نكات مهم راجع به بارگيري كانكس

نكات مهم راجع به بارگیری كانكس

این روزها بهره گیری از کانکس ها به عنوان سازه ای با قابلیت بالا جهت اقامتگاه های موقت، اتاق کنترل پروژه های مختلف، کلاس های آموزشی و حتی دفاتر کاری و… بسیار پرطرفدار است. اصلی ترین دلیل این علاقمندی افراد به استفاده از آنها را باید قابل حمل بودن این محصولات بدانید. اما نکته قابل توجه اینجاست؛ چگونه این محصولات کاربردی و حساس را حمل کنید. به عبارت ساده تر؛ نحوه درست حمل آنها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

اگر نتوانید زمان بارگیری آنها به جرثقیل را به صورت اصولی عملی کنید، مطمئنا آسیب های بسیار جدی به کانکس وارد خواهد شد و ضررهای هنگفتی نصیب شرکت می شود. هر چند که به طور معمول این نوع از شرکت ها نظیر شرکت پوریا کانتین با شرکت های حمل و نقل تحت قراردادهای سفت و سختی هستند اما تجربه ثابت کرده تا زمانی که نسبت به قوانین و چگونگی بارگیری و حمل و نقل آنها اطمینان حاصل نکرده اید و از ایمنی محصول مطمئن نیستید، هیچگونه اقدامی را صورت ندهید.

اگر در چنین مرحله ای قرار گرفته اید، توصیه ما این است که حتما به سراغ کارشناسان و متخصصان شرکت پوریا کانتین بین الملل بروید. آنها با تجربه بالای خود راهنمایی های دقیقی در اختیار شما قرار می دهند. چه بسا که در این مسیر همراه شما خواهند بود. اما با این حال در ادامه مقاله توضیحاتی در این زمینه ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نکاتی درباره نحوه بارگیری کانکس

اگر می خواهید کانکس مورد نظرتان را بارگیری کنید، مطمئنا تنها جرثقیل یا تریلر است که میتواند نیاز شما را برآورده سازد. به همین دلیل باید هماهنگی دقیق و کاملی با شرکت های فعال در این زمینه داشته باشید. به گونه ای که بروز هرگونه اشتباه از جانب آنها که در نهایت منجر به خراب شدن کانکس در زمان حمل و نقل شود، پرداخت خساراتی را از جانب شرکت مربوطه به همراه خواهد داشت. حتی باید به این فکر کنید که در صورت بروز خرابی در کانکس، افراد متخصص اقداماتی را صورت دهند.

البته نباید از این مسئله غافل شوید که کیفیت ساخت کانکس در میزان بروز خرابی تاثیر مستقیمی دارد. هر چه کیفیت کانکس ساخته شده بالاتر باشد و مواد اولیه بکار رفته در آن مرغوبیت بالاتری را دارا باشد، احتمال بروز اسیب در آن چه در زمان بارگیری و چه در زمان حمل و نقل تا مقصد، به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. از طرفی باید بدانید، تعبیه وزنه های مخصوص روی شاسی و هوک یا قلاب روی قفسه، به حمل هر چه بهتر کانکس کمک خواهد کرد. اینکه چه تعداد هوک را بر روی سقف استفاده کنید کاملا به وزن شما بستگی دارد. تعداد و قدرت این قلاب‌ ها باید به شکلی باشد که بتواند در زمان حمل وزن کانکس شما را تحمل کند. در بخش زیرین کانکس و روی شاسی باید روزنه‌ هایی وجود داشته باشند تا با استفاده از آنها بتوان کانکس را به تریلر ببندید.

چگونگی بارگیری کانکس

قبل از هرگونه اقدام برای بارگیری کانکس باید بدانید جرثقیل انتخابی شما برای حمل کانکس باید از قدرت کافی به جهت جای گذاری ایمن و بدور از هرگونه ضربه و آسیب، برخوردار باشد. البته با توجه به نوع کانکس ساخته شده، نوع جرثقیل نیز متفاوت خواهد بود. معمولا برای حمل آن دسته از کانکس های بزرگ یا محصولات تولید شده با متریالی با وزن بیشتر از جرثقیل هایی با ظرفیت حمل بار بالا استفاده می کنند. چه بسا که در این میان، وجود فنرهای باکیفیت و بالن های استاندارد برای حمل بار در تریلری که قصد بهره گیری از آن را دارید، لازم است.

