استفاده از کانکس برای میوه و تره بار

یکی از انواع پرکاربرد کانکس های غیر مسکونی کانکس میوه و تره بار می باشد. هدف از خرید این نوع کانکس میوه و تره بار می باشد. معمولا این نوع کانکس ها را در میادین میوه و تره بار استفاده می شوند. موارد دیگر استفاده از این کانکس ها شهرک های سازمانی یا محله هایی است که دسترسی آن ها به مراکز خرید دور است.

 

خرید کانکس فروشگاهی

در واقع کانکس میوه و تره بار نوعی کانکس فروشگاهی به شمار می رود. استفاده از این نوع کانکس ها در سازمان میادین میوه و تره بار برای بهینه سازی و ارائه خدمات شهری در رابطه با ایجاد رفاه شهروندان به کار می رود. با کمک این طرح شرایط رفاهی کافی برای شهروندان ایجاد خواهد شد.

کانکس میوه و تره بار در مقایسه با سازه های سنتی از قیمت مناسب تری برخوردار است استفاده از این سازه های پیش ساخته باعث می شود تا معضلات بیکاری و اشتغال زایی تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. معمولا شهرداری هر منطقه فضایی را برای اجرا و نصب کانکس های میوه و تره بار ایجاد می کند تا در صورت دور بودن منطقه مورد نظر به میدان میوه و تره بار افراد بتوانند به سادگی از نزدیکترین محل به میوه و سبزیجات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

این نوع کانکس ها از طراحی شبیه به غرفه برخوردار هستند به همین علت فضای زیادی را در خیابان و پیاده رو را اشغال نمی کنند. این نوع سازه ها به شکل سیار و ثابت وجود دارند.

طراحی کانکس میوه و تره بار چگونه است؟

نخستین موردی که در هنگام طراحی کانکس میوه و تره بار باید مورد توجه قرار داد رفاه حال مشتریان می باشد. این مدل کانکس ها را باید به شکلی طراحی کنند که مشتریان بتوانند به راحت ترین وجه ممکن خرید خود را انجام دهند. از سوی دیگر طراحی کانکس میوه و تره بار باید بر اساس نوع محصولی که قرار است ارائه شود انجام بگیرد تا فروشنده این امکان را داشته باشد به سادگی محصولات خود را به فروش برساند.

 

خرید کانکس

ابعادی که برای طراحی انواع کانکس های میوه و تره بار در نظر گرفته می شود کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. این طراحی بر اساس مکانی که مورد نیاز است ساخته می شود تا قابلیت استفاده از همه امکانات مورد نظر را مرتفع نماید. این کانکس ها می توانند تعداد زیادی محصولات را به شکل کاملا بهینه در خود جای دهند.

این طراحی با قفسه بندی های متناسب با استفاده از ویترین و پارتیشن بندی ها فضای مطلوب را برای چیدمان محصولات به وجود می آورد. همه این موارد با هزینه بسیار کمتری در مقایسه با فروشگاه هایی که در پاساژها واقع شده اند انجام می گیرد.

این سازه ها را از لحاظ زیبایی به شکلی طراحی می کنند که باید با فضای کلی شهر مطابقت داشته باشد. کانکس ها را نسبت به مکانی که در آن قرار می گیرند، از لحاظ طراحی و ابعاد از قابلیت تغییر برخوردار هستند. کانکس های میوه و تره بار در برابر تغییرات جوی مانند بارش باران و برف، عوامل طبیعی مثل زلزله و طوفان بسیار مقاوم بوده و مزایای دیگر کانکس ها را دارند.

مشخصات کانکس میوه تره بار چیست؟

معمولا کانکس میوه و تره بار را به دو شکل مختلف اجرا می کنند. این نوع کانکس را در مواردی با استفاده از ساندویچ پانل می سازند یا به شکل کانکس های خاصی که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. برای ساختن شاسی کانکس میوه و تره بار معمولا از تیرآهن های مدل IPE با شماره 14 تا 18 با توجه به متراژ بالا استفاده می کنند. با توجه به اینکه میوه و سبزیجات جزو موادی هستند که خیلی سریع فاسد می شوند لازم است که دمای داخلی کانکس را متناسب با نوع سازه تنظیم کنند. کارشناسان در این مواقع پیشنهاد می کنند که برای ایجاد فضای مطلوب از عایق پلی یورتان یا ساندویچ پانل بهره بگیرند.

