کانتینر اتاق کنترل

کانتینر اتاق کنترل برای شرکت گاز استان ها

کانکس یا کانتینرها به دلیل ساختار خاصی که دارد، در مکان‌ های مختلف که نیاز به محل اسکان موقت داریم به کار می‌ رود. از سوی دیگر در مکان هایی که امکان احداث هیچگونه ساختمانی وجود ندارد، استفاده از کانکس یا کانتینر گزینه بسیار خوبی به نظر می‌ رسد. یکی از کاربردهای کانکس به عنوان کانتینر اتاق کنترل برای شرکت گاز استان‌ ها است که به افراد مسئول کنترل خطوط گاز اجازه می‌ دهد در مکانی امن و به دور از شرایط محیطی مختلف، کار خود را انجام دهند. اپراتور در این کانکس‌ ها باید به تابلوهای کنترل مختلفی دسترسی داشته باشد و علاوه بر نظارت روی شرایط موجود در سیستم انتقال گاز، بتواند فرمان‌ های مختلفی را برای این سیستم صادر کند. در ادامه این مطلب از سایت پوریا کانتین بیشتر در خصوص کانتینر اتاق کنترل برای شرکت گاز استان‌ها صحبت می‌کنیم.

روند ساخت کانتینر اتاق کنترل برای شرکت گاز استان‌ ها

مراحل ساخت کانکس و کانتینر اتاق کنترل بسته به شرایط مورد نیاز مشتری می‌ تواند متفاوت باشد. اتاق‌ های کنترل معمولاً در جایگاهی استفاده می‌ شوند که اپراتور بتواند از راه دور عملیات مورد نظر خود را انجام دهد. به عنوان مثال وقتی در مورد یک سیستم ساده با یک اپراتور صحبت می‌ کنیم، صرفاً به یک کانتینر اتاق کنترل با یک گیت ورودی نیاز داریم. ابعاد این کانکس می‌ تواند کوچکتر از حد معمول و هم اندازه یک کانکس نگهبانی باشد. اما در شرایطی که نیاز به چند اپراتور در یک اتاق کنترل داریم و هدف ما نظارت و فرمان دادن به یک سیستم بزرگ تر است، ابعاد اتاق نیز باید تغییر کند. مصالح مورد استفاده برای تولید این کانکس‌ ها با توجه به بودجه مورد نظر و شرایط آب و هوایی مکان نصب کانتینر اتاق کنترل می‌ تواند متفاوت باشد. اما نکته مهمی که در خصوص این کانکس‌ ها باید مد نظر قرار داد این است که علاوه بر فضای کافی برای قرار دادن دستگاه‌ های کنترلی، تابلوها و سایر تجهیزات مشابه؛ باید فضای راحتی برای اپراتور باشد که در آن محیط کافی در اختیار دارد.

 

 تولید کانتینر اتاق کنترل

 

مصالح مورد نیاز برای تولید کانتینر اتاق کنترل

کانتینر اتاق کنترل برای شرکت‌ های گاز معمولاً دارای بدنه‌ های ساندویچ پانل یا کامپوزیتی هستند. این مواد اولیه علاوه بر اینکه استحکام کافی دارند، عایق حرارتی خوبی هستند و وزن سبک آنها باعث می شود روند حمل کانکس راحت‌ تر انجام شود. درب و پنجره استفاده شده برای کانتینر اتاق کنترل نیز باید دوجداره انتخاب شود تا فضای داخلی آن از تغییرات آب و هوایی بیرون در امان باشد. استفاده از محصولات دوجداره برای درب و پنجره علاوه بر عایق حرارتی عایق صوتی خوبی نیز می باشد. از آنجایی که در برخی موارد کانتینر اتاق کنترل برای شرکت گاز استان‌ ها در مکانی قرار می‌ گیرد که امکان بروز حوادثی مانند انفجار وجود دارد، باید مسئله ایمنی حتما مد نظر سازندگان قرار گیرد. در زمان سفارش کانتینر اتاق کنترل در صورتی که به کانکس‌ های ضد انفجار نیاز دارید، حتما باید این موضوع را با تولید کنندگان این محصولات در میان بگذارید.

