ويلا پيش ساخته و كانكس ويلايي

تفاوت ويلا پيش ساخته و كانكس ويلایی

داشتن ویلایی زیبا در منطقه ای خوش آب و هوا تقریبا خواسته اکثریت افراد است. اینکه بتوانند روزهای تعطیل را به تفریح بپردازند و چه بسا ؛ مکانی برای استراحت های طولانی مدت بدون صرف هزینه های سنگین هتل ها را داشته باشند.

اینجاست که بحث ساخت ویلا، حال ویلای پیش ساخته یا کانکس ویلایی به میان می آید. آیا به گوشه ای ترین بخش ذهن تان این مسئله خطور کرده که تفاوت میان این نوع از ویلاها را بدانید؟

در گذشته در اختیار داشتن ویلای پیش ساخته تقریبا آرزویی دست نیافتنی به حساب می آمد. امروزه اما با توجه به پیشرفت های صورت گرفته و فناوری های مدرن، دیگر نباید چنین آرزوهای پیش پا افتاده ای را دست نیافتنی دانست. شرکت پوریا کانتین با سابقه درخشان خود در عرصه تولید کانکس و ویلاهای پیش ساخته می تواند به شما در رسیدن به چنین آرزویی کمک کند. تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان و متخصصان نیازسنجی دقیقی از خواسته شما داشته باشند.
اما قبل از تمامی این اتفاقات نیاز است تا نسبت به تفاوت میان ویلای پیش ساخته و کانکس ویلایی اطلاعات کاملی بدست آورید. در ادامه توضیحاتی خدمت شما ارائه خواهیم داد.

تفاوت کانکس مسکونی با ویلایی

ویلای پیش ساخته را بشناسید

ویلای پیش ساخته آن هم در دنیای امروز به عنوان یک دستاورد مهم در حوزه معماری و عمران شناخته می شود. در واقع این قبیل از ویلاها را پس از تولید و ساخت در کارخانه یا حتی کارگاه، به راحتی میتوان به محل مورد نظر منتقل نمود. خصوصا با پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه، تنها به تعدادی پیچ و مهره یا حتی چند جوش نیاز است که آن را در محل نصب کرد. از طرفی بهره گیری از این نوع ویلاها محاسن زیادی را نیز به همراه دارد. از جمله اینکه در برابر زلزله، سیل، آتش سوزی و… مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

به طور کلی ویلای پیش ساخته به این معنی است که متخصصین مربوطه به درخواست کارفرما به سراغ ساخت سازه هایی قابل حمل می روند که با توجه به مصالح بکار رفته در آنها، تا حدود زیادی از وزن پایینی برخوردارند. به راحتی قابل انتقال به هر جا هستند و از مقاومت بالایی برخوردارند. معمولا افرادی که دارای باغ شخصی هستند و تمایلی به استفاده از آجر و سایر مصالح برای ساخت بنا ندارند از ویلای پیش ساخته استفاده می کنند.

از مهم ترین مسائلی که در رابطه با ویلای پیش ساخته وجود دارد، بودجه ای است که این نوع از ویلاها به خود اختصاص می دهند. در واقع افراد با هر بودجه ای می توانند از این کانکس ها استفاده نمایند بدون اینکه نگران کیفیت یا خدمات آن باشند. یکی از انواع خانه های پیش ساخته، ویلاهای دوبلکس است که این روزها توانسته طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند.
وقتی صحبت از خرید ویلاهای پیش ساخته به میان می آید، چیزی که بیش از هر چیزی چشم ها را به سمت خود می کشاند، امکاناتی است که در آنها تعبیه شده است. در ویلاهای پیش ساخته یا حتی کانکس ویلایی، یک درب ورودی بنا شده است که با توجه به پیشرفت های صورت گرفته امکان استفاده از درب های ضد سرقت نیز وجود دارد. دقت داشته باشید این قبیل از ویلاها تماما همانند ساخت ویلا با کمک مصالح بوده و شما می توانید تمامی نیازها و خواسته هایتان را اجرایی کنید و تمامی امکانات دلخواه را پیاده سازی نمائید.

کانکس ویلایی

در قسمت بالا به طور کامل ساخت ویلا پیش ساخته را برای شما شرح دادیم. اما منظور از کانکس ویلایی چیست؟ چه تفاوت هایی میان این سازه و ویلای پیش ساخته شده وجود دارد؟ شما باید کانکس های ویلایی را نوعی خانه بدانید که از تمامی امکانات رفاهی برای سکونت برخوردار می باشد. در واقع تفاوت زیادی میان کانکس های ویلایی و ویلاهای پیش ساخته وجود ندارد. تنها ابعاد است که این تفاوت ها را رقم میزند.

برای ساخت کانکس ویلایی از مصالح بسیار سبک استفاده می شود به همین دلیل جابجایی آن بسیار بالا بوده و قدرت مقاومت در برابر زلزله را افزایش می دهد. از طرفی سرعت ساخت آن به طور قابل توجهی بهبود پیدا می کند. چه کسانی را می توانید بیابید که از این مزایا بگذرد؟ همین مزایاست که باعث شده استقبال خریداران از کانکس ویلایی افزایش پیدا کند. و مهمترین عوامل گسترش آنها در مناطق یلاقی مانند لواسانات و باغ شهر های دیگر کشور می باشد.

برای ساخت کانکس ویلایی شرکت پوریا کانتین با هیچ محدودیتی روبرو نیست. شما می توانید این سازه را در هر ابعادی که تمایل دارید سفارش دهید. البته مسئله مهم به شرایط حمل آن برمیگردد. در واقع ابعاد مورد نظر شما باید به گونه ای باشد که استانداردهای لازم ترافیکی جهت حمل آن به منطقه مورد نظر را نقض نکند. البته امروزه با توجه به پیشرفت های صورت گرفته می توان کانکس ها را چند قلو ساخت و پس از انتقال به محل مربوطه به یکدیگر متصل نمود. به این ترتیب ساخت کانکس هایی در ابعاد بزرگ و حمل آنها نیز بدون مشکل خواهد بود.

برای طراحی و ساخت کانکس های ویلایی نیز متخصصان به بررسی های فنی و محاسبات سازه نیاز دارند. باید موقعیت جغرافیایی ملک را مورد ارزیابی قرار دهند تا مصالح بکار رفته در ساخت کانکس با آب و هوا و شرایط جوی آن همخوانی داشته باشد. زیرا محل قرارگیری درب ها و پنجره ها ، نورگیر ها و بسیاری از نکات فنی مانند نوع مصالح مورد نیاز در اقلیم های خاص باید متناسب با محل قرار گیری بنا تعیین شود. جالب اینجاست که بدانید با ساخت این کانکس ها میتوانید در مدت چیزی حدود 25 الی 30 سال بدون هیچگونه مشکلی از آنها استفاده نمائید. حتی امکان بازسازی و تعمیر مختصری از آنها وجود دارد.

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم به شرح مشخصاتی از ویلا پیش ساخته و کانکس ویلایی بپردازیم. این مشخصات به راحتی کمک می کند تا تفاوت میان آنها را درک کنید. آیا حال دانستید کدام یک از این سازه ها می تواند نیاز شما را برآورده سازد؟ اگر همچنان سوال و ابهامی در ذهن شما باقی مانده است، توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان سایت پوریا کانتین آماده اند تا اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما بگذارند.