مدل های مختلف کانکس ویلایی

مدل های مختلف کانکس های ویلایی

 کانکس ویلایی یک نوع سازه پیش ساخته است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده اند. کانکس های ویلایی با توجه به شرایطی که دارند در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند.  دسته بندی ها به کانکس های ویلایی آماده و کانکس های اجرا در محل تقسیم می شوند.

 

فروش کانکس ویلایی

کانکس ویلایی آماده

این نوع از کانکس های ویلایی به شکل پیش ساخته در کارخانه ها تولید می شوند. این سازه ها آماده حمل هستند مشتریان می توانند پس از مراجعه به کارخانه های تولید کننده و بازدید از آن ها در کمتر از یک روز کانکس ویلایی پیش ساخته مورد نظرشان را خریداری کرده و به محل مورد نظرشان انتقال بدهند. این مدل از کانکس ها در حالت کلی به صورت یکپارچه هستند و دارای ابعاد 40 چهل متر مربع می باشد. کسانی که تمایل دارند کانکس های آماده در ابعاد بزرگتر را خریداری کنند باید از سازه های دو قلو یا سه یا چهار تکه تولید می کنند که این سازه ها در محل به همدیگر متصل می شوند. از مهم ترین مزیت های کانکس های آماده می توانیم به امکان نصب سریع و قابلیت حمل و نقل آسان آن ها اشاره کرد.

البته این سازه ها دارای معایبی نظیر محدودیت در طرح، ارتفاع و ابعاد دارند تا بتوانند آن ها را در جاده ها حمل کنند.

کانکس ویلایی اجرا در محل

افرادی که تمایل دارند کانکس های ویلایی مورد نظرشان بر اساس طرح و امکانات مورد نیازشان ساخته شوند باید این مدل کانکس را انتخاب کنند. در این حالت شرکت های سازنده همه مصالح، ادوات و تجهیزاتی را که برای ساخت کانکس های ویلایی مورد نیاز است به ملک متقاضی انتقال می دهد سپس همه مراحل اجرا را در همان محل انجام می دهد. این روند ساخت امکان دارد در حد فاصل 20 تا 45 روز کاری با توجه به شرایط کار زمان نیاز دارشته باشد.

این مدل کانکس ویلایی را معمولا برای افرادی پیشنهاد می کنند که ملک آن ها امکان تردد تریلی در آن وجود نداشته باشد. برخی از مشتریان تمایل دارند که کانکس ویلایی مورد نظرشان با ارتفاع بلندتر، پلان و طرح اختصاصی یا به شکل کانکس های دوبلکس، دارای بهار خواب یا دو طبقه باشد. آن ها می توانند با انتخاب کانکس ویلایی اجرا در محل به هدف خود برسند.

مدل های مختلف کانکس ویلایی از نظر جنس و متریال

متریال و جنس کانکس ویلایی ممکن است به عنوان مهم ترین معیار در انتخاب این سازه ها به شمار برود. جنس هر کدام از این متریال ها و دیواره ها با یکدیگر متفاوت است و همین امر باعث می شود که کانکس های مختلف از نظر مقاومت عملکرد متفاوتی داشته باشند.

کانکس ویلایی خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی محلی که در آن زندگی می کنید انتخاب کنید. لازم است پیش از اقدام به خرید، متریال مورد نظر را با محیط مورد نظر تطبیق دهند.

 

ساخت کانکس ویلایی

کانکس ویلایی ساندویج پانل

یکی از بهترین نمونه های کانکس های ویلایی کانکس های ساخته شده با ساندویچ پانل است. از پانل های پیش ساخته برای پوشش دادن سقف، دیواره و کف استفاده می کنند. ساختار ساندویچ پانل ها از سه لایه ترکیبی ساخته شده است. این پانل ها در دو نوع سقفی و دیواری هستند. ویلای ساخته شده از ساندویچ پانل از مقاومت بالایی برخوردار است و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کند. وجود عایق فشرده در میان جداره های ساندویچ پانل ها باعث می شود که از تبادل حرارتی جلوگیری شود. این نوع ویلا از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و جذاب است. از دیگر مزیت های آن مقاومت در برابر زلزله، قابلیت جابه جایی آسان، تسریع در ساخت، هزینه کمتر نسبت به مصالح دیگر  می باشد.

