جهت حمل كانكس بهتر است از چه وسيله اي استفاده شود

جهت بارگیری و حمل کانکس بهتر است از چه وسیله ای استفاده شود ؟

این روزها محال است در رابطه با کانکس صحبت شود و کسی نسبت به آنها آشنایی نداشته باشد. با توجه به پیشرفت قابل توجه صنعت کانکس سازی، این سازه آماده و از پیش ساخته شده، شاهد طراحی و تولید انواع مختلفی از آن هستیم. البته بیشترین کاربرد آنها در بخش ساخت و ساز است که از آن به عنوان محلی برای اقامتگاهی برای استراحت، اتاقی برای کنترل پروژه و حتی برگزاری جلسات مختلف استفاده می شود. در این میان، یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث در این رابطه، حمل صحیح این محصولات است. به طور واضح باید بگوییم تریلر ابزاری برای حمل کانکس موردنظر به محل است. اما اگر در زمان بارگیری، اصول خاص آن رعایت نشود، آسیب های جدی و جبران ناپذیری به کانکس وارد می شود و تمامی زحمات و هزینه ها برباد میرود.

به طور معمول شرکت های فعال و تولیدکننده کانکس با شرکت های حمل و نقل قراردادهایی را منعقد می کنند که با بهره گیری از تجربه، مهارت و البته تجهیزاتشان به راحتی از پس انجام این کار برمی آیند. در این میان می توانید از کاشناسان و متخصصان شرکت پوریا کانتین راهنمایی هایی را دریافت کنید. اما آیا تمامی تریلرها می توانند در راه کمک کنند؟ از طرفی آیا جرثقیل به عنوان ابزاری به جهت بارگیری می تواند این سازه های پیش ساخته را به درستی جابجا کند؟ در این رابطه توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در نظر داریم توضیحاتی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

بارگیری کانکس با جرثقیل

قبل از هر چیزی باید بگوییم؛ کانکس جزء سازه های پرکاربرد به حساب می آید و انواع مختلفی از آن تولید و روانه بازار شده است. شرکت پوریا کانتین به عنوان یکی از بزرگ ترین و بهترین تولیدکنندگان این سازه، میتواند به شما کمک کند تا کانکسی متناسب با نیاز خود را تهیه کرده و نهایت استفاده را از آن ببرید. اما مسئله اصلی به حمل آن برمیگردد. باید بدانید که هیچگاه حمل کانکس با جرثقیل صورت نمیگیرد. تنها جابجا کردن و بارگیری آنها از طریق جرثقیل می باشد. که این مسئله با توجه به ابعاد و وزن سازه می تواند جرثقیل های متفاوتی را وارد بازی کند.

این مسئله را به خاطر داشته باشید؛ تنها آن دسته از کانکس هایی که دارای ابعادی استاندارد هستند، میتوانند از طریق تریلر کفی دار، به مکان مورد نظر انتقال پیدا کنند.

باید بدانید؛ به طور معمول کانکس ها از ابعاد مختلفی ساخته می شوند که برخی از آنها قابلیت جابجایی از طریق تریلر کفی دار را دارا می باشند. به عنوان مثال؛ کانکس های کوچک نگهبانی با ابعاد 2 در 2 سانتی میتر و ارتفاع 60 سانتی متر به راحتی با جرثقیل بر روی تریلر بارگیری می شوند. از همین رو اگر فکر جابجایی این سازه های از پیش ساخته با تریلر در ذهن شما شکل گرفته، توصیه میکنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید، کارشناسان و متخصصان شرکت پوریا کانتین راهنمایی های کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

به خاطر بسپارید اگر کانکس سفارشی شما نوعی محصول و محموله ترافیکی به حساب آید، امکان انتقال آن از طریق جرثقیل وجود ندارد و شما باید به سراغ تریلی بروید.

با وجود تمام این تفاسیر آیا به گوشه ذهنتان خطور کرده که در زمان بارگیری کانکس با جرثقیل و در زمان انجام عملیات، باید اطلاعات بسیار ویژه ای داشته باشید؟ درواقع ابعاد کانکس یکی از مهم ترین موضوعات به شمار می آید که امکان جابجایی آن را در بهترین شرایط و بدور از هرگونه آسیب دیدگی فراهم می آورد.

