کانکس های دوطبقه در چه مواردی استفاده می شوند؟

کانکس دوطبقه یا کانکس دوبلکس به عنوان یکی از پرطرفداران ترین و مدرن ترین سازه های پیش ساخته است. این نوع کانکس ها را می توانید برای کاربری های مختلف استفاده کنید. معمولا کانکس های دو طبقه را به صورت سفارشی می سازند. برای ساخت این نوع کانکس از مصالح و تجهیزات با کیفیت بالا استفاده می کنند.

کانکس دوطبقه را با استفاده از تیرآهن هایی در سایزهای مختلف طراحی می کنند. ضخامت و سایز این تیرآهن ها را با توجه به ابعاد کانکس ها انتخاب می کنند. هر اندازه که ابعاد کانکس بزرگتر باشد برای ایجاد استحکام بیشتر از تیرآهن هایی با ضخامت بیشتر استفاده می کنند. برای ساخت سقف و دیوارهای این نوع کانکس ها از ساندویچ پانل های عایق کمک می گیرند. کانکس های دوبلکس را معمولا در پروژه های اداری به کار می برند اما کاربری های دیگری نیز دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

خرید کانکس دو طبقه

انواع کاربری های کانکس دوطبقه

همانطور که قبلا اشاره کردیم کانکس های دوبلکس یا دو طبقه را برای کاربری های مختلف استفاده می کنند که در ذیل به آن می پردازیم.

کاربری اداری: کانکس دوطبقه را می توانید به عنوان دفتر جلسات، دفتر کارمندان و اتاق مدیرعامل به کار ببرید.

کاربری به عنوان دفاتر کار پیش ساخته در شرکت های مختلف: می توانید از کانکس های دوبلکس برای مستقر کردن کارمندان یک شرکت بهره ببرید.

کاربری به عنوان خوابگاه مهندسان که در یک پروژه ساخت و ساز یا معادن مشغول به کار هستند.

یکی از مهمترین کاربری های کانکس دو طبقه استفاده از آن جهت کمپ های استراحتگاهی است. می توانید از کانکس های دو طبقه جهت اسکان مسافران و زائران در مراکز تفریحی و زیارتی بهره بگیرید.

استفاده برای فضای مسکونی و ویلایی: کانکس های دوبلکس یا دو طبقه یکی از زیباترین انواع کانکس های ویلایی و مسکونی به شمار می رود. در هنگام طراحی این مدل کانکس طبقه همکف را به عنوان سالن و نشیمن و آشپزخانه در نظر می گیرند. اتاق های خواب و سرویس های بهداشتی را در طبقه دوم قرار می دهند. این نوع کانکس های ویلایی بسیار شیک هستند و مناسب قرار دادن در فضای باغ و ملک مورد نظرتان است.

حتما مطالعه کنید: تفاوت کانکس مسکونی و اداری

انواع کانکس دوطبقه

کانکس دوطبقه را معمولا با توجه به نوع و نیاز کاربری مشتریان طراحی می کنند. ممکن است شما به فضای زیادی نیاز داشته باشید اما فضای لازم را برای استقرار کانکس نداشته باشید. بنابراین می توانید از کانکس های دوبلکس و دوطبقه استفاده کنید.

کانکس دوطبقه ویلایی

کانکس دوطبقه ویلایی یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین انواع کانکس های سفارشی به شمار می رود. این نوع کانکس ها با مصالح پیشرفته و با هزینه های کمتری ساخته می شوند. کانکس های دوطبقه نسبت به نمونه های سنتی از زیبایی بیشتری برخوردار هستند. کانکس دوبلکس ویلایی را زمانی به کار می برند که نخواهند فضای زیادی را از ملک مورد نظر را اشغال کنند. یکی دیگر از دلایل انتخاب این نوع کانکس نیاز به فضای بیشتر است.

کانکس ویلایی ویو زیبایی را برای شما به وجود می آورد. بیشتر افراد به فضای بیشتری برای زندگی نیاز دارند اما زمین کافی برای ساخت یک ویلا با مساحت مورد نظرشان ندارند. در این موقعیت می توانند از کانکس های دوطبقه استفاده کنند. مهمترین ویژگی کانکس های دوطبقه ویلایی این است که از فضای بیشتری برخوردار هستند و مساحت کمتری از ملک شما را اشغال می کنند.

انواع کانکس ویلایی را اینجا ببینید

کانکس دوطبقه کارگاهی

در برخی از پروژه ها به دلیل عدم وجود فضای کافی محلی برای استقرار کانکس های مختلف جهت اسکان مدیران، مهندسان و کارگران وجود ندارد. در این موقعیت بهترین گزینه استفاده از کانکس های دوطبقه کارگاهی است که مساحت کمتری را از فضای پروژه به خود اختصاص می دهند اما فضای اسکان بیشتری را در اختیار آن ها قرار می دهند.

