خرید انواع کانکس

انواع کانکس و کاربرد هر یک

انواع کانکس این روزها گزینه‌ های بسیار مناسبی برای احداث اقامتگاه‌ ها‌ و محل اسکان موقت هستند. استفاده از کانکس در شرایطی که امکان ساخت ساختمان به شکل سنتی وجود ندارد نیز می‌ تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی شاهد بهبود یافتن مواد اولیه و متریالی هستیم که برای تولید این محصولات از آنها استفاده می‌ شود. این مواد اولیه با کیفیت به ما امکان ساخت کانکس در ابعاد و اندازه‌ های مختلف را می دهند.
بسته به محل استفاده نوع کانکس مورد نظر برای ما متفاوت خواهد بود. به همین دلیل است که تولیدکنندگان این روزها کانکس‌ های خود را در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌ کنند. در ادامه این مطلب از پوریا کانتین قصد داریم انواع کانکس و کاربرد هر یک را خدمت شما معرفی کنیم.

آشنایی با انواع کانکس از نظر کاربرد

این روزها برای شرایط و کاربردهای مختلف، انواع متفاوت کانکس تولید و روانه بازار می‌ شوند. افرادی که قصد خرید این محصولات را دارند، باید با کاربرد کانکس مورد نظر خود آشنا شوند و بر این اساس انتخاب خود را انجام دهند. قبل از خرید کانکس باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که قبل از همه چیز حتما ویژگی‌ های کلیدی کانکس مورد نظر خود را تعیین نموده و بر اساس آن، اقدام به انتخاب محصول سازگار با نیاز خود کنید. در بخش‌ های بعدی ما انواع کانکس را از نظر کاربرد و از نظر فضای داخلی و ساختار مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کانکس‌ های اداری

اگر به یک مکان مناسب به عنوان محیط اداری نیاز دارید، این نمونه از کانکس گزینه خوبی برای شما خواهد بود. در این کانکس‌ ها‌ می‌ توانید کلیه لوازم مورد استفاده در یک دفتر اداری مانند میز، صندلی، کمد و… را جای دهید. همچنین بسته به سفارش مشتری این کانکس‌ ها می‌ توانند مجهز به سرویس بهداشتی و آبدارخانه نیز باشند.

کاربرد کانکس اداری در آماده سازی محل استقرار کارمندان، دفتر مدیریت، اتاق مهمانان و اتاق جلسه، دفتر فروش و… فراوان است. اما بسته به انتظارات شما نوع کانکس و سازه استفاده شده در آن می‌ تواند متفاوت باشد. کانکس‌ های اداری انواع مختلفی هستند که در ادامه نگاهی به آنها می‌ اندازیم.

کانکس اداری ساده

برای تولید این کانکس‌ ها‌ بر روی کاربرد و کاهش هزینه‌ های خرید کانکس تمرکز کرده‌ اند. ظاهر آنها‌ معمولی بوده و از نظر ظاهری لوکس نیستند.

کانکس‌ های اداری لوکس

این نمونه از کانکس معمولاً به عنوان اتاق انتظار یا دفتر مدیریتی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. از آنجایی که بدنه خارجی و داخلی این محصولات از متریال با کیفیت و گران قیمت پوشانده شده‌ اند، قیمت نهایی آنها نیز بالاتر خواهد بود.

کانکس ویلایی

با خرید کانکس ویلایی شما می‌ توانید اقامتگاهی مناسب برای باغ یا ویلای خود در اختیار داشته باشید که تمامی امکانات مورد نظر شما را درون خود جای داده است. این کانکس‌ ها‌ برای تعداد افراد دو نفر به بالا طراحی شده‌ اند و بسته به نیاز‌های خود می‌ توانید در زمان سفارش بخش‌ ها‌ و ویژگی‌ های متفاوتی به آن اضافه کنید.

قابلیت جابجایی آن‌ ها‌ و عمر مفید بالا باعث شده تا انتخاب‌ های به صرفه‌ ای نسبت به ساختمان سنتی باشند. همچنین مقاومت مناسبی که در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی از خود نشان می‌ دهند به عنوان یکی از مزایای اصلی محصولات به شمار می‌ رود. به یاد داشته باشید که بسته به هزینه انجام شده برای این نمونه از کانکس، ویژگی‌ های ظاهری و امکانات آنها متفاوت خواهد بود.