برای ایجاد زیبایی ظاهری و پوشش دادن نمای بیرونی این نوع کانکس ها معمولا از سایدینگ و کامپوزیت آلومینیومی استفاده می شود.

اسکلت کانکس های میوه و تره بار، معمولا با استفاده از پروفیل هایی در اندازه های ۴۰×۴۰ و ۴۰×۸۰ ساخته می شوند. این نوع استراکچر کاملا سنگین و ضد زنگ می باشد. برای ایجاد کف مناسب در این کانکس ها از مصالحی نظیر سرامیک با اجرای ملات و سیمان استفاده می کنند سپس آن را با یک کفشور مناسب برای شستشو پوشش می دهند. برای ایجاد سیستم روشنایی و دیگر سیستم ها مانند سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع از سیم کشی های روکار و توکار با کابل های نمره 4 استفاده می کنند. معمولا برای ایجاد یک سیستم سرمایشی مناسب از اسپیلت های مینیاتوری جداگانه و تجهیزات با کیفیت برای قطع و وصل سیستم ها بهره می گیرند.

این نوع کانکس ها مجهز به درب و پنجره های یو پی وی سی به همراه یراق آلات استاندارد می باشند. خرید کانکس میوه و تره بار علاوه بر استفاده شخصی، در اغلب مواقع توسط شهرداری های مناطق مختلف برای رفاه شهروندان انجام می گیرد. ایجاد این نوع کانکس ها باعث می شود که توزیع میوه و سبزیجات به سادگی انجام بگیرد و مردم به راحتی مایحتاج خود را تامین کنند. نکته مهمی که در رابطه با این نوع کانکس ها وجود دارد امکان تغییر کاربری آن ها در زمان فروش است.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی کانکس ها

مهمترین ویژگی های کانکس میوه و تره بار

از آنجا که کانکس میوه و تره بار در دسته کانکس فروشگاهی قرار می گیرد در هنگام ساخت آن باید مواردی را رعایت نمایند. این موارد بر اساس استانداردهای خاصی به شکل معمول در کانکس پیش ساخته انجام می شود. اما نکته قابل ملاحظه این است که به درخواست مشتریان می توانید ابعاد کانکس های معمولی که بر اساس استاندارد در حدود 19.8 متر مربع را تغییر بدهید. ارتفاعی که برای این نوع کانکس ها در نظر می گیرند باید به شکلی باشد که افراد بتوانند به راحتی در آن به فعالیت بپردازند. نکته دیگر اینکه برای طراحی ابعاد کانکس ها محدودیتی وجود نخواهد داشت. در ادامه قصد داریم مواردی را که لازم است در هنگام طراحی کانکس رعایت شوند را به اختصار مورد بررسی قرار دهیم.

 

خرید کانکس میوه و تره بار

ایجاد دیوارهای ضد حریق

دیوارهای داخلی کانکس میوه و تره بار باید در مقابل آتش سوزی و هر نوع ضربه و فشار از پایداری بالایی برخوردار باشند. یکی از بهترین گزینه هایی که برای ساخت این نوع کانکس ها پیشنهاد می شود استفاده از ساندویچ پانل های ضد حریق می باشد. معمولا برای ساخت دیوارهای این نوع کانکس ها از ساندویچ پانل های پشم سنگ یا عایق پلی یورتان استفاده می کنند. استفاده از این مصالح باعث می شود که یک سازه با کیفیت و مناسب داشته باشید.

ایجاد تجهیزات امنیتی

همانطور که قبلا اشاره کردیم کانکس میوه و تره بار یک نوع کانکس فروشگاهی به شمار می رود و در ساعاتی از شبانه روز تعطیل است. مسلما این فروشگاه ها به شکل 24 ساعته باز نمی باشند. بنابراین درست شبیه به سازه های تجاری سنتی نیاز به تجهیزات امنیتی مناسب دارند. برای ایجاد این هدف می توانید در هنگام طراحی کانکس های میوه و تره بار و هر نوع کانکس فروشگاهی دیگر از کرکره های برقی یا درب های ضد سرقت کمک بگیرید. در صورتی که این موارد ایمنی در طراحی سازه لحاظ نشده باشد می توانید از حفاظ های فلزی یا دوربین های مدار بسته برای حفظ امنیت بیشتر کانکس بهره بگیرید.

