خرید کانکس با قیمت مناسب

کانکس ها چه مشخصات فنی دارند؟

کانکس یک سازه از پیش ساخته شده است که کاربردهای متنوعی دارد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که کانکس ها چه مشخصات فنی دارند؟ یا اینکه یک کانکس خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ کانکس ها به دلیل سرعت بالا در ساخت و همچنین هزینه کم، می توانند گزینه مناسبی برای موارد مختلف مانند سکونت، دفتر کار، فروشگاه و … به شمار روند. مشخصات فنی و مواد اولیه به کار رفته در کانکس ها می تواند کیفیت آنها را مشخص کند. بهترین کانکس دارای مشخصات فنی قابل قبول و استاندارد بالایی در ساخت است.
در این مقاله از پوریا کانتین قصد داریم به بررسی مشخصات فنی کانکس ها بپردازیم و اطلاعات لازم را به شما ارائه دهیم. اگر به دنبال یک کانکس باکیفیت هستید پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

کانکس ویلایی

مشخصات فنی کانکس

کانکس ها در انواع مختلف با ابعاد و ویژگی های متفاوت تولید می شوند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. هر کانکس از بخش های مختلفی تشکیل می شود که تفاوت در این قسمت ها تفاوت کلی بین کانکس ها را در پی خواهد داشت.
کانکس ها به دو صورت آماده و یا سفارشی در دسترس هستند. شما می توانید از کانکس های آماده که از قبل مطابق با طراحی های کارخانه تولید شده اند استفاده نمایید و یا اگر به دنبال کانکسی خاص با سلیقه و طرح مورد نظر خود هستید، به تولید کننده سفارش دهید. مشخصات فنی کانکس ها با یکدیگر در مواردی متفاوت می باشد اما ساختار اصلی آنها و مخصوصا بدنه اصلی یکسان است.
اگر قصد خرید کانکس برای سکونت، دفتر کار، کارگاه و … را دارید حتما باید به این موارد توجه کنید. هر چقدر مشخصات فنی یک کانکس بالاتر بوده و کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه مورد استفاده در آن بیشتر باشد، می توان گفت آن کانکس بهترین کانکس است.

استراکچر

استراکچر همان سازه یا بدنه اصلی کانکس است. اصلی ترین بخش هر کانکس اسکلت پایه و اولیه آن است. برای تولید یک کانکس باید از دقیق ترین استانداردها استفاده شود و طراحی سازه اصلی آن اصولی صورت بگیرد. برای کف و شاسی کانکس تیرآهن هایی به تعداد لازم به صورت موازی قرار داده می شوند که توسط قیدهایی به یکدیگر متصل می گردند. سپس بر روی این آهن ها پروفیل های مخصوص فلزی نصب می گردند و بدین ترتیب کف کانکس ساخته می شود. پس از تکمیل کف نوبت به دیوارها و سقف می رسد که جنس آنها نیز از ورق های گالوانیزه و پروفیل های مخصوص می باشد.
پروفیل های به کار رفته در ساخت کانکس به نام ساندویچ پانل معروف هستند. این پانل ها ساختاری سبک اما مقاوم دارند و از دولایه فلزی و یک لایه فوم عایق مابین آنها تشکیل شده اند و روی ورق های گالوانیزه نصب می شوند. در گذشته از فلزات سنگین برای ساخت اسکلت کانکس ها استفاده می شد. اما امروزه ساندویچ پنل ها به عنوان جایگزین آنها انتخاب شده اند.
ایجاد بدنه یا همان اسکلت کانکس با توجه به نوع کاربرد و اندازه آن مشخص می شود. کانکس های مسکونی که دارای اتاق خواب هستند و از نظر اندازه نسبت به کانکس نگهبانی بزرگتر می باشند قطعا اسکلت متفاوت تری دارند و از مصالح و پروفیل های بیشتری در آنها استفاده می شود.
برای ساخت اسکلت کانکس از لچکی و بادبندها نیز در مقاطع کلیدی استفاده می شود تا مقاومت بالا رود. جوشکاری این پروفیل ها از نوع جوش برق دورتادور با الکترود درجه یک می باشد. به طور کلی ساخت اسکلت اصلی با رعایت دقیق ترین استاندارد طراحی سازه از جمله تراکم بالای عضوهای باربر در جهت توزیع مناسب نیرو صورت می گیرد. در آخرین مرحله از استراکچر کانکس ها، لایه ضد زنگ بر روی پانل های اسکلت اجرا می گردد تا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و مخصوصا رطوبت عایق بندی شود.