نکاتی برای بارگیری کانکس با جرثقیل

قبل از اینکه به سراغ حمل کانکس مورد نظر خود بروید، محل قرارگیری سازه را مشخص کنید. در این مرحله شما حتی باید ارتفاع درب ملک یا سر در آن و حتی نحوه و جهت قرارگیری آن را مورد بررسی قرار دهید تا در زمان بارگیری کانکس هیچ مشکلی گریبانگیر شما نشود. به خاطر بسپارید؛ نباید سازه را رو به دیوار قرار دهید تا امکان ورود و خروج به آن آسان باشد و از طرفی باید آن را در محلی بگذارید تا در محوطه رفت و آمد وسایل نقلیه مزاحمت ایجاد نکند.

فارغ از تمام مسائل گفته شده؛ در زمان جابجایی کانکس، باید بررسی کنید که در طی فاصله مبدا تا مقصد هیچ مانعی اعم از تیر برق، تونل و پل با ارتفاع کم، درخت و… وجود نداشته باشد و یا در صورت موجود بودن، راهکار و چاره ای برایش بیاندیشید. چه بسا که مجبور شوید از جاده های فرعی برای رسیدن به مقصد مورد نظر استفاده کنید.

علاوه بر تمام موارد گفته شده؛ توجه به ابعاد استاندارد کانکس باری حمل آن با جرثقیل یکی از مهم ترین نکات و مسائل به حساب می آید. به طور کلی حداکثر طول کانکس شما باید 12 متر و عرض پشت تا پست سازه نباید از 2 میلیتر بیشتر شود. هر چند که در برخی موارد نیاز است تا برای حمل و جابجایی کانکس از پلیس راه مجوزهایی را دریافت کنید تا بدور از هر دردسری به مقصد برسید. در این میان سایز کانکس ها باید به وزن این سازه ها نیز توجه شده و متناسب با وزن سازه جرثقیل با قدرت انتخاب شود زیرا به طور حتم وزن این سازها نیز در دسته های مختلفی قرار می گیرد. به طور معمول آن دسته از کانکس های سبک را می توان با کمک جرثقیل های چهار تن جابجا کرد. اما زمانی که پای انواع بزرگی از این کانکس ها با کف سرامیکی و یا ملات ماسه سیمان به میان می آید که از وزن های بالایی برخوردار هستند باید به سراغ جرثقیل های ۲۰ و یا ۳۰ تن رفت.
می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و البته نیازسنجی دقیق برای خرید، با کارشناسان و متخصصان شرکت پوریا کانتین تماس بگیرید. آنها راهنمایی ها و اطلاعات دقیقی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

چگونگی بارگیری کانکس

یکی از مهم ترین مسائل درباره حمل کانکس با جرثقیل، دارا بودن قدرت کافی جرثقیل است. زیرا تنها در این صورت است که می تواند ایمن بودن و بروز هرگونه آسیب به کانکس را تضمین کند. درواقع شما باید با توجه به نوع کانکس، وسیله حمل و نقل و حتی جرثقیل انتخابی تان را نیز تغییر دهید. اگر کانکس خریداری شده شما بزرگتر از حد معمول است و یا حتی محصول تولید شده با متریالی از وزن بالا برخوردارند، باید از جرثقیلی استفاده کنید که ظرفیت حمل بار بالایی دارد.

اگر وسیله حمل و نقل شما تریلر است، تریلر انتخابی باید از فنرهایی باکیفیت و بالن هایی استاندارد به جهت حمل بار برخوردار باشد. با توجه به این مسئله که کانکس ها به سراسر ایران قابل حمل هستند، دقت به این نکته که روند حمل و نقل سازه با قوانین جاده ای مغایرت نداشته باشد، از مسائل مهم به شمار می آید. در چنین شرایطی باید مواردی مانند ارتفاع، طول و عرض کانکس‌ ها به شکلی باشد که در دسته بندی بارهای ترافیکی قرار نگیرد. برای حمل بارهای ترافیکی شما باید جریمه پرداخت کنید و صرفاً در ساعات مشخصی حق عبور و مرور در جاده‌ ها را دارید. این موضوع در شرایطی که برای رساندن به یک منطقه خاص عجله دارید، می‌ تواند کمی دردسر ساز باشد.