طراحی خاصی که برای ساخت این سازه ها به کار می رود باعث می شود که افراد منظره چشم نوازی در پروژه های معماری به وجود بیاید و افراد زیادی را به خود جلب کنند. استفاده از کانکس های دوطبقه کارگاهی مزیت های زیادی برای پروژه های مختلف دارد. می توانید از فضای طبقه دوم برای اتاق مدیریت و برگزاری جلسات هیئت مدیره استفاده نمایید و طبقه همکف را نیز برای خوابگاه کارکنان اختصاص دهید.

برای مشاهده کانکس های کارگاهی کلیک کنید

کانکس های دوطبقه مدیریتی

ممکن است شما به یک فضای اداری بزرگ نیاز داشته باشید اما مساحت لازم را در اختیار نداشته باشید. در این موقعیت استفاده از کانکس های اداری به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. کانکس های دارای دوطبقه که کاربرد مدیریتی مهندسی دارند در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. می توانید با اشغال مساحت کمتر کارکنان بیشتری را در محیط اداری خود اسکان بدهید.

برای مشاهده کانکس های مدیریتی و اداری کلیک کنید

مزیت های استفاده از کانکس دوطبقه

استفاده از کانکس های دوبلکس یا دوطبقه طبیعتا مزایای زیادی را به دنبال دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

اولین مزیت استفاده از این نوع سازه ها صرفه جویی در هزینه های ساخت می باشد. شما به جای اینکه دو کانکس در ابعاد و طول های مختلفی سفارش دهید می توانید یک کانکس دو طبقه با ابعاد کمتر و فضای بیشتر استفاده کنید.

این نوع کانکس ها بسیار پرطرفدار هستند و می توانید با استفاده از گزینه فروش بخشی از هزینه ها را جبران کنید. شما می توانید پس از استفاده از کانکس آن را به عنوان سازه دست دوم به فروش برسانید.

برخی از کانکس های دوطبقه به شکل متحرک طراحی می شوند. می توانید این سازه ها را در هر مکانی که نیاز دارید استقرار دهید. کانکس دوطبقه متحرک یک گزینه مناسب برای استفاده در محیط های کارگاهی است.

 

کانکس ویلایی دو طبقه

کانکس های دوبلکس به کاربران این امکان را می دهند که نهایت استفاده را از فضای موجود ببرند.

علاوه بر مزیت هایی که ذکر کردیم. کانکس دوطبقه یک مجموعه کامل از امکانات را که برای اسکان موقت لازم است درون خود دارد. شما می توانید از این نوع سازه ها برای اسکان دائمی استفاده کنید. این کانکس ها دارای امکانات رفاهی نظیر سرویس های بهداشتی، آشپزخانه و اتاق خواب ها هستند.

یکی دیگر از ویژگی های کانکس های دو طبقه این است که در کوتاهترین زمان ممکن ساخته می شوند و افراد می توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. به این شکل که پس از انجام مراحل سفارش و ساخت آن تنها چند ساعت زمان نیاز است که کانکس در محل مورد نظر مستقر شود.

این نوع کانکس ها به شکل عایق گرما و سرما طراحی شده اند. بنابراین می توانید از آن ها در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کنید. کانکس های دوبلکس از قابلیت عایق صدا برخوردار هستند. این قابلیت باعث می شود تا صدای کمتری از بیرون به داخل نفوذ کند و بالعکس. علاوه بر این کانکس دوطبقه عایق اجازه ورود و خروج گرما و سرما را به فضای داخلی نمی دهد.

ساختار کانکس دوطبقه چگونه است؟

کانکس های دوطبقه یا دوبلکس همانطور که از اسم آن ها مشخص است از دو بخش یا طبقه ساخته شده اند. طبقه اول این نوع کانکس ها را با استفاده از مواد اولیه باکیفیت می سازند تا امکان تحمل وزن طبقه یا طبقات دیگر را داشته باشد. در چهار گوشه این نوع کانکس ها ستون هایی نصب می کنند که بتوانند مقاومت لازم را در برابر وزن طبقه دوم داشته باشند.

کانکس دوبلکس یا دوطبقه را می توانید با هر ابعاد و ارتفاع که مد نظرتان است سفارش دهید. ساخت این سازه ها از این جنبه هیچگونه محدودیتی نخواهد داشت. مصالح یا متریالی که برای ساختن بخش های داخلی و خارجی این کانکس ها به کار می برند از تنوع بالایی برخوردار هستند.