ایجاد ویترین و قفسه

یک کانکس میوه و تره بار استاندارد باید برای فروش محصولات خود از امکانات ویژه ای نظیر قفسه ها، ویترین و کابینت های مخصوص برخوردار باشد. مطمئنا افراد برای ارائه و نگهداری محصولات نیاز به تجهیزاتی دارند و نمی توانند که آن ها را به صورت انباشته بر روی همدیگر بریزند. ممکن است این موضوع در ظاهر امر اهمیتی نداشته باشد اما ایجاد یک قفسه بندی مناسب در طراحی کانکس های فروشگاهی به عنوان مهمترین ملزومات به شمار می رود.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی، حشرات و رطوبت

بخش بیرونی کانکس میوه و تره بار را معمولا از متریال مرغوب می سازند. مواد استفاده شده برای ساخت این بخش از مقاومت بالایی در برابر حشرات موذی، رطوبت و زنگ زدگی برخوردار می باشد. کانکس های میوه و تره بار را به شکل معمول در محیط های سرباز و فضای شلوغ قرار می دهند. بنابراین استفاده از بهترین گزینه ها برای پوشش دادن دیواره های بیرونی الزامی است. برای ساخت این دیواره ها می توانید از ساندویچ پانل های دیواری و دیگر تجهیزات مانند کامپوزیت، سایدینگ و…. بهره بگیرید. پوشش بیرونی پانل های کانکس های میوه تره بار را معمولا از ورقه های گالوانیزه یا آلوزینک رنگ شده انتخاب می کنند. این گزینه ها در برابر مواد شیمیایی از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند. همانطور که قبلا اشاره کردیم کامپوزیت و سایدینگ نیز از متریال های پرکاربرد می باشند در برخی موارد مشاهده می شود که برای ساخت این نوع کانکس ها از پی وی سی روکش دار نیز استفاده می شود.

ایجاد سیستم گرمایشی و سرمایشی

کانکس های میوه و تره بار باید مانند یک فروشگاه سنتی مجهز به همه امکانات رفاهی باشد. بنابراین در هنگام طراحی آن ها باید تمهیداتی برای ایجاد سیستم های گرمایشی و سرمایشی اندیشیده شود. ایجاد یک فضای مناسب برای نصب کولر، نورتاب ها، کولر و مخزن آب مواردی هستند که باید در انواع کانکس های فروشگاهی رعایت شود. به این ترتیب افراد می توانند در فصول مختلف سال به راحتی در این کانکس ها به فعالیت بپردازند.

ایجاد درب و پنجره های مناسب

کانکس میوه و تره بار را باید با استفاده از درب ها و پنجره های یو پی وی سی تولید کنند. در هنگام ساخت این نوع کانکس ها می توانید از درب هایی با شیشه های سکوریت استفاده کنید. این درب ها به صورت کشویی یا لولایی باز و بسته می شوند. شیشه های سکوریت در مقایسه با شیشه های خام در برابر شکستگی و تحمل فشار از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. این نوع شیشه ها در برابر تغییرات دمایی نیز پایداری بیشتری از خود نشان می دهند. کانکس میوه و تره بار به عنوان یک کانکس فروشگاهی است بنابراین درب ها و پنجره ها باید به گونه ای طراحی شوند که ارائه محصولات به سادگی انجام بگیرد. به زبان ساده درب ها و پنجره ها باید به گونه ای طراحی شوند که همه محصولاتی که در فروشگاه وجود دارند به خوبی قابل مشاهده باشند.

ظاهر زیبا و جذاب

این نوع کانکس ها را معمولا در سطح شهر به کار می برند به همین دلیل است که زیبا سازی آن ها بسیار مورد توجه قرار دارد. همه مردم به دنبال زیبایی هستند بنابراین زمانی که ظاهر این کانکس ها زیبا باشد فورا توجه آن ها را به خود جلب می کند و همین امر موجب بهبود کسب و کار افراد می شود.

سیم کشی و روشنایی

در یک کانکس میوه و تره بار استاندارد سیم کشی و سیستم برق رسانی باید به شکل داکت و روکار انجام شود تا از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری گردد. روشنایی در محیط بیرونی و داخلی این سازه های پیش ساخته از اهمیت زیادی برخوردار است. لازم است کانکس های فروشگاهی را متناسب با نیاز و کاربری مورد نظرتان انتخاب کنید.

