کانکس ویلایی ارزان قیمت

کانکس ویلایی آماده

کانکس ویلایی چیست؟ ممکن است این عبارت هرگز به گوش شما نخورده باشد. همه ما در طول زندگی خود کانکس های مختلفی را دیده ایم. ساده ترین انواع کانکس ها شامل: کانکس های نگهبانی، کانکس های پلیس راه و نمونه هایی که برای اسکان افراد در پروژه ها به کار می برند است. اما باید بدانید که کانکس ویلایی با همه این نمونه ها متفاوت است.

کانکس های ویلایی مانند یک خانه مدرن هستند و همه امکانات رفاهی زندگی را درون خود دارند. این نوع کانکس های پیش ساخته را با استفاده از یک اسکلت بندی فلزی یکپارچه می سازند. دلیل استفاده از اسکلت بندی فلزی محکم این است که این کانکس های ویلایی آماده در برابر عوامل محیطی مانند زلزله، باران و طوفان از مقاومت و پایداری بالایی برخوردار باشند.

نکته مهم در مورد کانکس های ویلایی این است که افراد می توانند یک کانکس سوییت را با متراژ دلخواه خود سفارش بدهند. این کانکس ها دارای تمام امکانات رفاهیی اعم از اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … می باشند.

 

خرید کانکس ویلایی

طراحی کانکس ویلایی چگونه انجام می گیرد

کانکس ویلایی برخلاف سایر کانکس های پیش ساخته از طراحی و ساختار پیچیده ای برخوردار است. قبل از اقدام به ساخت این کانکس ها نقشه را بر اساس درخواست کارفرما طراحی می کنند. سپس ارزیابی و محاسبات فنی مهندسی را برای بخش های مختلف کانکس توسط افراد متخصص انجام می گیرد. نقش فضای داخلی کانکس های ویلایی آماده را ابتدا به صورت کامل طراحی می کنند تا بتوانند موقعیت هر قسمت را تشخیص دهند. یکی از بخش های مهم در ساخت کانکس پیش ساخته تشخیص نمای بیرونی از فضای داخلی است.

انواع مدل کانکس ویلایی

این کانکس ها در تقسیم بندی به دو نوع مختلف تقسیم می شوند که شامل:

کانکس ویلایی آماده

این مدل کانکس ها به صورت پیش ساخته و آماده در کارخانه های تولید کننده وجود دارند. افراد می توانند با مراجعه به کارخانه مورد نظر تنها در یک روز کانکس ویلایی مورد نظر خود را خریداری کرده و به ملک خود انتقال دهند. این سازه ها را معمولا به صورت یکپارچه عرضه می کنند که در ابعاد مختلفی طراحی شده اند. در برخی موارد نیز به شکل چند قلو ساخته می شوند که در محل مورد نظر به همدیگر متصل می شوند. یکی از مزیت های کانکس های ویلایی پیش ساخته این است که از قابلیت نصب و جا به جایی آسانی برخوردار است.

کانکس ویلایی اجرا در محل

در این شرایط سازندگان کانکس همه مصالح و تجهیزاتی را که برای ساخت کانکس ویلایی لازم است را به ملک شما انتقال می دهند. سپس همه مراحل اجرایی و ساخت و ساز در آن جا انجام می گیرد. این روش ساخت بسته به ابعاد کانکس امکان دارد حدود 20 تا 45 روز زمان ببرد. معمولا این روش ساخت مورد توجه افرادی است که امکان تردد تریلی های حامل کانکس ها به ملک آن ها وجود ندارد. در برخی موارد نیز افراد خواهان ارتفاعات بلندتر، پلان یا طرح اختصاصی، ابعاد بزرگتر یا تمایل دارند که کانکس ویلایی دوبلکس در ملک خود داشته باشند که در این شرایط روش اجرا در محل را انتخاب می کنند.

امکانات کانکس های ویلایی چیست؟

همانطور که نمای خارجی در کانکس های ویلایی بسیار حائز اهمیت است باید به نمای داخلی این سازه ها نیز توجه ویژه ای شود. بخش داخلی این سازه ها را بر اساس نیاز و درخواست مشتریان از مصالح خاصی نظیر فایبرگلاس، تایل ها، ام دی اف، پوشش های سلولزی و …. ساخته می شوند.

کف کانکس های ویلایی را در بخش داخلی معمولا با سرامیک یا کفپوش های دیگر می پوشانند. بخش داخلی کانکس های ویلایی بر اساس طراحی داخلی شامل سیستم های روشنایی، اعلان و اطفای حریق و ایمنی می باشند. عایق بندی این سازه ها باید با دقت بالایی انجام بگیرد تا در برابر شرایط مختلف جوی از پایداری مناسبی برخوردار باشند.

