کانكس پانلي

کانكس پانلی چه ویژگی هایی دارد

اگر فکر خرید و استفاده از کانکس ها را در سر دارید، باید به شما بگوییم در مسیر انتخاب، کار سختی پیش روی شما قرار دارد. زیرا با توجه به پیشرفت های صورت گرفته انواع مختلفی از کانکس ها به بازار معرفی شده اند. از جمله آنها می توان به کانکس پانلی اشاره کرد. اما با توجه به ماهیت این کانکس، سوالات مختلفی در ذهن تان شکل میگیرد. از جمله؛ آیا داخل آن گرم تر از حد تصور است؟ با کمک کدام راهکارها می توان در فصول گرم سال دما را در داخل این نوع از کانکس ها به تعادل رساند؟ باید بدانید کانکس های پانلی نسبت به تمامی کانکس هایی که تاکنون دیده اید متفاوت اند. اصلی ترین این تفاوت را نوع عایق و نوع ورق بکار رفته در آنها به وجود آورده است.

به نوعی؛ این دنیای پیشرفته که روش های بسیار زیادی را برای برطرف کردن مشکلات و رفع نیازها در اختیار ما قرار داده، کانکس های پانلی یا همان ساندویچ پانل ها یکی از بهترین ها به حساب می آید. اگر همچنان این نوع از کانکس ها برای شما یک ابهام به شمار می آید. اگر قصد بهره گیری از آن را دارید، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. زیرا در نظر داریم توضیحات کاملی را در این زمینه خدمت شما شرح دهیم.

کانکس پانلی را بشناسید

در این پیشرفته بازار نوعی از کانکس به بازار معرفی شده که قطعات آن به طور کامل از پیش آماده است. این پانل های پیش ساخته پس از قرارگیری در کنار یکدیگر به عنوان کانکس پانلی شناخته می شوند. این نوع از کانکس ها دارای دو لایه ورق فلزی خارجی مانند آلومینیوم یا استیل و… هستند که با یک هسته ثابت از عایق ساندویچ مانند پلی بورتان که بین آنهاست به یکدیگر متصل شده اند.

در این محصول متخصصان از چسب هایی مخصوص استفاده می کنند که ورق های فلزی را به هسته عایق پیوند می دهد. این سطوح خارجی حال می توانند مسطح، راه راه یا حتی با مشخصات خاص دیگری باشند. از طرفی این هسته مرکزی است که از طریق ایجاد بارهای برشی شده و یک فاصله میان ورق ها، از فشارهای سطحی جلوگیری می کندک. وجود این شرایط در ساندویچ پانل ها باعث دستیابی به بهترین کارایی مکانیکی با کمترین وزن در یک کانکس پانلی می شود. هنگام نصب ساندویچ پانل ها نیز به تعداد محدودی از اتصال دهنده های مکانیکی مانند پیچ نیاز است. جهت به دست آوردن ویژگی های ممتاز معماری، پانل هایی با مفاصل پنهان در دسترس قرار میگیرد.

اگر سوالی در این مسیر ذهن شما را به خود مشغول کرده می توانید به بخش تماس باما سایت پوریا کانتین مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان می توانند راهنمایی های دقیق و اطلاعات کاملی را در این راستا در اختیار شما قرار دهند.
چه بسا خالی از لطف نیست اگر بگوییم از کانکس پانلی این روزها به عنوان پوششی برای دیوار و سقف نیز استفاده می شود. به عنوان مثال پوشش های اصلی سوله، پوشش اصلی ساختمان های پیش ساخته کارگاهی، پوشش دیوار و سقفی خانه های پیش ساخته از جمله مهم ترین آنهاست.