استفاده از متریال های مختلف برای ساخت این کانکس ها به کار می برند بر اساس سلیقه مشتریان است. انتخاب این متریال بستگی به نوع کاربری کانکس نیز دارد. به عنوان مثال برای ساخت کانکس های ویلایی دوطبقه از متریال پی وی سی استفاده می کنند.

برای سایر کانکس های دوطبقه از متریالی مانند گچ برگ، ام دی اف و … استفاده می کنند. زیرساخت این نوع کانکس ها معمولا از ورقه های فولادی می باشد که از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند. برای ساخت بخش داخلی کانکس های دوطبقه از بهترین مصالح موجود استفاده می کنند. اما دقت داشته باشید که استفاده از مصالح مختلف برای فضای داخلی این کانکس ها بستگی به نوع کاربری آن ها دارد. برای قسمت کف کانکس ها از موادی مانند سنگ ها، پارکت، سرامیک استفاده می کنند تا در طول زمان از مقاومت خود را از دست ندهند.

امکانات موجود در کانکس های دوطبقه چیست؟

کانکس دوطبقه را می توانید به راحتی طراحی کرده و بسازید. طراحی این نوع کانکس ها به گونه ای است که در قسمت بیرونی پله هایی را ایجاد می کنند. با کمک این پله ها می توانید به طبقه بالا رفت و آمد کنید.

برای ساختن کانکس دوطبقه معمولا از مصالح با مقاومت بسیار زیاد استفاده می کنند. یکی از پرکاربردترین این مصالح ساندویچ پانل ها هستند. استفاده از این پانل ها باعث می شود که وزن کانکس مورد نظر به میزان زیادی کاهش پیدا کند. کانکس های ساخته شده از ساندویچ پانل می توانند در مقابل گرما و سرمای شدید مقاومت بالایی داشته باشند.

معمولا کانکس های دوطبقه به سفارش مشتریان از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب برخوردار هستند. می توانید برای گرم کردن کانکس از سیستم گرمایشی مناسب در کف کانکس استفاده کنید. این امر باعث می شود که در فصل زمستان مشکلی برای روبرو شدن با سرما نداشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی های کانکس دوبلکس یا چند طبقه این است که این امکان وجود دارد که در طبقه بالای این نوع کانکس ها امکان ایجاد یک فضا به عنوان تراس یا بالکن وجود دارد. این فضا مکان مناسبی جهت استراحت و رفع خستگی می باشد.

می توانید در کانکس های دوطبقه هر واحد را به شکل جداگانه نصب کنید یا اینکه هر دو واحد را با هم نصب و اجرا کنید.

در قسمتی که دو طبقه کانکس به همدیگر متصل می شوند برای ایجاد دوام و مقاومت بیشتر می توانید از عایق هایی نظیر پلی استایرن کمک بگیرید. استفاده از این نوع عایق ها باعث می شود که از اتلاف انرژی جلوگیری شود و به میزان زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل بیاید.

کانکس دوطبقه معمولا مجهز به یک آشپزخانه با امکانات و تجهیزات مختلف مانند لوله کشی، اجرای شیرآلات گرم و سرد و…. می باشد.

استفاده از سرویس های بهداشتی مجزا در هر طبقه باعث ایجاد امنیت و آسایش کاربران می شود.

اسکلت بندی کانکس دوطبقه

برای افزایش مقاومت این سازه های دوطبقه باید در هنگام طراحی و ساخت آن از معیارها و استاندارد های ساخت و مهندسی پیروی کنید. جالب است بدانید که تجهیزات و مصالحی که در ساخت کانکس های دوطبقه به کار می روند باعث می شود که قیمت این سازه ها افزایش پیدا کند. مطمئنا خودتان هم به این مسئله واقف هستید که هزینه های ساخت کانکس های دوبلکس با کانکس های یک طبقه تفاوت فاحشی خواهند داشت. در بیشتر موارد این هزینه ها در زمان برآورد قیمت به عنوان هزینه اسکلت برآورد می شوند. یکی از دلایلی که موجب می شود که کانکس های دوطبقه از قیمت بیشتری برخوردار باشند طراحی و روش ساخت کانکس های دو طبقه می باشد.

