کانکس سیگار

معرفی کانکس اتاق سیگار

کانکس اتاق سیگار، سازه پیش ساخته کوچکی است که در مجامع عمومی یا محیط‌های پرخطر استفاده می‌گردد. این اتاقک شاید در ظاهر یک فضای با کاربری غیرضروری به ‌نظر بیایید، اما استفاده از این اتاقک‌ها در محیط‌های مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد. نصب این اتاقک در فضاهای مختلف تجاری و صنعتی نه‌تنها برای مردم عادی و غیر سیگاری مزاحمت ایجاد نمی‌کند؛ بلکه افرادی که عادت به استعمال دخانیات مختلف دارند به‌راحتی و بدون این‌که مشکلی به وجود آید می‌توانند به این کار مبادرت ورزند.

گاهی برای همه ما پیش‌آمده که در هنگام پیاده‌روی یا رانندگی دود سیگار فرد دیگر وارد دستگاه تنفسی و حلقمان می‌شود. در این لحظه دود سیگار و بوی نامطبوع چقدر ما را آزرده خاطر یا عصبانی کرده؟ یا کل روزمان را خراب کرده است؟ اگر مشکل تنفسی مثل آلرژی یا آسم داشته باشیم مشکلات ناشی از استعمال دخانیات توسط افراد دیگری که حتی به عنوان رهگذر از کنارمان می‌گذرند، برایمان مشکل‌زا خواهد بود.

علاوه بر همه این مسائل، همه جوامع پزشکی همواره توصیه می‌کنند برای طول عمر بیشتر و حفظ سلامتی بدن باید از استعمال دخانیات اجتناب ورزید. با این حال تعبیه کانکس استعمال دخانیات در مجامع عمومی و مجتمع‌های صنعتی از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار است.

 

خرید کانکس سیگار

کانکس اتاق سیگار چیست؟

قبل هر کاری بهتر است تعریف جامع و کاملی از کانکس اتاق سیگار ارائه داده با مفهوم کلی آن آشنا شویم. کانکس سیگار در واقع اتاقک یا فضای پیش‌ساخته ای است که شاسی آن از تیرآهن 16 ‌میلی‌متری ساخته می‌شود. اصولا دیواره‌های این اتاقک را با شیشه‌های سکوریتی یا دیوار پوش‌های شفاف می‌پوشانند تا داخل این سازه از بیرون کاملا قابل رویت باشد.

برای این‌که بتوان کف کانکس سیگار را به ‌راحتی با وسایل مختلف نظافتی تمیز نمود، از ورق‌های آلومینیومی یا کامپوزیتی با ضخامت ۱۸ میلی‌متری برای پوشاندن کف این سازه استفاده می‌کنند. از کانکس اتاق سیگار عمدتا در مجامع عمومی، صنعتی، مسکونی و پرتردد استفاده می‌گردد که هدف از آن کاهش خطرات ناشی از روشن بودن سیگار در این مراکز است. از کانکس استعمال دخانیات در پاساژها و مجامع عمومی همچون فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها استفاده می‌شود تا دوده سیگار مزاحم سایر افراد جامعه نشود.

کاربرد کانکس استعمال دخانیات

درباره کاربرد کانکس اتاق سیگار می‌توان موارد زیادی را نام برد که در هر کدام با توجه به شرایط حاکم اهمیت استفاده از این سازه‌ها بیشتر از پیش روشن می‌گردد.

  • کارخانه‌ها

در کارخانه‌های مختلف به ویژه مجموعه‌های تولیدکننده مواد اشتعال‌زا کوچک‌ترین جرقه ممکن است اتفاقات ناگواری را رقم بزند. در نتیجه استعمال دخانیات توسط کارگرها و کارمندان این مجموعه خطرات بسیار زیادی را جدی‌تری را به دنبال دارد. استفاده از اتاقک سیگار در این کارخانه‌های امنیت فضای این مجموعه‌ها را تا میزان بالایی تضمین می‌کند.

  • مجتمع‌های تجاری

افراد مختلف عمدتا برای خرید و تفریح به مجتمع‌های تجاری مراجعه می‌نمایند؛ در نتیجه افرادی که در ورودی یا داخل این مراکز اقدام کشیدن سیگار می‌کنند چهره زشتی را در معرض نمایش قرار می‌دهند. علاوه بر این ته‌مانده‌های سیگار باعث کثیف شدن ورودی و کف ساختمان‌ها می‌شود؛ بنابراین نصب اتاقک‌های پیش ساخته استعمال دخانیات در مجتمع‌های تجاری تمام مشکلات مربوط به این زمینه را به طور کامل رفع می‌نماید.

