کانکس کارگاهی

کانکس کارگاهی و کانکس کارگری

یکی از پرکاربردترین محصولات پوریا کانتین بین الملل کانکس های کارگاهی می باشد، دقت نمایید کانکس کارگاهی با کانکس کارگری متفاوت بوده و به لحاظ استفاده لزوما” یکسان نمی باشند و به اشتباه در میان بعضی از تولیدکنندگان کانکس ایران به کانکس کارگاهی کانکس کارگری گفته می شود.
همانطور که می دانید در صنایع مختلف همانند سد سازی، ساختمان سازی، احداث پل ها، ساخت پتروشیمی، شهرک سازی ها، احداث مجتمع های نفت و گاز و پتروشیمی و سایر پروژه های جاری کشور ایران اولین گام مشخص شدن مکان مناسب جهت هر پروژه است که معمولا بصورت خاک می باشد و می بایست برای استارت زدن کار به اصطلاح “کارگاه ” ایجاد نمود که در حقیقت متشکل از منابع نیروی انسانی، ماشین آلات و ملزومات پروژه می باشد.
حال در نظر بگیرید اولین گام برای اسکان و مستقر نمودن منابع ساخت فضاهایی است که بتوان نیروهای انسانی را در آن اسکان داد، و نیز برای استقرار ماشین آلات و تجهیزات می بایست فضاهایی را به عنوان انبار احداث نمود.
چنانچه بخواهیم سریع ترین راه را برای استقرار نیروهای انسانی اعم از کارفرمایان، مدیران پروژه، کارشناسان و کارمندان، کارگران پیشنهاد نماییم؛ استفاده از کانکس کارگاهی با ابعاد و پلان ها و نقشه ها با امکانات مختلف می باشند، کانکس های کارگاهی دارای اتاق های مدیریتی ، سالن های کنفرانس، اتاق های اداری، نمازخانه، اتاق های استراحت، خوابگاه ها، سالن های غذاخوری، آشپزخانه پخت غذا، سرویس های بهداشتی توالت و دستشویی و حمام، اتاق رانندگان، انبار ها و سایر فضاهای مورد نیاز در یک کارگاه پروژه بزرگ.
چنانچه دقت نمایید کانکس کارگری یکی از انواع و کاربرد های کانکس های کارگاهی می باشد که در یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرد و چنانچه بخواهیم بجای کانکس کارگاهی بگوییم کانکس کارگری غلطی مصتطلح می باشد .
ابعاد کانکس های کارگاهی اکثرا به نحوی انتخاب می شوند که جابجایی برایشان در پروژه ها به راحتی امکان پذیر بوده و بتوانند پس از پایان یک پروژه چند ساله به پروژه دیگری منتقل نموده و مجدد با تغییر در اتاق ها طبق نفرات پروژه جدید استفاده نمایند.
در مقالات بعدی سعی می شود با توجه به تجربیات سالهای گذشته با پلان و جانمایی اتاق های کانکس کارگاهی بیشتر آشنا شده و با انواع کانکس های کارگاهی بیشتر آشنا شوید.