کانتینر‌های اتاق کنترل کامپوزیتی

کانکس‌ ها یا کانتینر‌های اتاق کنترل کامپوزیتی ظاهر مناسبی دارند و می‌ت وان از آنها در مکان‌ های عمومی نیز استفاده کرد. این کانتینرها معمولاً در مکان‌ هایی قرار می‌ گیرند که جنبه ظاهری کانکس برای ما اهمیت بالایی دارد. بدنه این کانکس‌ها از جنس کامپوزیت می‌ باشد که در دو سمت آن ورق های گالوانیزه قرار گرفته و در میان آن مواد عایقی وجود دارد که مانع تبادل حرارت و صدا می‌ شوند. از سوی دیگر فضای خالی بین ورق های کامپوزیت را با فوم‌ های مخصوص پر می‌ کنند تا تمامی درز‌های موجود در بدنه کانکس از بین برود. به کارگیری کامپوزیت برای بدنه کانکس این اجازه را به ما می‌ دهد که از مصالح دیگری مانند mdf و pvc برای فضای داخلی کانکس استفاده نکنیم. اما با این حال ممکن است بسیاری از مشتریان ترجیح دهند که بر روی بدنه کامپوزیتی داخل کانتینر از مصالح دیگری برای زیباتر شدن نمای داخلی استفاده کنند.

ساخت کانتینر اتاق کنترل

کانتینرهای اتاق کنترل ساندویچ پانلی

کانکس یا کانتینرهایی که با استفاده از ساندویچ پانل تولید می‌ شوند، در مکان‌ هایی با آب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرم کاربرد مناسبی دارند. به عقیده کارشناسان ما بهترین گزینه برای ساخت کانکس اتاق کنترل، ساندویچ پانل است. از آنجایی که در ساندویچ پانل‌ ها عایق پلی اورتان تزریق شده است، روند عایقی حرارت و صدا در آن‌ها با کیفیت بسیار بالایی انجام می‌ شود. معمولاً در اینگونه کانتینر برای زیباسازی فضای داخلی از مصالح مختلف استفاده می‌ شود. نکته مهمی که در این قسمت حتماً باید به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان از درب و پنجره تک جداره در این کانکس‌ ها استفاده نکنید. با استفاده از درب و پنجره تک جداره در این کانکس ها، کلیه خاصیت عایقی آنها از بین میرود و عملکرد خود را از دست می‌ دهند. در ضمن شما می‌ توانید برای ساخت در و پنجره دو جداره از ساندویچ پانل استفاده کنید تا نمای این محصولات کاملاً یکدست و هماهنگ شود.

تفاوت کانتینر اتاق کنترل با کانتینر معمولی

کانتینر اتاق کنترل برای شرکت گاز استان‌ ها معمولاً ابعادی بزرگتر از کانتینرهای معمولی دارد. چرا که علاوه بر اپراتور و لوازم مربوط به او، تجهیزات کنترلی مختلفی مانند مدارهای فرمان یا دستگاه‌ های متفاوت در این کانتینرها نگهداری می‌ شود. از سوی دیگر امکان دارد در شرایطی که تعداد دستگاه‌ های کنترلی در کانتینر کم باشد، کانتینر‌ها یا کانکس‌ های اتاق کنترل را در ابعاد کوچکتری تولید می‌ کنند. از سوی دیگر گاهاً در مواردی که روند کنترل خطوط گاز پیچیدگی بالایی دارد، نیاز به تعداد اپراتور و تعداد دستگاه‌ های کنترلی بالاتری است. از همین رو امکان دارد این کانتینرها را بزرگتر و با تعداد درب ورودی بیشتری تولید کنند. همچنین بسیاری از کابل کشی‌ های مربوط به مدارهای فرمان که به کانتینر می‌ رسد، باید از محل مشخصی عبور کنند که در زمان انتخاب کانکس این موضوع توسط مشتریان مشخص خواهد شد.

 

کانتینرهای اتاق کنترل پوریا کانتین بین الملل