کانکس ویلایی سایدینگ

این نمونه از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به کلبه ها دارند. برای ساخت سقف این نوع از ویلاهای پیش ساخته از سفال استفاده می کنند. برای ساخت بدنه این مدل از کانکس های ویلایی از ورقه های سایدینگ استفاده می کنند که به صورت افقی در کنار همدیگر قرار گرفته اند. این نوع ویلا با عنوان کانکس ویلاهای کانادایی نیز شناخته می شوند.

کانکس های ویلایی سایدینگ نیز خودشان شامل دسته بندی می شوند. بر اساس مصالح به کار رفته این سازه ها به دو دسته سنگین و سبک تقسیم می شوند. نوع این کانکس ها در قیمت آن ها تاثیر زیادی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های مدل کانکس ویلایی سنگین این است که برای ساخت اسکلت آن از پروفیل با ضخامت بالا استفاده کرده اند. برای ساخت درب و پنجره های این نوع ویلاها از مدل های دوجداره استفاده کرده اند که در برابر ساییدگی دوام بسیار زیادی دارند. اما ویلاهای سایدینگ سبک را با پروفیل هایی با ضخامت کمتر می سازند و برای پوشش دادن درب و پنجره ها از نمونه های تک جداره استفاده می کنند.

کانکس های ویلایی فایبر گلاس

این نوع از کانکس های ویلایی از قیمت نسبتا ارزانی در مقایسه با سایر نمونه ها برخوردار است. این نوع کانکس های ویلایی به دلیل ظاهر بسیار زیبایی که دارند بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. این مدل از کانکس های ویلایی در کنار ویژگی ها و مزایایی که دارند در برابر ضربات و تغییرات دمایی مثل سرما و گرما مقاومت چندانی ندارند. به شکلی که افراد می توانند درون آن ها سرما و گرما را حس کنند. امکان دارد با وارد شدن یک ضربه کوچک، این کانکس ها آسیب جدی ببینند.

کانکس ویلایی ساخته شده از کامپوزیت

معمولا از این نوع کانکس های ویلایی برای مکان هایی استفاده می کنند که در معرض دید باشد به این دلیل که از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار هستند.

کانکس های ویلایی سمنت برد

این مدل از کانکس ها را معمولا برای نگهبانی ویلاها خریداری می کنند. این مدل کانکس ها را برای افزایش آرامش و امنیت افراد در ویلاها خریداری می کنند.

کانکس های ویلایی دوبلکس

برخی از افراد تمایل دارند که کانکس های ویلایی با ویژگی های منحصر به فرد و فضای لازم داشته باشند. یکی از انواع کانکس های ویلایی پرطرفدار کانکس ویلایی دوبلکس است. این نوع کانکس معمولا به صورت دو طبقه بهم پیوسته طراحی شده است که امکان جدا شدن از همدیگر را ندارند. برای طراحی و ساخت این نوع سازه ها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. بهتر است که ساخت کانکس های دوبلکس در محل نصب انجام بگیرد تا با محدودیت های حمل و نقل مواجه نشوند.

 

کانکس های ویلایی نو و دسته دوم

یکی دیگر از دسته بندی های کانکس های ویلایی تقسیم آن ها به دو دسته نو و دست دوم است. کانکس های نو را می توانید به صورت پیش ساخته خریداری کنید یا با سفارش در ملک تان نصب کنید. کانکس های دست دوم مدتی توسط افراد استفاده شده اند و به دلایل مختلفی مالکان آن ها قصد فروش این سازه ها را دارند. کانکس های ویلایی دست دوم ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند که خریداری آن ها چندان مقرون به صرفه نمی باشد. در هنگام خرید این مدل کانکس ها بهتر است از افراد متخصص مشاوره بگیرید. مهم ترین مزیت این نوع کانکس ها قیمت پایین این سازه ها در مقایسه به کانکس های نو است.

حتما مطالعه کنید:قیمت کانکس دست دوم در مقایسه با کانکس نو

چه عواملی بر روی قیمت کانکس ویلایی دست دوم تاثیر می گذارد؟

کانکس های دست دوم نیز مانند کانکس های نو در رابطه با قیمت تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرند که در هر دو مشترک است. قیمت این سازه ها نیز بر اساس امکانات، ابعاد و نوع کانکس و سایر مواردی که در بخش کانکس نو اشاره کردیم مشخص می شود. قیمت کانکس های دست دوم معمولا به صورت توافقی تعیین می شود.