کانکس نگهبانی

امروزه در کارخانه‌ ها‌ یا شرکت‌ های مختلف که نیاز به نگهبان در درب ورودی و بخش‌ های دیگر دارند، کانکس نگهبانی محصول بسیار مناسبی می‌ باشد. یکی از ویژگی‌ های اصلی این کانکس‌ ها‌ وجود ۴ پنجره بر روی چهار ضلع آن است که به نگهبان اجازه تسلط بر روی محیط مورد نظر را می دهد. این کانکس‌ ها‌ که می‌ توان آنها را روی زمین یا روی برجک نصب کرد، در اماکن نظامی، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

بسته به اینکه نیاز ما به کانکس برای کوتاه مدت یا بلند مدت باشد، سازه به کار رفته برای ساخت این کانکس‌ ها‌ متفاوت خواهد بود. در ادامه این دو مورد را بیشتر مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

کانکس نگهبانی با سازه سنگین

در کانکس‌ هایی با سازه سنگین از آهن آلات قوی و مصالح مقاوم استفاده شده تا عمر مفید آنها بالاتر باشد. استفاده از آنها در مکان‌ هایی که قصد استفاده از کانکس برای طولانی مدت را داریم انتخابی هوشمندانه خواهد بود.

کانکس نگهبانی با سازه سبک

بالعکس مورد قبل این کانکس دارای سازه و متریال ارزان‌ تری است. از همین‌ رو قیمت نهایی شما برای خرید کانکس کاهش خواهد یافت. اما باید در نظر داشته باشید که کاربرد کانکس سازه سبک بیشتر در شرایطی است که به یک محل اسکان موقت نیاز داشته باشیم.

کانکس خوابگاهی

کاربرد کانکس خوابگاهی همانطور که می‌ توان از نام آن حدس زد برای تامین محل خواب و استراحت نیروی کار یا افراد استفاده کننده از آن است. در این کانکس‌ ها‌ محل قرارگیری تخت مشخص شده و امکان اتصال آنها با استفاده از پیچ و مهره به بدنه کانکس را خواهید داشت.
در زمان خرید کانکس خوابگاهی باید به یاد داشته باشید که این محصولات از نظر امکانات و ابعاد دارای انواع مختلفی هستند. به عنوان مثال در نمونه‌ هایی از این کانکس آبدارخانه و سرویس بهداشتی نیز در نظر گرفته شده است. در شرایطی که قصد استفاده از کانکس خوابگاهی برای مناطقی با اقلیم سرد را دارید، باید حتماً سراغ کانکس‌ هایی بروید که بدنه آنها‌ از ساندویچ پانل با عایق دارای فوم پلی اورتان ساخته شده است.

کانکس سرویس بهداشتی

کاربرد کانکس سرویس بهداشتی بیشتر برای مکان‌ هایی است که به یک توالت عمومی یا سرویس حمام مشترک نیاز داریم. برای کف این کانکس‌ ها‌ از سرامیک یا آلومینیوم آجدار استفاده می‌ کنند و دارای سازه‌ هایی با مقاومت متفاوت هستند. نمونه‌ های کانکس سرویس بهداشتی با ساز سنگین از اسکلت محکم‌ تر و متریال با کیفیت تری برخوردارند. اما نمونه‌ های سبک آن بیشتر از پروفیل‌ های آهنی ۸.۸ تولید شده و بدنه خارجی آن را با ورق گالوانیزه پوشانده‌ اند.
در هر دو نمونه کانکس سرویس بهداشتی امکان اجرای لوله کشی آب و برق کشی نیز وجود دارد. در زمان خرید کانکس باید توجه داشته باشید که آنها را در ابعاد و با امکانات متفاوتی تولید می‌ کنند. این پارامتر‌ها‌ قطعاً بر روی قیمت تمام شده محصول نیز تأثیرگذار خواهند بود.

