کانکس پرورش قارچ

کانکس پرورش قارچ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پرورش قارچ یکی از راه‌ های درآمدزایی است که اگر به شکل اصولی و درست انجام شود، می‌ تواند سود زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. افرادی که قصد پرورش قارچ را دارند بهتر است بدانند که محیط مناسب برای این کار اهمیت بسیار زیادی دارد و حتماً باید به آن توجه ویژه داشته باشند. یکی از گزینه‌ های مناسب برای محل پرورش قارچ، کانکس می‌ باشد که می‌ تواند مزایای زیادی را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه این مطلب از پوریا کانتین قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که کانکس پرورش قارچ باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد.

همچنین بخوانید: 8 نوع کانکس که با قیمت ارزان می توان خریداری کرد

آشنایی با کانکس پرورش قارچ

خرید کانکس پرورش قارچ این امکان را به کارآفرینان می‌ دهد که بتوانند با هزینه کمتری محل مورد نیاز برای انجام فرآیند پرورش قارچ را در اختیار داشته باشند. کانکس پرورش قارچ تفاوت زیادی با انواع مختلف کانکس مانند کانکس ویلایی دارد و ساختار آن به گونه‌ ای است که روند کنترل رطوبت و گردش هوا در آن ساده‌ تر است. در کانکس پرورش قارچ سیستم‌ های هواساز یا ایرواشر مخصوص تولید قارچ میتوان استفاده کرد که امکان تولید قارچ‌ های صدفی و دکمه‌ ای را به شما می‌ دهد. در این نمونه از کانکس محل قرار گرفتن دستگاه‌ های مختلف مانند التراسونیک و دستگاه تولید رطوبت مشخص شده و همین روند، تجهیز محل مورد نیاز برای کشت قارچ را راحت‌ تر می‌ کند.

مزایای کانکس پرورش قارچ

در ادامه مزایایی که خرید کانکس برای پرورش قارچ می‌ تواند به همراه داشته باشد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

  • قدرت عایقی بالا به دلیل استفاده از بدنه گالوانیزه به همراه ساندویچ پانل
  • قیمت مناسب که باعث می‌ شود هزینه اولیه برای راه اندازی سیستم پرورش قارچ تا حد زیادی کاهش یابد. همین باعث می‌ شود تا افرادی که قصد ورود به این عرصه را دارند بتوانند مدیریت بهتری روی بودجه خود داشته باشند.
  • عمر مفید بالاتر نسبت به سایر مکان‌ های مورد نیاز برای پرورش قارچ
  • امکان کنترل راحت میزان رطوبت، نور و سایر پارامترهای مهم در زمان پرورش قارچ
  • ابعاد مناسب برای پرورش قارچ نسبت به سالن‌ های بزرگتر

بیشتر بخوانید: انواع کانکس و کاربرد هریک

ویژگی های اساسی کانکس پرورش قارچ

کانکس پرورش قارچ باید ویژگی‌ های خاصی داشته باشد که بدون آنها روند کار به مشکل بر خواهد خورد. از همین رو در ادامه ما پارامتر‌های متفاوتی را که باید محل پرورش قارچ داشته باشد، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌ دهیم. شناخت این موارد اجازه می‌ دهد تا در زمان شروع به کار انتخاب‌ های هوشمندانه‌ تری داشته باشید.

عایق بندی کانکس پرورش قارچ

در زمان خرید کانکس برای پرورش قارچ باید به این نکته توجه کنید که بدون عایق بندی درست، امکان کنترل پارامترهای مختلف مانند دما و رطوبت درون محیط برای ما امکان پذیر نخواهد بود. یکی از مزایای کانکس پرورش قارچ، استفاده از ساندویچ پنل با روکش گالوانیزه برای دیوارها و بدنه آن است. از سوی دیگر قسمت های مختلف مانند پنجره‌ ها و درب‌ ها نیز از نوع دو جداره هستند و درزهای اطراف آنها با نوارهای درزگیر یا فوم مخصوص پوشانده شده است. همین ویژگی‌ ها باعث می‌ شود تا فضای داخلی کانکس پرورش قارچ به طور کلی از قسمت های بیرونی ایزوله باشد و شرایط آب و هوایی بیرون بر روی بخش‌ های داخلی کانکس تاثیر نگذارند. از سوی دیگر همین قدرت عایقی بالا، باعث می‌ شود تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید.

شکل ظاهری کانکس

انواع کانکس‌ ها مانند کانکس ویلایی و کانکس پرورش قارچ و… به صورت چهار گوش تولید و به بازار عرضه می‌ شوند. بیشتر بودن طول کانکس پرورش قارچ اجازه می‌ دهد تا قفسه‌ ها و سایر تجهیزات لازم را در طول سالن بچینید و به این صورت رفت و آمد و رسیدگی به آنها راحت‌ تر باشد. از سوی دیگر چنین موضوعی باعث می‌ شود تا بتوانید روند کنترل یکنواخت هوا را به راحتی در دست بگیرید. البته این موضوع را فراموش نکنید که نباید اجازه دهید آب‌ هایی که به سقف رسیده‌ اند به مرور زمان روی قارچ‌ ها چکه کنند.