  • فرودگاه‌ها و پایانه‌ها

روزانه هزاران نفر در فرودگاه‌ها و پایانه‌ها شهری و بین شهر تردد می‌کنند که برخی از آن‌ها از دخانیات و سیگار استفاده می‌نمایند. با طراحی فضای مناسبی برای استعمال دخانیات باعث می‌شود تا این افراد بدون آزار و اذیت دیگران بتوانند از سیگار خود استفاده نمایند.

  • پالایشگاه‌ها

پالایشگاه‌ها یکی از پرخطرترین مجموعه‌هایی است که به طور اکید استفاده از فندک، کشیدن سیگار و… در داخل آن منع شده و در صورت رویت با فرد متخاطی به طور کاملا جدی برخورد می‌گردد. پالایشگاه‌ها مملو از موارد اشتعال‌زا نفتی و غیرنفتی هستند که در اثر کوچک‌ترین جرقه منفجر می‌شوند. در نتیجه نصب کانکس اتاق سیگار از اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد.

  • هتل‌ها، شرکت‌های خصوصی و بین‌المللی

دود ناشی از سیگار نه تنها بوی نامطبوعی دارد بلکه باعث آلودگی محیط شده و در پاره از مواقع استایل کاری افراد مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مجموعه‌های حرفه‌ای برای اینکه جایگاه خود را در میان مردم و رقیبان خود حفظ کنند، عمدتا استعمال دخانیات را در داخل مجموعه ممنوع کرده‌اند. این شرکت‌ها افرادی که تمایل دارند سیگار بکشند را به محوطه‌ای که در گوشه از آن اتاقک استعمال دخانیات نصب شده هدایت می‌کنند.

اماکن مناسب برای نصب اتاقک سیگار

این اتاقک‌ها در راستای توسعه ترک سیگار و عادات زشت و ناپسند استعمال دخانیات مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر همین اساس برای نصب این سازه در اماکنی همچون ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و… از بالایی برخوردار است. کانکس اتاق سیگار عمدتا در فضاهایی استفاده می‌شود که سد راه افراد دیگر جامعه یا کارکنان مجتمع‌های مختلف قرار نگیرد.

زیر پله، پارکینگ، زیرزمین، فضاهای دور از چشم، گوشه‌ای از مجتمع‌های مختلف صنعتی و تجاری و پشت‌بام ازجمله مکان‌هایی هستند که برای نصب کانکس سیگار مدنظر قرار می‌گیرد. ابعاد و اندازه‌ای که برای طراحی این سازه مدنظر مهندسان قرار می‌گیرد به محل نصب کانکس بستگی دارد.

برای مثال سازه‌هایی که برای یک شرکت کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرد، مطمئنا از نظر ابعاد و اندازه با کانکسی که در فضای فرودگاه استفاده می‌شود متفاوت خواهد بود. چرا که تعداد افراد مصرف کننده دخانیات در شرکت بسیار کمتر از تعداد افرادی است که از کانکس سیگار در فرودگاه استفاده می‌کنند. به ‌طور کلی می‌توان گفت حداقل ابعادی که برای طراحی این سازه مدنظر قرار می‌گیرد ۹ الی ۱۲ مترمربع است. این اندازه بسته به فضای مورد نظر گاها تا ۳۰ مترمربع افزایش می‌یابد.

 

کانکس سیگار با کیفیت

 

مشخصات فنی اسموکینگ روم

در طراحی اسموکینگ روم از تجهیزات و امکاناتی استفاده می‌شود که در این بخش به‌ طور خلاصه در مورد هر کدام از این موارد صحبت خواهیم کرد.

  1. تیرآهن یا شاسی کشی

برای این‌که اسکلت کلی سازه مستحکم باشد، برای شاسی کشی از تیرآهن با نمره ۱۴ و ۱۶ میلی‌متری استفاده می‌کنند. همچنین از ورق‌های آلومینیومی یا گالوانیزه با ضخامت 0.5 الی 0.7 میلی‌متری برای کلاف پیچ کردن سازه‌های اسکلتی این اتاقک‌ها استفاده می‌شود. اگر از کانکس اتاق سیگار در فضای سرد استفاده شود، از ورق‌های با ضخامت بیشتر برای پوشش دیوار، کف و سقف این سازه استفاده می‌گردد.