این ویلاهای پیش ساخته دارای سیستم لوله کشی توکار هستند معمولا جنس لوله ها را از جنس پلی اتیلن استفاده می کنند. فضای داخلی این ویلاها شامل حمام، اتاق پذیرایی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، آشپزخانه با کابینت MDF مجهز شده با سینک، گاز، هود،حمام، کمد دیواری با درب MDF ریلی، اتاق های خواب، نهارخوری و اتاق نشیمن هستند. در صورتی که بخواهید این کانکس های ویلایی را در ابعاد بزرگ سفارش دهید امکان داشتن فضاهایی مانند اتاق فیلم یا فضایی برای میز بیلیارد و پیانو، تراس به همراه باربیکیو، بهار خواب، انباری خواهید داشت.

 

کانکس ویلایی پیش ساخته

عمر کانکس ویلایی چقدر است؟

اگر بخواهیم برای کانکس ویلایی یک عدد را به عنوان عمر مفید تعیین کنیم این امکان وجود ندارد. به این دلیل که کیفیت مصالحی که برای ساخت آن به کار رفته و شرایط نگهداری از آن در عمر مفید این سازه ها تاثیر زیادی می گذارد. اگر این کانکس های ویلایی تحت نظارت مهندسین متخصص و با رعایت استانداردهای لازم ساخته شده باشند عمر حداقلی آن 20 تا 30 سال می باشد. در صورتی که این کانکس ها تحت بهترین شرایط نگهداری شده باشند و به صورت اصولی مورد استفاده قرار گرفته باشند در صورت آسیب دیدن هم با یک تعمیر مختصر مجددا قابل استفاده خواهند بود.

مزایای استفاده از کانکس ویلایی در مقایسه با ساختمان های سنتی

  • مدت زمان ساخت کانکس های ویلایی نسبت به ساختمان های سنتی بسیار کوتاهتر می باشد این زمان برای کانکس ویلایی بین 20 تا 30 روز است در حالی که ساختمان هایی که با مصالح سنتی ساخته می شوند به 9 الی 15 ماه زمان نیاز دارند تا آماده شوند.
  • کانکس های ویلایی به شکل ضد زلزله ساخته شده اند و در مقابل بلایایی طبیعی از ساختمان های سنتی ایمنی بیشتری دارند.
  • هزینه ساخت این سازه ها بسیار پایین تر از ساختمان های سنتی است. با توجه به این ویژگی شما می توانید در منطقه مورد نظرتان با صرف هزینه پایین تر صاحب ویلا شوید.
  • یکی دیگر از ویژگی های کانکس ویلایی صرفه جویی در مصرف انرژی است. این سازه ها می توانند از اتلاف مصرف انرژی به میزان زیادی جلوگیری کنند.
  • با توجه به موارد ذکر شده افراد می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن با صرف کمترین هزینه ها صاحب یک ویلای مجهز و زیبا شوند.

قیمت کانکس های ویلایی

قیمت کانکس ویلایی پس از مشخص کردن همه  امکانات و خواسته های خریدار محاسبه می شود. به این دلیل که محل ساخت، امکانات مورد نیاز، ابعاد و متراژ سازه در قیمت نهایی آن تاثیر زیادی می گذارد. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم قیمت کانکس های ویلایی بر اساس مصالح به کار رفته، ابعاد، طراحی و مدل این سازه ها محاسبه می شود. هر اندازه میزان متراژ در پروژه هلی کانکس های ویلایی بیشتر باشد مسلما قیمت هم افزایش پیدا می کند.

ویلاهای پیش ساخته ای که با استفاده از مصالح مدرن و پیشرفته تر ساخته می شوند مطمئنا از قیمت بیشتر برخوردار خواهند بود. کانکس های ویلایی که به صورت سفارشی ساخته می شوند نیز در مقایسه با کانکس های پیش ساخته و آماده قیمت گران تری دارند. فرمول تعیین قیمت در این کانکس ها محاسبه بر اساس متراژ است.

افرادی که تمایل دارند از قیمت دقیق این سازه ها باخبر باشند باید در ابتدا تعیین کنند که این کانکس های ویلایی در چه مساحتی ساخته می شوند و قرار است چه امکاناتی را داشته باشند. پس از تعریف این موارد می توانند به قیمت پروژه مورد نظر دست پیدا کنند.