انواع مختلف تریلر برای حمل کانکس

باید بدانید که امروزه ما در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، پس خیلی دور از انتظار نیست که بگوییم انواع مختلفی از تریلر وجود دارد که به شما در حمل کانکس تا مقصد مورد نظر کمک می کند. اگر در وضعیت جابجایی سازه خود قرار دارید، بیایید با انواع تریلرها آشنا شوید:

  • تریلر کمرشکن
    به آن دسته از تریلرهای سنگین، تریلرکمرشکن میگویند که توانایی عبور از مسیرهای صعب العبور را دارد. و یکی از بزرگ ترین کاربردهای آن، باربری از معدن است. جالب اینجاست؛ تریلرهای کمرشکن خود به انواع مختلفی اعم از دو محور، سه محور و 11 محور دسته بندی می شوند که با توجه به طراحی شان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.
  • تریلر کفی
    این نوع از تریلرها هیچ اتاقی برای حمل بار ندارند و معمولا برای جابجایی آن دسته از محموله هایی مورد استفاده قرار میگیرند که نیازی به بسته بندی مجدد ندارند و یا به وسیله جرثقیل بارگیری می شوند. تریلر کفی را باید یکی از مناسب ترین ابزارها برای حمل کانکس مورد نظر به مقصد دانست. تریلر کفی جزء ساده ترین تریلی ها بوده و برای ساخت آن از فلزات و قطعات مقاومی استفاده می شود.
  • تریلر بغل دار
    این نوع از ماشین ها دارای اتاق های کوچکی هستند که در حین طراحی و تولید دیواره هایی را در اطراف بارگیر قرار داده اند. اگر فرم بسته بندی شما در حین جابجایی نباید دچار تغییر شود این نوع از تریلی ها بهترین گزینه به حساب می آیند.
  • تریلر یخچالی
    همانطور که از اسمش پیداست؛ اصلی ترین کاربرد تریلر یخچالی برای حمل مواد فاسدشدنی است و نیاز به محیطی سرد دارد. شما می توانید برای حمل مواد غذایی و… از این تریلی ها استفاده کنید

با وجود تمامی تفاسیر متوجه شدیم که تریلر کفی بهترین گزینه برای حمل کانکس مورد نظر به مقصد است. اگر کانکس شما آماده شده و همه چیز مهیای انتقال آن به مکان مورد نظر است، کافیست تا ابعاد و اندازه کانکس را اعلام نمائید تا پس از آن، تریلری متناسب با ابعاد، مورد استفاده قرار گیرد. در این مسیر نیز می توانید آن سوالاتی که ذهن شما را به خود مشغول کرده از کارشناسان پوریا کانتین بپرسید.

نتیجه گیری

با توجه به نکات گفته شده می دانید که کانکس انتخابی شما توسط جرثقیل بر روی تریلر بارگیری شده و سپس به سمت مقصد حرکت می کند. در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکاتی که در حین حمل و نقل و جابجایی این سازه های از پیش ساخته باید به آنها توجه شود را شرح دهیم. حال می دانید چه ابعادی برای جابجایی کانکس ها مناسب است و رعایت و درنظر گرفتن قوانین جاده ای و عبور و مرور در سالم رساندن سازه پیش ساخته شما به مقصد نقش اساسی ایفا می کند.
در این میان خارج از لطف نخواهد بود اگر بگوییم؛ کارشناسان و متخصصان شرکت پوریا کانتین با سال ها تجربه در این صنعت میتوانند به شما کمک کنند تا بهترین تصمیمات را اتخاذ نمائید و سازه ای متناسب با نیاز خود را خریداری نمائید. چه بسا که در راستای حمل و نقل و جابجایی کانکس تا مکان مورد نیاز نیز همراه شما بوده و راهنمایی هایی را در اختیار شما قرار خواهند داد. برای بهره مندی از چنین خدماتی تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه کنید.