در اکثر موارد پیش از آنکه کانکس دست دوم را بفروشند نسبت به بازسازی آن اقدام می کنند. بنابراین مواظب باشید برخی از مشتریان متقلب در این موقعیت کانکس های دست دوم را به جای کانکس های نو به مشتریان قالب می کنند. به همین دلیل است که پیش از اقدام به خرید کانکس های دست دوم باید با مزایا و معایب این سازه ها آشنا شوید.

اولین و مهم ترین عامل موفقیت در خرید کانکس های دست دوم این است که خریداران شرکت های معتبری را برای خرید این سازه ها انتخاب کنند. به این دلیل که در اکثر موارد خرید از مراکز و افراد فاقد اعتبار موجب شده است که سازه های بی کیفیتی به خریداران فروخته شود که منجر به تحمل ضررها و زیان های مالی گوناگونی در دراز مدت می گردد.

 

خرید کانکس ویلایی

چه مواردی باعث می شود كه قيمت كانكس ويلايی كاهش پيدا كند؟

پارامترهای مختلفی در زمينه خريد و فروش كانكس های پيش ساخته مسكونی يا ويلايی وجود دارد كه در كاهش قيمت اين سازه ها تاثير زيادی دارد. در ادامه قصد داريم به بررسی اين موارد بپردازیم.

خرید کانکس هایی با سایز بزرگ یا کانکس های دوبلکس

افرادی هستند که به کانکس ویلایی با فضای بیشتر نیاز دارند. این افراد می توانند کانکس های دو طبقه یا دوبلکس را مورد بررسی قرار دهند. آن ها می توانند به جای خرید دو کانکس جداگانه یک کانکس دوبلکس خریداری کنند و به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنند. خرید کانکس های دوبلکس برای این افراد نوعی صرفه اقتصادی به شمار می رود.

مزیت کانکس های ویلایی چیست؟

کانکس های ویلایی نو و دست دوم علاوه بر عدم نیاز به مجوز از ویژگی های منحصر به فرد دیگری برخوردار هستند که در ادامه قصد داریم به آن ها اشاره کنیم.

 

مصرف بهینه انرژی

همانطور که بارها اشاره کرده ایم سازه های سنتی معمولا از مصالحی ساخته می شوند که دارای چگالی بالایی هستند. به همین دلیل وزن این سازه ها بسیار بالا می رود. از همین رو در برابر زلزله از مقاومت پایینی برخوردار هستند.  وجود مصالح با چگالی بالا علاوه بر عدم ایمنی در برابر عوامل طبیعی موجب اتلاف انرژی بیشتر از میزان معمول نیز می شود. در مقابل کانکس های ویلایی معمولا از عایق بندی مناسبی برخوردار هستند و در بیشتر موارد از پنجره هایی استفاده می کنند که دارای شیشه های دوجداره هستند. وجود این موارد باعث می شود که میزان اتلاف انرژی تا حد زیادی کاهش پیدا کند. به همین علت است که استفاده از این سازه ها به عنوان یک راه حل برای کاهش اتلاف مصرف انرژی و هزینه های مربوط به آن است.

سرعت بالا در ساخت و اجرا

افرادی که زمان لازم را برای ساخت ویلاهای سنتی ندارند می توانند از گزینه ویلاهای پیش ساخته استفاده کنند. این نوع ویلاها به صورت آماده در کارخانه ها وجود دارند و افراد می توانند بر اساس نیاز و سلیقه خود آن ها را خریداری کنند.

هزینه کمتر

کانکس ویلای پیش ساخته به صورت آماده در کارخانه ها قرار دارند با خرید آن ها دیگر نیازی نیست هزینه های زیادی را صرف هزینه های مصالح، انسانی و دریافت مجوزهای شهرداری و… کنید.

معایب کانکس های ویلایی پیش ساخته

همانطور که قبلا اشاره کردیم کانکس های ویلایی در دو نوع پیش ساخته و سفارشی وجود دارد. کانکس های پیش ساخته در کنار مزایایی که دارند از معایبی نیز برخوردار هستند. یکی از اصلی ترین معایب کانکس های پیش ساخته یا آماده این است که در تعداد طبقات دچار محدودیت هستند. این محدودیت باعث می شود که افراد نتوانند یک ویلای دو یا چند طبقه که مد نظر آن ها است را خریداری کنند.