با توجه به این مسئله که کانکس ها به سراسر کشور ارسال می شوند، یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه شود، آشنایی با قوانین حمل و نقل جاده ای می باشد. آیا به عنوان خریدار نسبت به انها مطلع هستید؟ اینجاست که نقش و عملکرد صحیح شرکت تولیدکننده و شرکت حمل بار مشخص می شود. درواقع ارتفاع، طول و عرض کانکس تولید شده باید به گونه ای باشد که هیچگونه مشکلی را در بارهای ترافیکی به وجود نیاورد. در غیراینصورت مشمول پرداخت جریمه خواهید شد و در ساعاتی مشخص حق عبور و مرور جاده ای را پیدا خواهید کرد. این موضوع خصوصا در شرایطی که رساندن کانکس به یک منطقه خاص با عجله همراه باشد، میتواند دردسرهایی را به وجود آورد.

حال میرسیم به یکی از مهم ترین موضوعات قابل بحث؛ اینکه تریلر مناسب حمل کانکس های شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

به طور معمول کانکس های ساخته شده نباید بیش از 5.2 ارتفاع و بیش از 12 متر طول داشته باشند. البته در این مرحله باید به تناسب میان وزن کانکس و میزان تحمل تریلر نیز توجه کنید. غفلت از آن اغلب خسارات هنگفت و جبران ناپذیری را به همراه دارد. به طور معمول کانکس های زیر 5 تن از تریلرهای کوچک و برای محصولاتی که وزن بیشتری دارند، از تریلرهایی با قدرت بیشتر استفاده می شود. در ضمن نحوه صحیح بارگیری کانکس توسط جرثقیل و تریلر معمولا توسط جرثقیل‌ های مجهز به تریلر انجام می شود.

این موضوع اجازه می دهد که در زمان حمل نیز کابل‌ های استفاده شده در این تجهیزات با قلاب‌ های روی سقف کانکس در ارتباط باشد و به این صورت احتمال بروز هرگونه مشکلی کاهش پیدا کند. به عقیده متخصصان ما جرثقیل‌های 10 تنی برای کانکس‌ های سنگین‌ تر گزینه‌ های مناسبی هستند.

از جمله نکات مهم بعدی در زمان بارگیری کانکس به مهارت راننده برمیگردد. زیرا اکثریت مشکلات رایج به واسطه رانندگی غیراصولی یا عدم بستن درست بار بر روی تریلر اتفاق می افتد. زمانی که بار را به درستی بر روی کفی قرار دهید و از تمامی امکانات موجود به جهت مهار بار و گرفتن ضربه های اضافی استفاده کنید، روند حمل و نقل بدون هیچ مشکل خاصی به پایان خواهد رسید.

نکاتی درباره حمل کانکس

زمانی که بارگیری کانکس بر روی تریلر به اتمام میرسد، و درست زمانی که تریلر در جاده به حرکت می افتد، نکاتی باید توجه شود که تا قبل از آن، هیچ توجه و ارزشی برایش قائل نبوده اید. شما در این مرحله باید قوانین و مقررات جاده ای را بدانید و حتی از علائم و تجهیزات هشداردهنده استفاده کنید. درواقع اگر کانکس شما بیش از 50 تن وزن دارد باید یک خودرو و اگر بیش از 62 تن بار دارد باید توسط دو خودرو اسکورت شود. این خودروها باید براساس بخشنامه های موجود با فاصله معینی حرکت کنند و علائم و هشدارهای لازم را نصب نمایند. این علائم و هشدارها عبارتند از:

  • در اختیار داشتن جعبه کمک های اولیه
  • چراغ های چشک زن الکتریکی
  • نصب تابلو مخصوص با عبارت «احتیاط، محموله ترافیکی»
  • چراغ گردان زرد رنگ که بر روی سقف نصب می شود.
  • در اختیار داشتن کپسول آتش نشانی
  • آیا تاکنون در چنین وضعیتی قرار گرفته اید؟

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم تا توضیحاتی را در خصوص چگونگی بارگیری کانکس خدمت شما شرح دادیم. حتی برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی جاده ای را برای شما مشخص نمودیم. با این حال نکات بسیار زیاد دیگری وجود دارد که باید به آن توجه کنید که بحث درباره آنها از حوصله این مقاله خارج است. اما خوشبختانه کارشناسان و متخصصان شرکت پوریا کانتین بین الملل، با سال ها تجربه در این زمینه آماده اند تا اطلاعات کامل و دقیقی را در این مسیر در اختیار شما قرار دهند و چه بسا که شما را از مرحله ساخت کانکس تا قرار دادن در محل مورد نظر همراهی نمایند.

برای محقق کردن چنین خواسته ای، توصیه می شود که به بخش تماس باما مراجعه کنید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.