ویژگی های کانکس پانلی چیست؟

محال است متخصصان به سراغ ساخت محصولی بروند که هیچ فایده و ویژگی مثبتی را برای مخاطبان به همراه نداشته باشد. این مسئله حتی در رابطه با کانکس پانلی نیز صدق می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد مناسبی دارد
    کانکس های پانلی به طور کلی در ابعاد بسیار مناسبی به بازار ارائه می شوند. درواقع این ابعاد چیزی حدود 19.8 متر مربع یعنی عرض 3.3 و طول 6 متر می باشد. البته شما می توانید با توجه به نیاز خود این ابعاد را تغییر دهید. در این مسیر کافیست با کارشناسان پوریا کانتین ارتباط برقرار کرده و نیاز خود را مطرح کنید. ارتفاع کانکس پانلی با شغل مربوطه نیز ارتباط مستقیمی دارد. معمولا ارتفاع آن را به گونه ای میسازند که نه تنها حمل آن آسان باشد بلکه بتوان به راحتی در آن فعالیت نمود. هر چند این روزها متخصصان برای ساخت کانکس های پانلی با محدودیتی روبرو نیستند. اما بهرحال با توجه به نوع کاربری شان باید ابعاد استاندارد را در نظر بگیرند.
  • دیواری ضد حریف دارند
    با توجه به تکنولوژی های معرفی شده به جهان این روزها دیواره های کانکس پانلی در برابر آتش، ضربه و فشار مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. اما این مقاومت چگونه شکل میگیرد؟ در واقع متخصصان برای ساخت ساندویچ پانل های دیواری از پشم سنگ، پلی یورتان با رنگ آتش سوزی A یا B استفاده می کنند. بهره گیری از این مواد کیفیت کانکس را نیز تا حدود قابل توجهی افزایش می دهد.
  • دارای تجهیزات امنیتی می باشد
    به طور کلی کانکس ها برای زندگی و اقامت دائمی مورد استفاده قرار نمیگیرند. از همین رو بسیار مهم است که در زمان تعطیلی، امنیت آن حفظ شود. برای این منظور در حین ساخت می توانید درخواست درب های ضد سرقت و حتی کرکره های برقی را دهید. هیچ نگرانی هم از بابت هزینه ها نداشته باشید. متخصصان پوریا کانتین شرایط مختلفی را پیش روی شما قرار می دهند. ان چیزی که بیش از همه اهمیت دارد تامین امنیت کانکس و برطرف کردن نیاز شماست. اگر هم تمایلی به بهره گیری از این تجهیزات ندارید بهترین کاری که می توانید انجام دهید بهره گیری از سیستم حفاظ آهنی یا حتی حفاظ آکاردئونی برای امنیت کانکس است. دوربین های مداربسته نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.
  • دارای امکانات رفاهی است
    محال است بتوانید در کانکسی که هیچ امکانات رفاهی ندارد حتی چند دقیقه را سر کنید. خصوصا اگر کانکس انتخابی شما مسکونی باشد. کافیست کمی به آن امکاناتی که مدنظر قرار دارید فکر کنید. هر چند که به طور کلی برای ساخت کانکس پانلی امکاناتی همچون سرویس بهداشتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی در نظر گرفته می شود. اگر کانکس شما به اندازه یک فضای مسکونی باشد، مسلما به امکانات رفاهی دیگری نیاز پیدا خواهید کرد که می توانید آنها را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا برنامه ریزی صحیحی برای بکارگیری و جایگذاری آنها در نظر گیرند.

کاربردهای کانکس های پانلی را می دانید؟

از مهم ترین کاربردهای کانکس پانلی می توان به ساخت کمپ های کارگران یک پروژه خصوصا در مناطق گرم یا سرد کوهستانی اشاره کرد. هر چند از این کانکس ها برای حمل محصولات لبنی و پروتئینی، انبار های سرد خانه ای، پست های برق و مخابرایتی، کابین های ضد صدا برای دستگاه های بزرگ مانند دیزل ژنراتور ها، و از همه پرکاربرد تر استفاده از کانکس پانلی در ساخت و ساز خانه های پیش ساخته ویلایی یا کانکس های مسکونی برای زلزله زدگان یا مالک های باغ ها دانست که از یک اتاق کوچک ده متری تا یک ویلای مجلل پانصد متری متغییر خواهد بود.
باید بدانید که کاربرد این کانکس ها تنها به موارد بالا ختم نمی شود. تاکنون به استفاده از این سازه ها در صنعت کشاورزی فکر کرده اید؟ این سازه ها برای به عمل آوری محصولات گلخانه ای و ساخت گرمخانه های خشک کننده محصولات کشاورزی، گزینه بسیار مناسبی به حساب می آیند. البته در این میان مشخصات و ضخامت های مختلفی برای آنها در نظر گرفته می شود. هر چند که کاربری آنها شرایط یکسانی ندارد.
به عنوان مثال؛ اگر در نظر دارید تا سکونت گاهی در شهر تهران با استفاده از کانکس پانلی بسازید، باید عایق پلی اورتان بکار رفته در آن حداقل 4 سانتی متر باشد. اما ساخت همین سازه در شهری مانند اهواز به عایقی با ضخامت 6 سانتی متر نیازمند است. همچنین برای ساخت سردخانه این ضخامت به چیزی حدود 8 تا 12 سانتیمتر خواهد رسید.
کلام آخر
حال می دانید کانکس پانلی با کانکس ساندویچ پانل هیچ تفاوتی ندارد و تنها جابجایی یا حذف کلمات است که تفاوت ها را رقم میزند. از طرفی در این مقاله توضیحات کاملی در زمینه ویژگی ها و محصولات کانکس های پانلی خدمت شما ارائه دادیم. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، یا حتی علاقمند به استفاده و سفارش این سازه هستید. توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان و متخصصان شرکت پوریا کانتین اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار شما قرار دهند. آنها می توانند با نیازسنجی دقیق خود، شما را به آن سازه ای که در ذهن دارید برساند.