تنوع پایین در شکل سازه ها

در حالت کلی کانکس های ویلایی پیش ساخته از نظر شکل ظاهری دارای تنوع کمی هستند. به این دلیل که تولید این سازه ها و قطعات کوچک آن ها دشواری های خاص خود را دارند. با توجه به اینکه کانکس های پیش ساخته به صورت آماده در کارخانه ها وجود دارند و بر اساس استانداردهای معمول ساخته شده اند از قیمت مناسب تری نسبت به کانکس های سفارشی برخوردار هستند. این کانکس ها به صورت آماده هستند و امکان تغییر در اجزای آن ها کمی دشوار است.

افرادی که تمایل دارند کانکس هایی مطابق با میل و سلیقه خود داشته باشند می توانند از کانکس های ویلایی سفارشی استفاده کنند. این کانکس ها در ابعاد و اندازه هایی که کاربران سفارش داده اند ساخته می شوند. امکانات تعبیه شده و تعداد طبقات نیز مطابق میل سفارش دهنده است. قیمت این نوع کانکس ها نسبت به نمونه های پیش ساخته گران تر است و در مدت زمان طولانی تری ساخته می شوند.

ابعاد کانکس های ویلایی

همانطور که می دانید سازه های ویلایی پیش ساخته با ویلاهای سنتی تفاوت های زیادی دارند. این کانکس ها بر اساس متد ها و مجوزهای خاصی و بر اساس استاندارهای مشخصی ساخته می شوند. به عنوان مثال یکی از مواردی که در ساخت این کانکس ها باید رعایت شود ارتفاع این سازه ها از قسمت زیرین سازه ها تا مرتفع ترین قسمت نباید بیشتر از 2.5 متر باشد. بر اساس این استانداردها کانکس های ویلایی پیش ساخته ای که ابعادشان بزرگتر از این استاندارد باشد. امکان این را ندارند که از پیش ساخته شوند سپس به محل انتقال داده شوند را ندارند.

آیا کانکس های ویلایی نیاز به مجوز دارند؟

شاید مهم ترین ویژگی کانکس ویلایی نسبت به ساختمان های سنتی عدم نیاز این سازه به اخذ مجوز نظام مهندسی می باشد. البته نکته قابل توجه این است که زمین شما باید از امتیاز آب، برق، گاز برخوردار باشد. در این شرایط می توانید با آسودگی خیال و بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای کانکس ویلایی مورد نظرتان را در زمین یا مزرعه خود نصب کنید.

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از کانکس های ویلایی این است که در صورت شکایت سازمان ها و ارگان های ذیربط می توانید به سادگی آن را به مکان دیگری منتقل کنید. البته باید توجه داشته باشید که در اکثر موارد مشاهده شده است که سازمان ها و ارگان های دولتی با نصب کانکس ویلایی و مسکونی مخالفتی ندارند و مجوز اجرا و نصب آن را صادر می کنند. به همین علت است که بیشتر افراد تمایل دارند که برای خانه های پیش ساخته و کانکس های ویلایی اقدام کنند.

ساختمان های پیش ساخته نیازی به صدور سند ندارند بنابراین برای ساخت نیز احتیاج به صدور مجوز ندارند. این در حالی است که برای ساختن ساختمان های سنتی احتیاج به دریافت مجوز و پروانه پایان کار از جانب شهرداری است. این در حالی است که که کانکس ویلایی به هیچ کدام از این موارد نیازی ندارد.

حتما این سوال را از خود می پرسید که چرا کانکس ویلایی نیاز به مجوز ندارد؟ پاسخ این سوال ساده است. شما زمانی که یک کانکس ویلایی را در ملک خود می گذارید به معنای این است که شما فقط یک جسم را در زمین خود قرار داده اید. این امر از لحاظ قانونی هیچ مانعی ندارد و دولت نیز با آن برخوردی نمی کند. اما افرادی که قصد دارند در ملک خود ساخت و ساز سنتی انجام دهند نیاز به اخذ مجوز دارند. در صورتی که بدون اخذ مجوز این کار را انجام بدهند با برخورد شدید دولت و تخریب ملک مورد نظر مواجه می شوند.

حتما مطالعه کنید: روش های اخذ مجوز کانکس ویلایی