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت این سازه ها طراحی و مدل سازی تخصصی آن ها است. این کانکس ها بر اساس متدهای استاندارد طراحی ساخته می شوند به نحوی که جای هر چیز اعم از پنچره، نورگیر و تراس مشخص است. برای طراحی این ویلاهای کانکسی از نرم افزارهایی بهره می گیرند که جهت طراحی پلان ساختمان ها ایجاد شده اند.

در صورتی که قصد داشته باشید یک ویلای کانکسی را به شکل سفارشی خریداری کنید باید مدت زمان بیشتری از زمان ساخت ویلاهای معمولی صرف کنید. این سازه ها از دوام و استحکام فوق العاده ای برخوردار هستند در صورتی که مراقبت از آن ها در شرایط استاندارد صورت بگیرد دوام زیادی خواهند داشت.

نمونه های پرکاربرد کانکس ویلایی کدام هستند

کانکس ویلایی سایدینگ

افرادی که زیبایی کانکس های ویلایی برایشان در درجه اول قرار دارد می توانند از این مدل کانکس استفاده کنند. این مدل از کانکس های ویلایی از لحاظ ظاهری شبتهت زیادی به کلبه دارند. مهم ترین مشخصه کانکس ویلایی سایدینگ سقف های سفالی آن ها است. برای تولید این مدل از کانکس را با استفاده از ورقه های بدنه سایدینگ می سازند. نحوه ی چینش این ورقه ها به این شکل اسا مه به صورت افقی در کنار هم قرار می گیرند. این مدل از کانکس های ویلایی را با عنوان کانکس کانادایی نیز شناخته می شوند که برای طراحی دیزاین و ساخت آن از روش های متنوع وکارآمد بهره می گیرند. این نوع از کانکس ها با توجه به نوع مصالحی که در ساخت آن ها به کار رفته است دارای دو تقسیم بندی متفاوت هستند که شامل کانکس های سایدینگ ویلایی سبک و سنگین می باشند. مهم ترین ویژگی که در کانکس های ویلایی سنگین وجود دارد این است که جهت ساخت اسکلت آن از پروفیل با ضخامت بالا استفاده شده است. وجود درب و پنجره های دوجداره و مقاومت بالا در برابر سایش می شود. برای ساخت مدل های سبک تر از درب و پنجره های تک جداره استفاده می شود.

کانکس ویلایی دوبلکس

کانکس های ویلایی دوبلکس یکی از نمونه های بسیار شیک و منحصر به فرد در دسته ی کانکس های ویلایی به شمار می روند. افرادی که این مدل کانکس ها را انتخاب می کنند دیگر با مشکل کمبود فضا روبرو نخواهند بود. طراحی این کانکس ها به شکلی است که امکان تفکیک فضای موجود برای داشتن یک زندگی راحت تر وجود دارد. ارتفاعی که برای اتاق های تعبیه شده در کانکس های ویلایی دوبلکس در نظر می گیرند معمولا 3 متر است. طراحی پله های ورودی در این مدل از کانکس ها بر اساس درخواست سفارش دهنده و نوع کاربرد در بیرون و داخل سازه ها قرار می گیرد.

امکاناتی که در این ویلاهای بسیار شیک وجود دارد شامل سرویس بهداشتی، اتاق های خواب، آشپزخانه مجهز و سالن پذیرایی می باشد. به شکل معمول طبقه ی همکف این مدل کانکس های ویلایی به سویس بهداشتی، آشپزخانه و سالن پذیرایی اختصاص یافته است و اتاق های خواب در طبقه بالا هستند. این مدل از کانکس های ویلایی مانند نمونه های دیگر به صورت ضد زلزله ساخته شده اند. نکته مهم در مورد کانکس های ویلایی دوبلکس این است که این مدل کانکس ها را در محل اجرا می سازند به این دلیل که از حجم و ابعاد بزرگی برخوردار است و قابل حمل نمی باشد.

 

کانکس ویلایی دو طبقه

کانکس ویلایی ساندویچ پنل

افرادی که به دنبال نمونه های کاربردی کانکس ویلایی هستند می توانند مدل کانکس ویلایی ساندویچ پنل را انتخاب کنند. این مدل از کانکس های ویلایی با استفاده از متدهای تخصصی و به شکل کاملا استاندارد ساخته شده اند و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به خانه های ویلایی دارند. کانکس های ساندویچ پانل ویلایی از مقاومت بسیار بالای در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی برخوردار هستند.