  1. دیوار و کف‌پوش‌ها

برای پوشش دیواره‌های اتاق سیگار عمدتا از شیشه سکوریت یا تعلق استفاده می‌گردد تا داخل این سازه قابل رویت باشد. همچنین در مورد نصب کف پوش مناسب عمدتا از پروفیل‌های کامپوزیتی، آلومینیومی یا استیل استفاده می‌گردد. در اغلب موارد برای عایق کردن دیوارها، کف و سقف کانکس از مواد عایقی استفاده می‌شود تا داخل اتاقک در فصول مختلف سال از هوای مطلوبی برخوردار باشد.

  1. فن و کانال تهویه

استفاده از ۱ تا ۲ فن و کانال تهویه در سقف یا قسمت بالای دیوار اتاق باعث خروج دود ناشی از استعمال دخانیات می‌شود. این تجهیزات در تهویه بهتر کانکس اتاق سیگار نقش بسیار مهمی دارند که باید در انتخاب آن دقت زیاد صرف نمود.

با این ‌حال در داخل اتاقک از صندلی یا نشیمنگاه استفاده نمی‌شود تا افراد در هنگام استعمال دخانیات احساس راحتی و آسودگی نداشته باشند. در و دیوار اتاق را با انواع برچسب‌هایی که در مورد مضرات استعمال دخانیات سخن گفته، پر می‌کنند تا افراد را ترغیب به ترک این عادت نمایند.

عمدتا اتاقک را در ارتفاع مشخص و دور از دید عموم افراد جامعه نصب می‌نمایند تا از دیدن مصرف سیگار توسط جمعی از افراد آثار سو بر تربیت و روحیات کودکان و نوجوانان جامعه نداشته باشد.

 قیمت اتاقک سیگار

به طور کلی نمی‌توان قیمت مشخصی را برای کانکس اتاق سیگار تعریف نمود؛ چرا که پارامترهای مختلفی در قیمت‌گذاری این سازه مطرح می‌گردد. در این بخش چند مورد از پارامترهایی که در قیمت‌گذاری این سازه نقش دارد را به طور مختصر بیان کرده‌ایم.

  • نوع مواد به‌ کار رفته در ساخت اتاقک

نوع و جنس مواد اولیه‌ای که در ساخت اسکلت، کلاف، دیوار پوش و… این سازه به کار رفته ازجمله پارامترهایی است که در قیمت‌گذاری کانکس سیگار نقش بسیار زیادی دارد. بنا به سفارش مشتری هر چه از متریال های با کیفیت و درجه اول با ضخامت بیشتری استفاده گردد، قیمت تمام شده سازه بالاتر خواهد بود.

  • ابعاد و اندازه سازه

ابعاد و اندازه سازه میزان مواد اولیه مصرفی برای طراحی و ساخت این اتاقک را تعیین می‌کند؛ در نتیجه ابعاد و اندازه اتاقک هر چقدر بزرگ‌تر باشد، قیمت آن‌هم بیشتر می‌شود.

 

مقالات زیر را بخوانید

استفاده از کانکس به عنوان انباری

مشخصات فنی کانکس ها

طول عمر کانکس 

کلام آخر

کانکس اتاق سیگار دارای ابعاد مختلفی که در مجموعه‌های متعدد استفاده می‌گردد تا دود سیگار افراد حاضر در محیط‌های عمومی اذیت نکند. همچنین نصب این سازه در مجتمع‌های صنعتی و تجاری باعث کاهش خطرات آتش‌سوزی و انفجار می‌گردد. این سازه‌های فضایی را برای افراد استعمال سیگار به وجود می‌آورد تا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران و کاهش خطر آتش‌سوزی نسبت به استعمال سیگار مبادرت ورزند.

در مورد کانکس اتاق سیگار چنانچه بخواهید بیشتر بدانید یا اینکه در مورد قیمت کانکس اتاق سیگار یا درمورد خرید کانکس اتاق سیگار توضیحات بیشتری بخواهید می توانید با کارشناسان فروش یا بخش فنی پوریا کانتین بین الملل به شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمایید:

تلفن واحد فروش(ساختمان مرکزی): ۷-۸۸۶۷۸۲۳۵-۰۲۱

تلفن واحد فروش(کارخانه): ۵۵۲۷۲۳۴۲-۰۲۱ 

دورنگار : ۸۸۶۷۸۲۳۶-۰۲۱

موبایل مدیریت فروش : ۰۹۱۲۱۳۶۵۷۶۶