پنل خورشیدی کانکس

نصب سیستم های خورشیدی بر روی کانکس

کانکس ها همواره به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ های مورد استفاده برای اسکان موقت شناخته می‌ شوند. سازه‌ های قابل حمل کانکس کمک می‌ کنند تا از این محصولات در مکان هایی که نیاز به اقامتگاه یا اتاقک موقت داریم، استفاده کرد. اما دسترسی به برق همیشه یکی از معضلات این بوده که نصب کانکس در شرایط مختلف را برای ما سخت کرده است.

یکی از ساده‌ ترین روش‌ های دسترسی به برق در کانکس که به کارگیری آن برای همه راحت است، استفاده از انرژی خورشیدی می‌ باشد. به کارگیری پنل‌ های خورشیدی و تجهیزات مربوط به آن کمک می‌ کند تا روند برق رسانی به کانکس تا حد زیادی ساده شود. در ادامه این مطلب از سایت پوریا کانتین توضیحات بیشتری را در خصوص نصب سیستم‌ های خورشیدی بر روی کانکس خواهیم داد.

پنل خورشیدی کانکس

محل نصب سیستم‌ های خورشیدی بر روی کانکس

یکی از قابلیت‌ های اصلی استفاده از پنل‌ های خورشیدی برای تامین برق کانکس، فضای مورد نیاز بسیار کم برای این تجهیزات است. معمولاً پنل‌ ها را بر روی سقف کانکس نصب می‌ کنند و با تابش نور، سلول‌ های خورشیدی موجود در پنل، انرژی الکتریکی را تولید کرده و آن را در باتری‌ هایی ذخیره می‌ کنند تا در شب (یا در مواقع مورد نیاز) بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. استفاده از اینورتر که برق مستقیم را تبدیل به برق متناوب می‌ کند، اجازه می‌ دهد تا با استفاده از انرژی الکتریکی تولید شده توسط پنل خورشیدی، از انواع لوازم برقی مانند یخچال، کامپیوتر، کولر، تلویزیون و… درون کانکس استفاده کنیم.

معمولاً پنل‌ های استفاده شده جدید به شکلی طراحی شده‌ اند که با اشعه فرابنفش کار می‌ کنند. همین ویژگی باعث می شود که در روزهای ابری نیز شاهد تولید نیروی الکتریسیته توسط این تجهیزات باشید. تنها اختلالی که هوای ابری در عملکرد این پنل ها به وجود می آورد، کم شدن نسبی میزان تولید برق توسط آنهاست.

سیستم های خورشیدی برای کدام کانکس‌ ها قابل استفاده هستند؟

نصب سیستم‌ های خورشیدی بر روی کانکس‌ ها محدودیتی ندارد و از همین رو می‌ توان از این تکنولوژی روی انواع کانکس با ابعاد مختلف استفاده کرد. اما نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید مد نظر قرار دهید میزان انرژی الکتریکی مورد نیاز است. هر چقدر به برق بیشتری نیاز داشته باشید، باید از پنل‌ های بیشتر و باتری‌ های قوی‌ تری برای ذخیره سازی برق تولید شده استفاده کنید. برای پیش بینی نوع پنل خورشیدی باید ابتدا کاربرد کانکس مشخص شود و بعد از آن بررسی کنید که قصد راه‌ اندازی چه تجهیزاتی با نیروی الکتریسیته را دارید. هرچقدر بررسی‌ ها و تحلیل‌ های مراحل اولیه انتخاب تجهیزات سیستم خورشیدی دقیق‌ تر باشد، بودجه مورد نظر خود را به شکلی هوشمندانه‌ تر مصرف خواهید کرد.

سیستم خورشیدی کانکس

تجهیزات نصب سیستم‌ های خورشیدی بر روی کانکس

سیستم‌ های تولید برق خورشیدی دارای تجهیزات مختلفی هستند که هر کدام از آنها وظیفه خاصی بر عهده دارد. در ادامه این تجهیزات را خدمت شما معرفی می‌ کنیم:

  • پنل خورشیدی
    پنل های خورشیدی صفحاتی هستند که سلول‌ های خورشیدی بر روی آنها قرار گرفته اند. زمانی که نور به این پنل‌ ها می‌ تابد، روند تولید انرژی الکتریکی با توجه به ساختار و نوع عملکرد آنها انجام می‌ شود.
  • باتری
    انرژی الکتریکی تولید شده توسط پنل‌ ها درون باتری ذخیره می‌ شود تا در زمان نیاز از آن استفاده گردد.
  • اینورتر
    از آنجایی که انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری از نوع جریان مستقیم است، نمی‌ توان از آن برای راه‌ اندازی وسایل الکتریکی مختلف استفاده کرد. به همین دلیل از اینورتر استفاده می‌ کنند تا برق مستقیم به برق شهر تبدیل شده و قابل استفاده گردد.
  • سیم‌ های رابط
    قسمت های مختلف سیستم تولید انرژی الکتریکی با استفاده از این سیم‌ ها به همدیگر متصل می‌ شوند.
  • تجهیزات کنترلی و امنیتی
    این تجهیزات به شما اجازه می‌ دهند تا عملکرد سلول‌ های خورشیدی را بررسی کرده و در صورت به وجود آمدن هرگونه خطا از آن آگاه شوید.

نصب سیستم‌ های خورشیدی بر روی کانکس

نصب سیستم‌ های خورشیدی مکمل روی کانکس

در شرایطی که دسترسی به الکتریسیته وجود دارد یا تجهیزاتی مانند موتور برق در اختیار دارید، ممکن است به سیستم‌ های خورشیدی نیاز پیدا نکنید. اما نباید فراموش کرد که بکارگیری سیستم‌ های خورشیدی می‌ تواند یک منبع تغذیه جانبی به شمار رود و به این صورت امکان صرفه جویی در مصرف انرژی را به استفاده کنندگان بدهد. از سوی دیگر برای کانکس‌ هایی که در صنعت مخابرات یا شبکه استفاده می‌ شوند، انرژی خورشیدی می‌ تواند تامین کننده برق مورد نیاز سیستم پشتیبان باشد. عملکرد این محصولات زمانی برای شما کاملا مشخص خواهد شد که از تجهیزات حساس استفاده کنید و حتی کوچکترین قطعی برق باعث به هم ریختن برنامه‌ریزی‌ ها نشود.

کاربرد سیستم‌های خورشیدی برای کانکس

این روز‌ها از سیستم‌ های خورشیدی در نمونه‌ های مختلف کانکس با کاربردهای متفاوت استفاده می‌ شود. یکی از مهم ترین موارد استفاده از این تجهیزات، در کانکس‌ های دیتاسنتر، شبکه یا کانکس مخابراتی می‌ باشد. تجهیزات مخابراتی، کامپیوتری و الکترونیکی مورد استفاده در این کانکس‌ ها باعث می‌ شود که نیاز به یک سیستم برق رسانی بی‌عیب و نقص داشته باشید. در چنین شرایطی استفاده از واحد‌های ups به همراه سیستم خورشیدی، این امکان را به شما می دهد که دائماً یک منبع تغذیه پشتیبان قابل اطمینان داشته باشید. سایر کاربردهای نصب سیستم خورشیدی بر روی کانکس عبارتند از:

  •  تامین برق کانکس نگهبانی
  • تامین برق یا استفاده به عنوان منبع تغذیه کمکی در کانکس‌ های ویلایی
  • تامین یا پوشش کمبودهای برق در کانکس‌ های اضطراری که در مناطق حادثه دیده استفاده می‌ شوند.