 

خرید کانکس نگهبانی

عایق بندی و پوشش داخلی

پس از اتمام اسکلت نوبت به عایق بندی اصلی می رسد. معمولا از فوم پلی اورتان با ضخامت های مختلف برای عایق سازی بخش های مختلف بدنه کانکس استفاده می شود. درون درزها برای جلوگیری از ورود و خروج هوا، گرد و غبار و حشرات سیلیکون مایع و فوم تزریق می گردد.
پس از عایق بندی پوشش داخلی باید نصب گردد که از دیوارپوش های PVC بهره گرفته می شود. این دیوارپوش ها، ضد رطوبت، قابل شستشو و مقاوم در برابر حرارت هستند. طرح ها و رنگ های مختلف را می توان برای دیوار پوش کانکس ها در نظر گرفت.
برای پوشش کف نیز می توان از متریال های گوناگون مانند سرامیک، سنگ، پارکت چوبی و … استفاده نمود.
یک کانکس خوب باید از عایق بندی استانداردی برخوردار باشد. از کانکس ها استفاده های گوناگونی در مکان های مختلف می شود. برای مثال می توان از آنها در محیط های کارگاهی بهره گرفت و یا به عنوان محل سکونت و زندگی کانکس را انتخاب کرد. از این رو عایق بندی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اجزای داخلی

از دیگر مشخصات فنی کانکس ها می توان به اجزای داخلی اشاره نمود. این اجزا شامل کابینت ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … بر حسب نیاز می شود. اگر کانکس به صورت سفارشی ساخته شود، مشتری می تواند با سلیقه خود و پرداخت هزینه های لازم دکوراسیون داخلی کانکس را انتخاب کند. اجزای داخلی با توجه به نوع و کاربرد کانکس مشخص می شوند. برای کانکس هایی که قرار است به عنوان محل زندگی افراد مورد استفاده قرار گیرد همانند یک خانه اجزا و قسمت های لازم در نظر گرفته می شود.
برخی از کانکس ها به عنوان دفاتر کار اداری می باشند از این رو اجزای داخلی آنها شامل قفسه ها، کمدهای بایگانی، میز کار و … است. در برخی موارد از کانکس ها به عنوان خوابگاه برای کارکنان و پرسنل بهره گرفته می شود. در این کانکس ها یکی از اصلی ترین اجزای داخلی تخت خوابها می باشند.

درب و پنجره

درب و پنجره های کانکس ها آلومینیومی و یا دوجداره UPVC هستند که دارای شیشه های چند میلیمتری رفلکس رنگی و یا ساده می باشند. ضخامت شیشه ها نیز با توجه به کاربرد کانکس مشخص می شوند. معمولا در نقاطی که سرما یا گرما زیاد بوده و یا امکان وزش بادهای شدید وجود دارد، از شیشه هایی با ضخامت های بیشتر بهره گرفته می شود. ابعاد و اندازه درب و پنجره ها با توجه به نوع کانکس مشخص می گردد. پنجره ها می توانند به صورت کشویی و یا باز شونده از پهلوها یا بالا و پایین باشند.
همچنین جایگذاری پنجره ها و درب ها نیز به نوع کانکس بستگی دارد. برخی افراد دوست دارند کانکسی با پنجره های بزرگ داشته باشند و برخی دیگر ترجیح می دهند درب و پنجره ها اندازه کوچکتری داشته باشند. اندازه و جایگاه پنجره ها در زمان ساخت اسکلت تعیین می شود.

سیستم برق و آب

برای برق کشی سیستم روشنایی کانکس ها از سیم های کاملا استاندارد مسی با ضخامت 2.5 میلیمتر استفاده می شود. جهت افزایش ایمنی نیز در این سیستم مدار قطع کن های مخصوص به کار می روند. سیستم برق علاوه بر تامین روشنایی برای کولرهای گازی یا آبی و همچنین بخاری های برقی نیز استفاده می شود. به طور کلی تاسیسات برقی کانکس ها شامل روشنایی، کلید و پریز، سیم کشی تلفن، سیم کشی روکار، فیوز مینیاتوری، سیم کشی توکار و تجهیزات برق داخلی می شود.
برای سرویس های بهداشتی و آشپزخانه نیز لوله کشی های آب و فاضلاب با رعایت استانداردهای لازم صورت می گیرد. در صورت نیاز به آب گرم نیز می توان از آبگرمکن یا پکیج های گرمایشی استفاده نمود.

 

کانکس با قیمت ارزان

پوشش خارجی

پوشش خارجی کانکس برای دیوارها و سقف می تواند به صورت دلخواه اجرا شود. از آنجایی که ساندویچ پنل های به کار رفته در ساخت کانکس دارای مقاومت لازم بوده و عایق کاری شده هستند نیاز به پوشش خارجی خاصی مانند پنل های سفالی برای جلوگیری از ورود آب بر روی سقف نمی باشد. اما برخی از افراد دوست دارند با پوشش های خارجی ظاهر کانکس خود را زیبا کنند. معمولا در کانکس هایی که برای سکونت به عنوان یک خانه ویلایی یا دفتر کار مدیران ارشد استفاده می شوند، از متریال های مختلف مانند چوب برای پوشش خارجی بهره گرفته می شود.
همچنین می توان برای پوشش خارجی دیوارها و سقف از ورق های گالوانیزه سینوسی، کرکره ای و یا طرح سفال و چوب نیز استفاده نمود.

