کانکس مسکوني و کانکس اداري

تفاوت کانکس مسکونی و اداری

کانکس ها را باید یکی از ضروری ترین و مهم ترین سازه هایی دانست که در مناطق مختلف و حتی در محیط شهری و برای صنایع متفاوت مورد استفاده قرار میگیرد. همین افزایش تقاضا و کاربرد باعث شده امروزه شرکت های بسیار زیادی طراحی و تولید انواع مختلف این سازه ها را در پیش گیرند. از جمله این شرکت ها می توان به پوریا کانتین بین الملل اشاره کرد. که با کادری مجرب و حرفه ای آماده خدمات رسانی و مشاوره به شما هستند.

اگر شما جزء متقاضیان خرید این سازه های کاربردی و همچنین دوست داشتنی هستید باید بدانید که توجه به نیازها و شرایط اقلیمی از جمله مهم ترین مواردی به شمار می آید که در حین خرید باید به آن توجه کنید. تنها در این صورت است که قادر به استفاده از سازه ای باکیفیت و مقرون به صرفه خواهید بود.

در حال حاضر ما در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، پس خیلی دور از انتظار نخواهد بود اگر بگوییم که کانکس ها در انواع مختلفی به بازار معرفی شده اند. همین مسئله کار را برای تصمیم گیری و خرید متقاضیان آسان تر کرده است. در واقع افراد راحت تر می توانند نیاز خود را مشخص نموده و دقیقا کانکسی متناسب با آن را خریداری کنند. از جمله انواع کانکس ها می توان به کانکس مسکونی، نگهبانی، اداری و… اشاره کرد. در این میان با توجه به فراگیر بودن بهره گیری از کانکس مسکونی و اداری همواره تفاوت های آن یکی از شاخص ترین مسائلی بوده که مورد توجه قرار گرفته است. از همین رو در ادامه این مقاله در نظر داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

با ما همراه باشید.

دلیل محبوبیت کانکس چیست؟

همانطور که گفته شد؛ امروزه کانکس ها مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده اند. اما دلیل این محبوبیت چه می تواند باشد؟

اصلی ترین و مهم ترین این راز را می توان به دوام بسیار بالا اختصاص داد. علاوه بر این موارد نباید از ظاهر زیبا و منحصر به فرد، امنیتی که در برابر سارقان به افراد می دهد، در اختیار داشتن فضای کافی و همچنین چیدمانی بسیار بی نظیر و داشتن درب و پنجره کاملا خاص چشم پوشی کرد.

وجود چنین ویژگی هایی در یک محصول محال است با جذب مخاطب همراه نباشد. کانکس هایی با این ویژگی به افراد این امکان را می دهد تا در مدت مشخصی به زندگی در آن بپردازند. حتی اگر به سراغ کارآفرینان گردشگری مراجعه کنید میبینید که آنها نیز استفاده از کانکس ها را اولویت خود قرار داده و گردشگران نیز از این امر نهایت رضایتمندی را دارند. زیرا نه تنها هزینه ها را به شدت کاهش می دهد بلکه احساس امنیت و راحتی را در افراد به وجود می آورد.

اما کانکس های مسکونی و اداری چه تفاوت هایی دارند؟

اصلی ترین تفاوت میان کانکس مسکونی و اداری

اگر بتوانید تفاوت میان کانکس مسکونی و اداری را درک کنید؛ خرید کانکسی که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد خیلی سخت و دور از انتظار نیست. پس با ما همراه باشید با معرفی مشخصات و ویژگی های هر یک؛ تفاوت میان آن ها را درک خواهید کرد.

  • کانکس مسکونی
    زمانی که شرکت ها اقدام به ساخت کانکس مسکونی می کنند، می دانند که باید آن را همچون یک خانه بسازند. و تمامی امکانات رفاهی را برای آن فراهم آورند. به نوعی یک کانکس مسکونی استاندارد باید از کلیه امکانات رفاهی سرمایشی و گرمایشی متناسب با گنجایش و تعداد نفرات داخل کانکس برخوردار باشد. فرض کنید که یک اسپیلت را در کانکس تعبیه کرده اید، باید اسپیلت با فضای اتاق یا راهرو تطابق داشته باشد تا افراد احساس راحتی بیشتری داشته باشند.
    برای ساخت کانکس های مسکونی اغلب متراژ بالایی را در نظر میگیرند. و از آنها اغلب جهت استفاده پرنسل کارگاه های یک پروژه بزرگ مانند سد سازی و برج سازی که اکثریت افراد در مدت زمانی طولانی باید در محل کار خود حضور داشته باشند استفاده می شود.
  • کانکس اداری
    کانکس اداری ارتباط مستقیمی با نیاز مشتریان دارد. در واقع متخصصان در ابتدا به بررسی این موضوع می پردازند که مشتری به چند اتاق نیاز دارد. آیا یک اتاق برای او کافیست یا چند اتاق نیاز او را برآورده می کند. معمولا کانکس های اداری همانطور که اسمش پیداست جهت برطرف کردن نیاز سازمان ها، ادارات و یا حتی مشاغلی که نیاز به جابجایی مداوم دارند مناسب است.
    این دسته از کانکس های دارای عایق صوتی و حرارتی می باشند. حتی امکان نصب کابل تلفن، اینترنت و وای فای نیز در آنها وجود دارد. از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و معمولا از ساندویچ پانل یا PVC ساخته می شوند. شاید فکر کنید که تنها در کانکس های مسکونی، امکانات رفاهی تعبیه می شود اما این یک باور اشتباه است. به طور کلی در ساخت کانکس های اداری تلاش می شود تا هیچگونه وجه اشتراکی با کانکس های مسکونی از قلم نیافتد.

تفاوت کانکس های مسکونی و اداری

حال پس از آشنایی با کانکس مسکونی و اداری بیایید به طور واضح تفاوت میان آنها را بشناسیم.
کانکس مسکونی همانطور که از اسمش پیداست جهت زندگی افراد ساخته می شود. پس باید از تمامی امکانات یک خانه مانند سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه و اتاق برخوردار باشد. کیفیت آن باید متناسب با کیفیت مطلوب موجود در خانه یا آپارتمان ساخته شود.

هر چند تمامی استانداردها برای ساخت یک کانکس رعایت می شود اما به طور معمول اندازه و ابعاد آن کوچک تر است.
در حین ساخت کانکس اداری معمولا یک محیط اداری سالنی بدون امکانات رفاهی همچون آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی را در نظر میگیرند. فضای آن به گونه ای است که امکان یک چیدمان کاملا اداری را به افراد می دهد. ابعاد آن نیز با توجه به نیاز مشتریان متفاوت است. آمار نشان می دهد رایج ترین ابعاد یک کانکس اداری به چیزی با طول 12 متر می رسد.

کلام آخر
در این مقاله به طور کامل تفاوت میان کانکس های مسکونی و اداری را شرح دادیم. حال مطمئنا درک کرده اید کدام یک از کانکس های موجود می تواند نیاز شما را برآورده سازد. در این مسیر اما کارشناسان و متخصصان شرکت پوریا کانتین بین الملل آماده اند تا راهنمایی ها و اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهند. تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه نمائید.