مزایای خرید کانکس میوه و تره بار

زمانی که کانکس های میوه و تره بار را در نقاط مختلف شهر قرار دهند مسلما توزیع میوه و سبزیجات به سادگی انجام می گیرد و همین امر باعث کنترل قیمت ها می شود. کانکس های میوه و تره بار به عنوان سازه های پیش ساخته ای به شمار می روند که معمولا برای ایجاد میدان ها و فروشگاه های میوه و تره بار محلی مورد استفاده قرار می گیرند. این موضوع زمانی اتفاق می افتد که شهرداری منطقه مورد نظر یک مکانی را برای این منظور تعیین کرده باشد. مسلما برخی از مناطق شهری با میادین میوه و تره بار فاصله زیادی دارند با استفاده از این کانکس ها اغلب فضایی را به شکل غرفه ای ایجاد می کنند. به علت رفت و آمدهای زیاد این کانکس ها را بیشتر در مکان هایی قرار می دهند که امکان رفت و آمد و پارک اتومبیل ها وجود داشته باشد و اختلالی در تردد عمومی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: ویژگی های کانکس استاندارد

دیگر کاربردهای کانکس های میوه و تره بار چیست؟

در برخی موارد این کانکس ها را در میادین میوه و تره بار مورد استفاده قرار می دهند. همانطور که می دانید میدان های میوه و تره بار از حجره های بزرگی تشکیل شده است و به عنوان محل پخش میوه و سبزیجات به داخل شهر شناخته می شوند. بنابراین در این مکان ها لازم است که مغازه های کوچکی نیز برای خرده فروشی بار وجود داشته باشد. با توجه به اینکه در این مناطق با محدودیت ساخت و ساز روبرو هستیم استفاده از این نوع کانکس ها در این اماکن یک گزینه مناسب به شمار می رود. کانکس هایی را که برای میادین میوه و تره بار طراحی می کنند بیشتر شبیه به کانکس های ساده فروشگاهی هستند. این کانکس ها را معمولا در کنار حجره های اصلی به کار می برند. کانکس های میوه و تره باری را که برای داخل میادین میوه و تره بار طراحی می کنند نیازی به طراحی لوکس و دکوراتیو نخواهند داشت. این کانکس ها به شکل اتاقک های ساده ای هستند که در کنار حجره های اصلی نصب می شوند. با توجه به این امر این نوع سازه های ساده که معمولا با درب های کرکره ای باز شو بزرگ مجهز هستند برای استفاده در میادین میوه و تره بار بسیار مناسب هستند.

سوالات متداول

کانکس های میوه و تره بار را با چه هدفی می سازند؟

کانکس های میوه و تره بار نوعی از کانکس های فروشگاهی هستند که با هدف توزیع میوه و تره بار در سطح شهر قرار می دهند. این نوع کانکس ها را برای مناطق شهری استفاده می کنند که امکان دسترسی ساده به میوه و تره بار را به وجود می آورد.

دلیل توجه به ظاهر میوه و تره بار چیست؟

این کانکس ها را معمولا در سطح شهر قرار می دهند. به همین دلیل باید اط ظاهر متناسب و زیبایی برخوردار باشند تا بتوانند به سادگی توجه مردم را به خود جلب کنند.

مهمترین ویژگی کانکس های میوه و تره بار چیست؟

کانکس های میوه و تره بار مانند هر نوع کانکس دیگری به شکل سازه های پیش ساخته ای ارائه می شوند که نسبت به ساختمان های سنتی فضای کمتری را اشغال می کنند.در صورت عدم نیاز به این نوع سازه ها می توانید در کاربری آن ها تغییرات لازم را ایجاد کنید.

طراحی کانکس های کاربری چگونه انجام می گیرد؟

کانکس های میوه و تره بار به شکل سازه های پیش ساخته ای هستند که افرادمی توانند بنا به نیاز خود آن ها را انتخاب کنند. می توانید این سازه ها را به شکل سفارشی نیز طراحی کنید که در این موقعیت ایعاد و طراحی بر اساس نیاز کاربران انجام می گیرد.

تفاوت میان کانکس های تره بار سطح شهر و میادین میوه وتره بار در چیست؟

کانکس هایی که در سطح شهر قرار می گیرند باید از ظاهر زیبا و طراحی جذابی برخوردار باشند. اما کانکس هایی که در میادین استفاده می شوند از ظاهر ساده ای برخوردارند و به صورت اتاقک هایی برای عرضه میوهو تره بار می باشند که در کنار غرفه های اصلی نصب می شوند.