کانکس‌ های چرخدار

در شرایطی که به یک اقامتگاه سیار نیاز داریم، کانکس‌ های چرخدار می‌ توانند گزینه‌ های بسیار خوبی برای ما باشند. در صورتی که قصد استفاده از یک کانکس در مکان‌ های مختلف را دارید بهتر است سراغ این محصولات بیایید. سازه این نمونه از کانکس معمولاً به صورت دو محور یا تک محور ساخته می‌ شود که نمونه‌ های دو محور گزینه‌ های مقاوم تری برای شما خواهند بود. این محصولات در زمینه‌ های مختلف کاربرد دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • کانکس چرخدار توریستی و مسافرتی
  • کانکس چرخدار فست فود
  • کانکس چرخدار پلیس
  • کانکس چرخدار کارگاهی

انواع کانکس از نظر فضای داخلی و ساختار

تا اینجای کار بر اساس کاربرد کانکس آنها را دسته بندی کردیم. اما باید این مورد را در نظر داشته باشید که بسته به نوع سازه و متریال استفاده شده برای بدنه بیرونی و داخلی، می‌ توان کانکس‌ ها‌ را در دسته بندی متفاوتی قرار دارد. ساختار و طراحی این کانکس‌ ها‌ با هم متفاوت است و شناخت هر کدام در زمان خرید کانکس می‌ تواند کمک زیادی به شما بکند. این موارد را در ادامه به صورت مختصر بررسی می‌ کنیم.

کانکس دو اتاقه دارای آبدارخانه

این کانکس‌ ها‌ دارای اتاق‌ های مجزا هستند که با استفاده از درهای داخلی از هم جدا شده‌ اند. وجود بخش‌ های مجزا و آبدارخانه در این نوع کانکس باعث شده تا به عنوان کانکس اداری نیز مورد استفاده قرار گیرند.

کانکس‌ های سه خوابه

این کانکس می‌ تواند به عنوان استراحتگاه، اقامتگاه موقت در شرایط بحرانی، کانکس ویلایی و کانکس اداری مورد استفاده قرار گیرند. جدا بودن اتاق‌ های مختلف در این کانکس‌ ها‌ یکی از مزایای اصلی آنها به شمار می‌ رود.

کانکس دو طبقه

این نوع کانکس طبق سفارش مشتری معمولا تولید شده و دارای دو طبقه می‌ باشد که با استفاده از پله امکان رفت و آمد بین آنها برای خریدار یا استفاده کننده فراهم خواهد بود.

کانکس‌ های پیش ساخته

برای تولید این کانکس‌ ها‌ قطعات از پیش ساخته شده را در محل مورد نظر برای نصب کانکس به یکدیگر متصل می‌ کنند. روند نصب و استفاده از آن بسیار راحت است و همچنین امکان سفارش آنها طبق کاربری یا ابعاد مورد نظر خود را نیز خواهید داشت.

سوالات متداول

کانکس‌ ها‌ را بر چه اساسی دسته بندی می‌ کنند؟

کانکس‌ ها‌ را بر اساس نوع کاربرد، متریال مورد استفاده برای ساخت بدنه و سازه و طراحی انجام شده برای آن‌ ها‌ دسته بندی می‌ کنند.

انواع کانکس از نظر کاربرد کدام‌ اند؟

کانکس نگهبانی، کانکس خوابگاهی، کانکس ویلایی، کانکس اداری، و کانکس چرخدار انواع کانکس از نظر کاربرد می‌ باشند.

چطور کانکس مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟

کانکس‌ ها‌ معمولا بسته به کاربرد در دسته بندی‌ های مختلفی قرار می‌ گیرند. از همین‌ رو مشتریان می‌ توانند با توجه به کاربری مدنظر خود سراغ کانکسی با ویژگی‌ ها و شرایط سازگار با نیازهای خود بروند.

بهترین نوع کانکس کدام است؟

کانکس‌ ها‌ معمولاً در انواع مختلف و با استفاده از متریال‌ های گوناگون تولید می‌ شوند. نوع سازه استفاده شده و مواد اولیه به کار رفته برای بدنه خارجی و داخلی آنها روی کیفیت و قیمت نهایی محصولات تأثیر می‌ گذارد.

بهترین روش برای خرید کانکس چیست؟

افرادی که قصد خرید کانکس را دارند، باید ابتدا کاربری مدنظر خود را مشخص نمایند و سپس با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند مشورت کنند. تولید کنندگان و فروشندگان کانکس می‌ توانند خریداران را در این زمینه به خوبی راهنمایی کنند.