مشخصات فنی کانکس ها و تاثیرات بر روی قیمت

همانطور که گفته شد کانکس ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از ویژگی ها و کاربردهایی برخوردار است. تفاوت کانکس ها در مشخصات فنی آنها است. قیمت یک کانکس با توجه به مشخصات فنی آن مشخص می گردد. کانکس ها را می توان در ابعاد گوناگون و با طرح های متنوع ساخت. از این رو اسکلت آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. همچنین می توان برای اجزای داخلی، پوشش خارجی و عایق بندی، درب و پنجره ها و دیگر موارد نیز به صورت سلیقه ای عمل کرد.
کانکس هایی که به صورت ساده ساخته شده و از امکانات زیادی برخوردار نمی باشند قطعا قیمت پایین تری دارند. هر چقدر کیفیت مواد اولیه به کار رفته بالاتر باشد و امکانات بیشتری برای یک کانکس در نطر گرفته شود و یا حتی ابعاد آن بزرگتر باشد، قیمت آن نیز گرانتر خواهد بود.

اگر به دنبال خرید کانکس باکیفیت و قیمت مناسب هستید، می توانید به مجموعه پوریا کانتین مراجعه نمایید. پوریا کانتین یکی از معتبرترین مجموعه ها در زمینه مشاوره، تولید و اجرای کانکس ها و سازه های پیش ساخته اداری، مسکونی، ویلایی و … می باشد. پوریا کانتین با بیش از 4 دهه تجربه محصولاتی بسیار با کیفیت و با قیمت مناسب را به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

سوالات متداول

مشخصات فنی کانکس ها تا چه حد بر کیفیت آنها تاثیر گذار است؟

اگر قصد خرید بهترین کانکس را دارید باید به دنبال کانکسی باشید که از مشخصات فنی عالی برخوردار باشد. یعنی کیفیت ساخت آن بالا بوده و از مواد اولیه و مصالح و متریال های مرغوب در ساخت آن استفاده شده باشد. هرچقدر این مشخصات فنی به استانداردهای لازم نزدیکتر باشند قطعا کیفیت کانکس بالاتر خواهد بود.

مشخصات فنی انواع کانکس ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

انواع کانکس ها شامل کانکس های مسکونی، اداری، نگهبانی، خدمات شهری و … می شوند. این کانکس ها در ابعاد مختلف و با تجهیزات گوناگون ساخته می شوند. در نتیجه مشخصات فنی آنها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال کانکس های مسکونی دارای ابعاد بزرگتر هستند و ممکن است یک یا چندین اتاق خواب داشته باشند و یا به صورت دو طبقه طراحی شوند. اما کانکس های نگهبانی ابعاد و فضای کمی دارند. بنابراین برای ساخت این دو کانکس از مشخصات فنی متفاوتی برای اسکلت، اجزای داخلی، درب و پنجره ها و … استفاده می شود.

جنس بدنه کانکس ها چیست؟

یکی از سوالاتی که شاید برای خیلی از افراد پیش آید درباره جنس کانکس است. کانکس ها سازه های از پیش ساخته شده فلزی هستند. در ساخت این محصولات برای شاسی از تیرآهن و برای دیوارها، کف و سقف از ورق های گالوانیزه و پنل های ساندویچ پروفیل مخصوص استفاده می شود. این پنل ها عایق بوده و از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردارند.

منظور از اجزای داخلی کانکس چیست؟

هر کانکسی با توجه به نوع کاربرد آن دارای تجهیزات و امکاناتی می باشد. این تجهیزات و امکانات را اجزای داخلی می گویند و شامل موارد مختلفی می شود. با توجه به نوع استفاده کانکس می توان در داخلش کابینت، میز کار، تخت خواب، سرویس بهداشتی و … را طراحی نمود. اجزای داخلی کانکس ها با یکدیگر متفاوت هستند و با توجه به نوع کانکس و سلیقه مشتری می توانند انتخاب شوند.
برخی از تولید کنندگان در ابتدا یک کانکس خام تولید می کنند که اجزای داخلی ندارد و فقط به صورت یک اتاقک و سازه خالی می باشد. سپس مشتریان می توانند به دلخواه خود آن را تکمیل کنند و موارد مورد نیاز را تعبیه نمایند.

عایق بندی کانکس ها چگونه انجام می شود؟

پس از اتمام ساخت اسکلت یا همان استراکچر کانکس، عایق بندی با استفاده از فوم پلی اورتان صورت می گیرد. مواد مخصوص به داخل درزها تزریق شده تا راه ورود گرد و غبار، سرما و گرما و حشرات مسدود گردد. همچنین از این فوم ها بر روی ورق های گالوانیزه و در زیر پنل ها نیز نصب می گردد تا کانکس در برابر رطوبت، گرما و سرما، صدا و حرارت تا حد زیادی عایق شود. عایق سازی برای کل بدنه و تمام بخش های کانکس مانند کف، دیوارها و سقف انجام می شود.
همچنین ورق هایی که با عنوان ساندویچ پنل شناخته می شوند سه لایه بوده که دو لایه فلز و یک لایه فوم عایق دارند. این پنل ها نیز تا حد زیادی در عایق بندی کانکس موثر می باشند.