانتینر شامل چیست؟

این روزها در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم. پس خیلی دور از انتظار نیست که با کانتینرهایی در ابعاد و جنس های مختلف روبرو شویم. در واقع امروزه کانتینرها براساس نیاز افراد و هر یک با ویژگی های منحصر به فرد طراحی و تولید می شوند. از همین رو برای آشنایی با تجهیزات و لوازم آنها نیاز است تا هر یک از آنها را بشناسید.

کانتینر مخصوص حمل کالای خشک

این نوع از کانیتنرها به طور معمول در عرض و ارتفاع 8 و طول 12 یا 20 فوت طراحی و تولید می شوند. درب های تعبیه شده در آنها نیز در ابتدا و انتها قرار دارد.

کانتینرهای یخچالی

همانطور که از اسمش پیداست؛ این نوع از کالا برای حمل و نقل کالا به کنترل دما نیاز دارند. به همین دلیل در قسمت انتهایی کانتینرها، دستگاه های ترموکینگ به جهت کنترل دما تعبیه خواهد شد. در این دسته از کانتینرها به طور مستقیم به برق کشتی متصل خواهند شد. و در بنادر نیز مستقیما آنها را به ترمینال های مخصوص انتقال می دهند. به همین دلیل هزینه حمل و نگهداری آنها سنگین است.

برای اینکه نسبت به هزینه ها و ابعادشان مطلع شوید، توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان پوریا کانتین اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

کانتینرهای تانکری

اگر قصد حمل و انتقال مواد شیمیایی مایع را در سر دارید، باید بدانید که کانتینرهای تانکری یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست. درواقع مهم ترین لوازمی که در این نوع کانتینر بکار میرود، چارچوبی است که در میان کانتینر عادی جایگذاری می شود. حتی امکان بارگیری آنها بر روی سایر کانتینرها نیز وجود دارد. در دو نوع مخصوص کالاهای خطرناک و مخصوص کالاهایی با خطر زیر متوسط هستند.

کانتینرهای رو باز

منظور از کانتینرهای رو باز، آن دسته از کانتینرهایی است که دارای سقف Removable می باشند و برای بارگیری کالاهایی مورد استفاده قرار میگیرد که به تهویه مداوم هوا و یا ارتفاع زیاد احتیاج دارند. سقف آنها معمولا از جنس برزنت یا محافظ پلاستیکی ساخته می شود و حتی قابلیت برداشتن آن نیز تعبیه شده است.

کانتینر بغل باز

تاکنون وسیله ای به عنوان کانتینر بغل باز دیده اید؟ این دسته از کانتینرها سقف و دیوار جانبی ندارند. اگر می خواهید ماشین آلات خاص یا خودرو را جابجا کنید، بهره گیری از این نوع کانتینر، بهترین گزینه است. مدل خاصی از این کانتینر وجود دارد که به آن کانتینر تاشو نیز گفته می شود. درهای ابتدا و انتهای آن پس از تخلیه روی کف تا می شوند تا فضای کمتری اشغال نماید.

کانتینر صفحه ای

تنها تجهیزات و لوازمی که در این نوع از کانتینرها تعبلیه شده، صفحه کف است. و معمولا از آنها زمانی استفاده می شود که نیاز به جابجایی کالایی بزرگتر از یک کانتینر است. حتی میتوان این کانتینر را در بغل نیز قرار داد تا فضای بزرگ تری به وجود آورد. دلیل استفاده از کانتینر بغل باز، استفاده از شاسی آن برای قرار گرفتن روی سایر کانتینر ها و چفت و بسط و لشینگ محموله در روی کشتی است.

کلام آخر

امروزه در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، دنیایی که هر لحظه در حال تغییر بوده و روش های جدیدی را برای رسیدن به خواسته هایمان پیش روی ما قرار می دهد. این مسئله حتی در رابطه با کانتینرها به عنوان بزرگ ترین وسیله جابجایی کالا و از جمله پرطرفدارترین آنها نیز صدق می کند.

حال می دانید کانتینرهای مختلفی برای جابجایی کالاها به دنیا معرفی شده که هر کدام با توجه به نوع کالای قابل حمل خود دارای تجهیزات و لوازم متفاوتی هستند. فراموش نکنید در صورت استفاده نادرست از کانتینر، تجهیزات موجود در آن به هیچ عنوان نمی تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند. چه بسا که در حین جابجایی، مشکلاتی را برای کالای شما به وجود آورد.
از همین رو توصیه می کنیم؛ برای اینکه بتوانید نسبت به کانتینر مورد استفاده تان اطلاعات کامل تری داشته باشید، به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان شرکت پوریا کانتین با سال ها تجربه در این زمینه، در ابتدا نیازسنجی دقیقی در این زمینه انجام می دهند و سپس راهکارهای بسیار دقیق و موفقی را پیش روی شما قرار خواهند داد.

برای اطلاع از قیمت لوازم و اقلام کانتنیری با شماره های بخش فروش پوریا کانتین بین الملل تماس حاصل فرمایید.

تلفن واحد فروش(ساختمان مرکزی): ۷-۸۸۶۷۸۲۳۵-۰۲۱

تلفن واحد فروش(کارخانه): ۵۵۲۷۲۳۴۲-۰۲۱ 

دورنگار : ۸۸۶۷۸۲۳۶-۰۲۱

موبایل مدیریت فروش : ۰۹۱۲۱۳۶۵۷۶۶