کف کانکس پرورش قارچ

از آنجایی که تمامی قفسه‌ ها و تجهیزات بر روی کف کانکس سوار می‌ شوند، قدرت تحمل وزن این قسمت باید بالا باشد. این مورد اجازه می‌ دهد تا حمل و نقل مواد و وسایل گوناگون به داخل راحت‌ تر انجام شود. از سوی دیگر زمانی که در بخش کف سالن زهکشی مناسب ایجاد کنید آب‌ های اضافی از این طریق می‌ توانند در یک قسمت خاص جمع شده یا از کانکس خارج شوند. البته این مورد مهم را به هیچ عنوان نباید فراموش کنید که بهتر است زهکشی‌ ها از یکدیگر مجزا باشند تا اگر آب بنا به هر دلیلی آلوده شد، منبع آلودگی به قسمت‌ های دیگر محیط مورد نظر برای پرورش قارچ سرایت نکند. یکی از مزایای استفاده از کانکس پرورش قارچ این است که می‌ توانید آن را بسته به نیاز خود سفارشی سازی کنید و با مصالح مناسب کف آن را بپوشانید.

منافذ، پنجره‌ ها و درب‌ های کانکس پرورش قارچ

در زمان خرید کانکس برای پرورش قارچ باید سراغ محصولاتی بروید که درب آنها تولید شده از آهن گالوانیزه و آلومینیوم است. این موضوع باعث می‌ شود تا امکان فرسایش و زنگ زدگی درب و پنجره تا حد زیادی کاهش یابد. از آنجایی که حشرات می‌ توانند آلودگی‌ های مختلف را به بخش پرورش قارچ برسانند، بهتر است در و پنجره را با توری بپوشانید تا از عبور و مرور حشرات و جانوران موذی جلوگیری نمایید. در بیشتر موارد درها و پنجره‌ های کانکس تولید شده از محصولات دوجداره هستند که قدرت عایقی بالایی، آنها را تامین می‌ کند. از سوی دیگر استفاده از درزگیر‌های مخصوص باعث می‌ شود تا بعد از بسته شدن این قسمت‌ ها هوا هیچگونه عبور و مروری نداشته باشد.

بدنه و دیواره کانکس پرورش قارچ

از آنجایی که در کانکس‌ های پرورش قارچ میزان رطوبت بالایی وجود دارد، تمامی قسمت‌ های بدن باید دارای خاصیت ضد زنگ باشند. ساندویچ پنل که روکش آن از گالوانیزه با کیفیت تهیه شده مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و فرسایش از خود نشان می‌ دهد. از سوی دیگر تغییرات آب و هوایی ناگهانی مانند سرد یا گرم شدن هوا به مرور زمان می‌ تواند روی این قسمت ها تاثیر منفی بگذارد. همین موضوع باعث شده تا عمر مفید این محصولات بالاتر از سایر گزینه‌ های مشابه باشد.

سخن نهایی
متخصصین سایت پوریا کانتین با سال ها تجربه در خصوص تولید انواع کانکس ویلایی، کانکس نگهبانی، کانکس پرورش قارچ و… به مشتریان این محصولات پیشنهاد می‌ کنند که قبل از خرید حتما مشاوره‌ های لازم را از آنها دریافت کنند. همچنین بعد از تماس با مشاوران ما این امکان برای شما به وجود می‌ آید که نیازها و انتظارات خود را به خوبی با آنها در میان بگذارید و بتوانید در نهایت خریدی متناسب با نیازهای تان داشته باشید.

سوالات متداول

کانکس پرورش قارچ چیست؟

این محصول یکی از انواع تکنیک است که به صورت تخصصی برای افرادی که قصد فعالیت در زمینه پرورش قارچ را دارند تولید شده و امکانات و مزایای متنوعی در اختیار آنها خواهد گذاشت.

مزایای استفاده از کانکس پرورش قارچ چیست؟

هزینه اولیه پایین، قدرت عایقی بالا، مناسب بودن برای افرادی که به تازگی قصد ورود به عرصه پرورش قارچ را دارند و در نظر گرفتن فضای کافی برای تجهیزات گوناگون تنها بخشی از مزایای کانکس پرورش قارچ هستند.

ویژگی‌ های کلیدی کانکس پرورش قارچ چیست؟

استفاده از ساندویچ پانل و درب های دوجداره که با استفاده از درزگیر‌های مخصوص عایق شده‌اند اجازه می‌ دهد تا کنترل بسیار دقیقی روی شرایط فضای داخلی کانکس داشته باشید.

آیا خرید کانکس پرورش قارچ معقول است؟

انواع کانکس پرورش قارچ با توجه به سفارش‌ های مشتریان تولید و در اختیار آنها قرار می‌ گیرند و قیمت پایین تری نسبت به سایر محیط‌ های مناسب برای این کار دارند. پس پاسخ این سوال مثبت است.

قیمت خرید کانکس پرورش قارچ چقدر است؟

بسته به نوع سفارش شما قیمت این محصولات می‌تواند متفاوت باشد و برای اطلاع دقیق از قیمت این محصولات بهتر است با متخصصین ما در سایت پوریا کانتین تماس بگیرید.