 

مقاله زیر را مطالعه کنید: نکات مهم در خرید ساندویچ پنل

یکی دیگر از ویژگی های این نوع کانکس ها مقاونت بالای آن ها در برابر شرایط متغیر جوی است. کانکس ویلایی ساندویچ پنل علاوه بر امکانات رفاهی از تنوع طراحی داخلی و خارجی برخوردار هستند. کانکس های ویلایی ساندویچ پانل معمولا به صورت پیش ساخته در کارگاه های تولیدی طراحی و ساخته می شوند سپس جهت نصب و اجرا به محل مورد نظر انتقال داده می شوند. این سازه ها را به شکل معمول بر اساس نیاز مشتریان و با ابعاد دلخواه آن ها در داخل کشور تولید می شوند که از این جهت محدودیتی در تولید ندارند.

علت خرید کانکس ویلایی چیست؟

مطمئنا برای خرید سازه های پیش دلایل منطقی زیادی وجود دارد. امروز استفاده از این سازه در سراسر جهان رواج یافته است. کانکس ویلایی پیش ساخته به عنوان یک موقعیت مناسب است تا افراد بتوانند پروژه ههی متعددی را در مناطق خوش آب و هوا راه اندازی نمایید. شما می اتوانید کانکس های ویلایی را در هر شکل و اندازه ای سفارش دهید.

در ادامه قصد داریم به بررسی علل توجه به کانکس های ویلایی بپردازیم.

مقاله زیر را مطالعه کنید: خرید کانکس ویلایی به جای ساخت بنا در باغ

قابلیت بهره برداری در شرایط اقلیمی متفاوت

کانکس های ویلایی را می توانید به سادگی در شرایط اقلیمی متفاوت علی الخصوص مناطقی که به دلیل سرما دچار یخ زدگی می شوند قرار دهید. معمولا در مناطق سردسیر ساخت و ساز با مصالح سنتی به مندی پیش می رود و هزینه ی زیادی را به دنبال دارد. با استفاده از راه حل کانکس های پیش ساخته که در کارخانه ها تولید می شود می توانید به میزان زیادی در هزینه ها صرف جویی کنید. کافی است پس از انتخاب وکانکس ویلایی مورد نظرتان آن را خریداری کرده و قطعات پیش ساخته را به محل مورد نظر انتقال دهید.

پس از آن فرایند نصب و اجرا به سرعت انجام می گیرد. شما می توانید بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی ویلای مورد نظر خود را سفارش دهید و آن را در ملک خود نصب کنید.

مصرف بهینه انرژی و استقامت بسیار بالا

معمولا ساختمان هایی که به شیوه ی سنتی ساخته می شوند به علت نوع مصالحی که در آن ها به کار مرود دچار مشکلات سرمایشی و گرمایشی هستند. نکته مهم تر اینکه مصالح سنتی بسیار سنگین هستند و باعث می شوند که وزن سازه های سنتی بسیار سنگین باشد و در برابر زلزله و بلایای طبیعی از مقاومت کمی برخوردار باشند.

کانکس

تولید کانکس های ویلایی در سال های اخیر باعث شده است که افراد بتوانند به میزان زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. این ویلاهای پیش ساخته از استقامت بسیار بالایی برخوردار هستند و عایق بندی مطلوب آن ها باعث شده است که از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. استفاده از انواع عایق بندی ها در کف، دیوار و بدنه، پنجره های دوجداره و … باعث شده است که از هدر رفت انرژی جلوگیری به عمل بیاید. این ویژگی ها باعث می شود علاوه بر مصرف بهینه انرژی کانکس های ویلایی از استحکام و پایداری فوق العاده ای برخوردار باشند.

امکان حمل و نقل ویلاهای پیش ساخته

ممکن است شما ملکی را خریداری کرده باشید و بخواهید ساختمانی در آن احداث کنید. در صورت استفاده از روش های سنتی ساخت و ساز علاوه بر اتلاف زمان مجبور هستید هزینه های مالی و انسانی زیادی را نیز متحمل شوید. بنابراین با انتخاب کانکس های ویلایی می توانید ساختمان مورد نظرتان را در مدت زمان کوتاهی به ملک مورد نظر انتقال دهید.

یکی از دلایل استفاده از کانکس های ویلایی پیش ساخته هزینه بسیار پایین آن در مقایسه با مصالح سنتی این کاهش هزینه ها چشمگیر است. با توجه به هزینه های پایین امکانات این ویلاهای پیش ساخته مانند ویلاهای عادی است.

معایب کانکس های ویلایی

مسلما کانکس ویلایی نیز مانند هر سازه ی دیگری دارای معایبی است. البته این معایب محدود شامل محدودیت هایی در ساخت طبقه های مختلف و تنوع کمتر در طراحی و تولید این کانکس ها می شود. با توجه به مزیت های این کانکس ها این معایب چندان به چشم نمی آیند.