طراحی کانکس دوطبقه

اینکه کانکس دوطبقه شما دارای چه پلانی باشد و از چه طراحی برخوردار باشد یا اینکه ابعاد آن در چه اندازه ای باشد یک امر شخصی است و بستگی به سلیقه و بودجه فرد دارد. یکی از مهمترین پارامترهایی که در کنار طراحی کانکس دوبلکس مهم است میزان بودجه فرد سفارش دهنده می باشد. نکته قابل توجه این است که طراحی کانکس دوطبقه ارتباط تنگاتنگی با نوع کاربری کانکس دارد. با توجه به نوع کاربری کانکس طراحی آن دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. طراحی در هزینه ساخت کانکس های دوبلکس نقش بسزایی دارد. بی شک هزینه طراحی یک کانکس کارگاهی با یک کانکس ویلایی با همدیگر متفاوت هستند.

مصالح ساختمانی

هنگامی که افراد قصد دارند برای طراحی و ساخت کانکس دوطبقه اقدام کنند هزینه هایی که جهت ساخت کانکس های اداری، مسکونی و کارگاهی صرف می شود کاملا متفاوت است. مصالحی که برای ساخت کانکس های اداری به کار می رود با کانکس های کارگاهی ، ویلایی متفاوت است. نوع مصالح را به شکل معمول بر اساس نوع کاربری کانکس ها و میزان بودجه ای که افراد دارند تعیین می شود. بنابراین کارشناسان بر اساس نوع کاربری مورد نظر شما پیشنهاد می کنند که از چه نوع مصالحی استفاده کنید. در نهایت این خریدار است که تصمیم می گیرد بر اساس بودجه و نوع استفاده از کانکس مصالح مورد نظر برای ساخت این سازه ها را انتخاب کند.

مطمئنا استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت بالا موجب افزایش قیمت و بالا رفتن سطح هزینه ها در ساخت کانکس می شود. اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا با استفاده از تعرفه های متعارف میزان هزینه ها را به میزان زیادی کاهش بدهید.

عوامل موثر در قیمت کانکس های دوطبقه استفاده از امکانات مختلف است که عبارتند از وجود سیستم های سرمایشی و گرمایشی، لوله کشی، آشپزخانه، کابینت ، استفاده از شیرآلات باکیفیت، مخزن آب، تلفن ، اینترنت و …. باعث می شود که قیمت این سازه ها افزایش پیدا کند.

ابعاد کانکس های دوبلکس چقدر است؟

از لحاظ ساخت و طراحی کانکس دوطبقه هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. افراد می توانند کانکس هایی را مطابق سلیقه و نیاز خود طراحی نمایند. در صورتی که قصد دارید کانکس دوبلکس دست دوم خریداری کنید لازم است که گزینه ای را انتخاب کنید که به نوع نیاز شما نزدیکتر باشد.

البته ممکن است برخی از افراد اذعان داشته باشند که در برخی موارد محدودیت هایی برای ساخت و طراحی کانکس های دوطبقه پیش ساخته وجود دارد. این امر مربوط به قوانین درون جاده ها است که با استفاده از ترفندهایی قابل حل است. در این موقعیت کانکس دوطبقه را به صورت دو یا چند تکه طراحی می کنند. سپس آن ها را در محل نصب و اجرا به همدیگر متصل می کنند. با این تفاسیر افراد می توانند کانکس های دوبلکس را در هر ابعادی سفارش دهند.

مقالات مشابه:

کانکس دکوراتیو

مشخصات فنی کانکس ها

طول عمر کانکس 

 

سخن پایانی

همانطور که می دانید در حال حاضر افراد به دنبال سازه های ایمن و باکیفیت هستند. برای خرید کانکس چند طبقه لازم است به فروشنده معتبر و متخصص در این زمینه مراجعه کنید. قیمت کانکس های دوطبقه به موارد مختلفی نظیر، ابعاد، امکانات، نوع کاربری، طراحی و مصالح به کار رفته در ساخت این سازه ها بستگی دارد.

 

 

سوالات متداول

 

کاربری کانکس های چند طبقه چیست؟

این کانکس ها در مدل های متنوعی نظیر اداری، مسکونی، ویلایی و کارگاهی ساخته می شوند. افراد می توانند بر اساسی نوع کاربری و نیاز خود کانکس مورد نظر را خریداری کنند.

عوامل موثر در قیمت کانکس چند طبقه؟

ابعاد، مصالح به کار رفته ، طراحی، تجهیزات و امکانات به کار رفته در ساخت کانکس ها بستگی دارد. یکی دیگر از مواردی که به ابعاد کانکس های دوبلکس بستگی دارد میزان بودجه افراد است.

چرا از کانکس دوطبقه استفاده کنیم؟

کانکس های دوبلکس یا دوطبقه با توجه به طراحی و نوع کاربری فضای زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد اما در عین حال مساحت کمی را اشغال می کنند.